Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wywaliło olej odpowietrznikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Wywaliło olej odpowietrznikiem i d*pa z jazdy brak biegów. Błedy z vag to: 300,652 .typ skrzyni to AG4 01N CUW .Chciałbym ją naprawić.Ma ktoś pojęcie co jest przyczyną wycieku . Czy skrzynia na złom?

Opublikowano (edytowane)

Można spróbować ratować skrzynie.

Mógłbyś opisać w jakich okolicznościach olej wyleciał odpowietrzeniem? a nie czasami rurką wlewu oleju?

Błąd 652 chyba wskazuje na - nieprawidłowy sygnał biegu?

Problem powinien leżeć w płycie sterującej z elektrozaworami w tzw. kasecie skrzyni.

Wszystkie elektrozawory do sprawdzenia (również pod względem oporności aby wykluczyć uszkodzenie elektryczne zaworów), na pewno jakiś będzie zatarty i możesz odratować takim sposobem: wymontować elektrozawory psiknąć WD-40 w miejsce pracy rdzenia,a następnie trząść elekrozaworem wzdłuż osi cewki do momentu kiedy usłyszymy jak szpilka lata w środku.

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Można spróbować ratować skrzynie.

Mógłbyś opisać w jakich okolicznościach olej wyleciał odpowietrzeniem? a nie czasami rurką wlewu oleju?

Błąd 652 chyba wskazuje na - nieprawidłowy sygnał biegu?

Problem powinien leżeć w płycie sterującej z elektrozaworami w tzw. kasecie skrzyni.

Wszystkie elektrozawory do sprawdzenia (również pod względem oporności aby wykluczyć uszkodzenie elektryczne zaworów), na pewno jakiś będzie zatarty i możesz odratować takim sposobem: wymontować elektrozawory psiknąć WD-40 w miejsce pracy rdzenia,a następnie trząść elekrozaworem wzdłuż osi cewki do momentu kiedy usłyszymy jak szpilka lata w środku.

Witam. Swoją uratowałem teraz kumpel ma problem. Zastanawiam się czy warto.Po odpaleniu ruszył po okolo 5 minutach dodał gazu , obroty rosną a brak jazdy. Mam go u siebie na kanale i wywaliło na bank z odpowitrznika (jest stopiony od temp. ).Wali spalenizną. Oznaczenia błedów mam :za wysoka temperatura ATF i to co napisałeś.Tylko co spowodowało wywalenie oleju.Może nadmiar (uszczelniacz dyferencjał) ,pompa i ... .Płytke odkręce Jaka oporność na zaworach znasz wartości?

Opublikowano

No pewnie że mam oporności elektrozaworów do naszych skrzynek ;)

Dokopałem się na swoim fotosiku, proszę: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/d8abc61aa95bfc29.html

Za wysoka temp. ATF? jak masz ja na wierzchu to sprawdź czy chłodniczka/fabryczny wymiennik ciepła jest drożny... jeśli nie to będziesz wiedział dlaczego olej dostał wysokiej temp.

Wywalenie oleju oczywiście spowodowało zbyt wysokie ciśnienie, być może przez nagle niesprawny elektrozawór, albo niedrożny kanał do któregoś z koszy?

Z takim pytaniem kierowałbym się do tego użytkownika -

http://www.elektroda.pl/rtvforum/uzytkownik337182.html

Czy warto będzie naprawiać to najpierw trzeba zrobić oględziny wnętrza i ocenić jakie są uszkodzenia, następnie rozsądnie sie zastanowić czy warto remontować.

Opublikowano

No pewnie że mam oporności elektrozaworów do naszych skrzynek ;)

Dokopałem się na swoim fotosiku, proszę: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/d8abc61aa95bfc29.html

Za wysoka temp. ATF? jak masz ja na wierzchu to sprawdź czy chłodniczka/fabryczny wymiennik ciepła jest drożny... jeśli nie to będziesz wiedział dlaczego olej dostał wysokiej temp.

Wywalenie oleju oczywiście spowodowało zbyt wysokie ciśnienie, być może przez nagle niesprawny elektrozawór, albo niedrożny kanał do któregoś z koszy?

Z takim pytaniem kierowałbym się do tego użytkownika -

http://www.elektroda.pl/rtvforum/uzytkownik337182.html

Czy warto będzie naprawiać to najpierw trzeba zrobić oględziny wnętrza i ocenić jakie są uszkodzenia, następnie rozsądnie sie zastanowić czy warto remontować.

Cześć .Masz może pojęcie co to za czerwony olej do tych skrzynek wchodzi ?

.

Opublikowano (edytowane)

Z tego co wyczytałem to przed 25.07.1997r. w tych skrzyniach był zalewany czerwony olej ATF, niestety nie wiem jaki, zapewne jakiś mineralny dextron który kompletnie nie nadaje sie do tych skrzyń.

W tych skrzyniach, jak i w każdej innej automatycznej skrzyni biegów powinien być olej SYNTETYCZNY.

Po tej dacie producent skrzyń zalewał je olejem koloru słomkowego, takiego tez bez problemów można dostać i skrzynie na nim bardzo dobrze pracują.

Te oleje koloru słomkowego to:

-Oryginał z ASO nr. G052162A2 cena około 85 zł za litr

- Febi 14738 ok. 38-42 zł za litr

- Mobil/Esso LT71141 ok.32-36 zł za litr
- jest jeszcze Ravenol 5/4HP też w podobnej cenie

Zalej skrzynię którymś z tych olejów a konwerter spróbuj przepłukać, żeby zostało w nim jak najmniej starego oleju.

EDIT:

Odzywałeś się do romualda? co się stało ze skrzynią, o ile zrobiłeś jej oględziny?

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Witam.Spuściłem olej i na razie tyle. Muszę zrobić miejsce na kanale.Mój mi zdechł a mianowicie przy zahamowanym falowały obroty. Zostawiłem go na noc i lipa. Rano odpaliłem,wyskrobałem,wsiadam załączam D i zgasł.Kilkakrotnie próbowałem ruszyć tył przód i to samo. Dławi go jakby na wciśniętym hamulcu chciał jechać.Na vagu żadnych błedów. Normalnie załamka...

Opublikowano

Twoja skrzynka po remoncie dusi silnik?

Falowanie obrotów wskazuje na uszkodzony konwerter.

Duszenie silnika może być również spowodowane konwerterem albo/i zawieszającym się elektrozaworem lock-up.

Konwerter gdy już jest zużyty sypie pyłkiem który wędruje wraz z olejem po całej skrzyni - źle dla skrzyni a przede wszystkim dla elektrozaworów w sterowniku skrzyni.

Czy po wbiciu jakiegokolwiek manualnego biegu lub D, R trzęsie karoserią?

Opublikowano

Twoja skrzynka po remoncie dusi silnik?

Falowanie obrotów wskazuje na uszkodzony konwerter.

Duszenie silnika może być również spowodowane konwerterem albo/i zawieszającym się elektrozaworem lock-up.

Konwerter gdy już jest zużyty sypie pyłkiem który wędruje wraz z olejem po całej skrzyni - źle dla skrzyni a przede wszystkim dla elektrozaworów w sterowniku skrzyni.

Czy po wbiciu jakiegokolwiek manualnego biegu lub D, R trzęsie karoserią?

Tak moja.Jak wezmę na R czy D gaśnie. Tak jak bym w manualu wrzucił bieg,puszczał sprzęgło i trzymał pedał hamulca. Nie da rady ruszyć bo od razu gaśnie po wrzuceniu.

Opublikowano (edytowane)

Przed awarią, falowały obroty podczas jazdy?

W przypadku uszkodzonego sprzęgła hydrokinetycznego, najczęściej obroty falują podczas jazdy ze stałą prędkością (gdy bieg zostanie zapięty lock-up'em)

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Przed awarią, falowały obroty podczas jazdy?

W przypadku uszkodzonego sprzęgła hydrokinetycznego, najczęściej obroty falują podczas jazdy ze stałą prędkością (gdy bieg zostanie zapięty lock-up'em)

Nie tylko i wyłącznie jak zahamowałem i trzymałem hamulec.Tak żadnych oznak szarpnięć czy tez falowania w drodze. Wszystko pięknie chodziło jak należy. A teraz odpale zadam na D,3,2,1,R zaraz go zdusi. Masz pomysł ?

Opublikowano (edytowane)

Zacząłbym od sterownika, a dokładniej od sprawdzenia wszystkich elektrozaworów.
Wymyć je w benzynie ekstrakcyjnej, i każdego ostukać równolegle do osi iglicy/kulki (są dwa rodzaje elektrozaworów, różnią się środkiem)

Elektrozawór z kulką: http://yo-sergey.narod.ru/audi/130320112292.jpg
W najgorszym przypadku konwerter sie wysrał, ale tak od razu? o_O

Wysłane z mojego GT-I9100

EDIT: Dziękuje i wzajemnie.

Będę czekał na postępy w naprawie obu skrzynek :)

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Zacząłbym od sterownika, a dokładniej od sprawdzenia wszystkich elektrozaworów.

Wymyć je w benzynie ekstrakcyjnej, i kazdego ostukać równolegle do osi iglicy/kulki (są dwa rodzaje elektrozaworów, rożnią się środkiem)

W najgorszym przypadku konwerter sie wysrał, ale tak od razu? o_O

Wysłane z mojego GT-I9100

Też tak myślę.Znowu na kanał olej sru i znowu mycie. Po nowym roku wjade bo jak teraz spróbuje nim ruszyć to wszystkie auta z parkingu poprzestawiam. Więc Wszystkiego dobrego w Nowym Roku Ci Życze

Opublikowano (edytowane)

Odświeżę dość stary temat - tak złoty szpadel dla mnie :D
Kris jest od dość dawna nie aktywny a mam info nt. tego problemu i może się to przyda dla kogoś kto ma taki problem jak w tym temacie.
Brak "pełzania", duszenie silnika przez skrzynię, przy dojeżdżaniu do świateł również skrzynia zadusza silnik - otóż jest to spowodowane zacinającym się zaworkiem zwanym "TCC Boost Valve Sleeve" lub inaczej (na samko.pl można go znaleźć pod nazwą: TCC Apply Valve) czyli tym który jest odpowiedzialny za sterowanie konwerterem.
Zaworek należy kupić nowy lub go zregenerować - http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/ag4_2e36751.jpg

W moim przypadku suwak chodził dość lekko w środku więc wziąłem kawałek szmaty na którą nałożyłem pastę polerką K2 jaką stosuje się do polerowania karoserii auta i przełożyłem ją przez środek aluminiowej tulejki, ruchami posuwisto-zwrotnymi wypolerowałem ją od środka prawie do efektu "lustra"

Z zewnątrz przejechałem papierem wodnym P2200, oczywiście wszystko robimy na mokro a papier ścierny zwijamy w "półksiężyc" lub "rulon" żeby nie zrobić owalu tulejki.

Następnie znowu szmata w rękę oraz pasta polerska i polerujemy aż do uzyskania żądanego efektu - ja sie nie rozczulałem i wypolerowałem aż do momentu gdy najgłębsze ryski zeszły, lustro to nie było ale spokojnie wystarczy ;)
Zaworek ten zacina się z powodu dużego przebiegu sprzęgła hydrokinetycznego które sypie metalowym pyłkiem zacinając go.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...