adbur 6 Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 (edited) Panie i Panowie nie wiem czy w dobrym dziale założyłem temat ale mam pytanie gdzie w A4 B7 jest przekaźnik/moduł TPMS (system TPMS opiera się tylko i wyłącznie o czujki ABS) ? Pacjent to mój seat EXEO ( nadwozie A4 B7 z silnikiem od B8 caga 143km), zaczęła mi się kontrolka TPMS z "flakiem" zapalać. Ciśnienia w oponach sprawdzone i wszystko jest ok. Objawy: czasami tydzień spokoju, czasami zapala się po kilku kilometrach. Może ktoś ma foty jak się dostać do tego ustrojstwa? Z góry dzięki za odpowiedź. Edited December 11, 2014 by wrclaguna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robero321 54 Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 (edited) Dobrać a po co? Podpinasz Vaga i dowiadujesz się co jest nie tak. W każdym kole powinieneś mieć czujnik jeśli zmieniłeś koła np. na zimowe które nie mają czujników to byki będzie wywalało wtedy na okres zimy trzeba wykodować TPMS Edited December 11, 2014 by Robero321 Link to comment Share on other sites More sharing options...
adbur 6 Posted December 11, 2014 Author Share Posted December 11, 2014 Mój TPMS to tylko czujniki ABS, które monitorują prędkość obrotową koła (spada ciśnienie koło szybciej się kręci i na odwrót), nie ma żadnych czujek w kołach/felgach/oponach. Potrzebuję wiedzieć gdzie się to ustrojstwo znajduje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wrclaguna 348 Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 Daj scana gdzie masz błedy , EXEO to , to samo co B7 i kodowania sa te same ; tu masz info o kodowaniu : http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Seat_Exeo_%283R%29_Instrument_Cluster===> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/80015-all-b6b7-uklad-kontroli-cisnienia-w-oponach/#entry1305927 Link to comment Share on other sites More sharing options...
adbur 6 Posted December 11, 2014 Author Share Posted December 11, 2014 (edited) Wrclaguna nie mam błędów jeszcze ( nie mam sprzętu/ programu) ale w tym konkretnie moim Exeo zawsze do tej pory błędy/zonki zawsze wynikały ze słabego kontaktu wtyczek/kabli etc. Dlatego mam nadzieję ,że w tym przypadku jest tak samo dlatego chciałem wiedzieć gdzie można przy wtyczce zamieszać. Dodatkowo informacyjnie napiszę, iż w tym przypadku nie ma żadnych czujników w felgach, tylko i wyłącznie system ABS(oglądałem dzisiaj felgę od wewnątrz i są ram zwykłe/normalne wentylki). Edited December 11, 2014 by adbur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robero321 54 Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 Czy zmieniałeś koła na zimę ? Jeśli tak to jakie rozmiary opon miałeś na lato a jaki rozmiar na zimę ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adbur 6 Posted December 12, 2014 Author Share Posted December 12, 2014 Czy zmieniałeś koła na zimę ? Jeśli tak to jakie rozmiary opon miałeś na lato a jaki rozmiar na zimę ?Rozmiar identyczny tylko wysokość bieżnika inna bo mam nowe zimówki, po wymianie kalibrowałem przyciskiem TPMS, najlepsze jest to, że jak błąd się zapali to mogę go skasować przyciskiem do kalibracji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szogun0 10 Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 A czytałeś instrukcję do samochodu wcześniej? Tam wszystko opisane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adbur 6 Posted December 12, 2014 Author Share Posted December 12, 2014 (edited) A czytałeś instrukcję do samochodu wcześniej? Tam wszystko opisane.Instrukcja mówi aby na serwis jechać w takim przypadku (chodzi o wyświetlany komunikat TPMS). Opony są wszystkie nowe. Edited December 12, 2014 by adbur Link to comment Share on other sites More sharing options...
szogun0 10 Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 A punkt o wymianie opon, sprawdzeniu ciśnienia i resecie po np. naprawie opony? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adbur 6 Posted December 13, 2014 Author Share Posted December 13, 2014 (edited) Wykonałem, resetuje tylko przyciskiem, ciśnienie jest ok 2,4 bar z przodu i 2,2 z tyłu. Po resecie TPMS gaśnie na kilka dni lub kilkadziesiąt kilometrów. Podobno nie ma osobnej centralki/modułu tylko komp ABS jest za to odpowiedzialny (takie info mam z serwisu- jutro jadę na kompa do ASO ). Daj scana gdzie masz błedy , EXEO to , to samo co B7 i kodowania sa te same ; tu masz info o kodowaniu : http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Seat_Exeo_%283R%29_Instrument_Cluster ===> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/80015-all-b6b7-uklad-kontroli-cisnienia-w-oponach/#entry1305927 Wrclaguna-wiem,że jesteś specem w grupie VAGa, link, który podałeś z naszego forum pokazuje opcję TPMS z czujnikami w kołach, u mnie takowych nie ma i zastanawiam się czy np. sterownik jest taki sam, w serwisie mówią,że to centralka abs tym steruje. Szkoda mi rozmawiać z wymieniaczami z ASiO, jeżeli komp nic nie pokaże wtedy oni nic nie wiedzą, trzeba im palcem pokazać co mają zrobić. Zastanawia mnie fakt,że czasami działa, czasami nie-od nowości mam to auto i wszystkie usterki jakie się w nim pojawiały to brak dobrego styku w różnego rodzaju wtyczkach, dlatego chciałbym się sam do sterownika dostać. W instrukcji obsługi auta jest wszystko co wykonałem ( reset układu przyciskiem) , dodatkowo w 2-óch miejscach jest zapisane, iż system opiera się tylko o czujniki ABS.Dzisiaj zrobione 200 km i zero usterek TPMS , muszę sobie kupić coś do diagnostyki i samemu działać. Edited December 12, 2014 by adbur Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtas_ 0 Posted October 24, 2015 Share Posted October 24, 2015 (edited) Wykonałem, resetuje tylko przyciskiem, ciśnienie jest ok 2,4 bar z przodu i 2,2 z tyłu. Po resecie TPMS gaśnie na kilka dni lub kilkadziesiąt kilometrów. Podobno nie ma osobnej centralki/modułu tylko komp ABS jest za to odpowiedzialny (takie info mam z serwisu- jutro jadę na kompa do ASO ). Daj scana gdzie masz błedy , EXEO to , to samo co B7 i kodowania sa te same ; tu masz info o kodowaniu : http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Seat_Exeo_%283R%29_Instrument_Cluster ===> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/80015-all-b6b7-uklad-kontroli-cisnienia-w-oponach/#entry1305927 Wrclaguna-wiem,że jesteś specem w grupie VAGa, link, który podałeś z naszego forum pokazuje opcję TPMS z czujnikami w kołach, u mnie takowych nie ma i zastanawiam się czy np. sterownik jest taki sam, w serwisie mówią,że to centralka abs tym steruje. Szkoda mi rozmawiać z wymieniaczami z ASiO, jeżeli komp nic nie pokaże wtedy oni nic nie wiedzą, trzeba im palcem pokazać co mają zrobić. Zastanawia mnie fakt,że czasami działa, czasami nie-od nowości mam to auto i wszystkie usterki jakie się w nim pojawiały to brak dobrego styku w różnego rodzaju wtyczkach, dlatego chciałbym się sam do sterownika dostać. W instrukcji obsługi auta jest wszystko co wykonałem ( reset układu przyciskiem) , dodatkowo w 2-óch miejscach jest zapisane, iż system opiera się tylko o czujniki ABS.Dzisiaj zrobione 200 km i zero usterek TPMS , muszę sobie kupić coś do diagnostyki i samemu działać. @ Adbur Opowiedz jak poradziłeś sobie z problemem. Pojawijące się ostrzeżenie z TPMS już mnie denerwuje.. Edited October 24, 2015 by wojtas_ Link to comment Share on other sites More sharing options...
adbur 6 Posted October 25, 2015 Author Share Posted October 25, 2015 Qrde- od tamtego czasu się nie pojawia. Naprawiło się samo:) Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now