Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AFF] Turbo za późno wstaje, analiza logów.


Puncik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z "opóźnionym" ładowaniem turbiny. Wymieniłem przepływkę na nową, uporałem się z nieszczelnością w dolocie. Turbina oczywiście bez VNT, EGR zaślepiony, KAT- wywalony. Wtryski 216-tki bez programu. Silnik AFF 75KM. Kompletnie bezradny już jestem.

Z racji zimy i logi robione na 4-tym biegu i na krótkiej prostej,

BS:
Statyczne:
Grupa 003, 001, 004: http://vaglog.pl/log_198239.html
Grupa 008, 010, 011: http://vaglog.pl/log_198240.html
Grupa 008, 010, 013: http://vaglog.pl/log_198241.html
Dynamiczne
Grupa 000, 008, 004: http://vaglog.pl/log_198238.html
Edytowane przez Puncik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dynamiczne logi zawsze robi się osobno no chyba że nie zależy ci na rozgryzieniu problemu, no i nie ciśnie się auta jak nie złapie 90C

statyczny kąt nie jest zły ale jak przy obecnych mrozach auto zapala kulawo można go skorygować na 50

dawkę jałową skoryguj stukając nastawnik na 3,0mg przy całej elektryce off i silniku nagrzanym do 90C

spr dolot czy jest na 100% szczelny

jeżeli dolot będzie ok albo do wymiany n75 albo cięgło do skrócenia, wykonaj 011d na 3 biegu do 4000obr po spr dolotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorygowałem kąt na 51, jutro skoryguje nastawnikiem dawkę. Zdążyłem jeszcze rozkręcić dziś kolektor 96935d43d0539d46ca9ce2c83087cbd2.jpg301a8d15eebe5f0c2323d0bd6d837dcc.jpg0433daf219581b9f4f3caff24a1982cb.jpgcee9bdd5bf4cf94c5db587a5e4368763.jpg.

W gruszce było sporo oleju, tylko ze to nie widzę winy n75 bo ob przy starcie doładowania i tak zamknięty jest dopiero przy 1800 reguluje gruszka ile ma ładować i działa. Przepraszam za pismo z komórki i idę juz spać. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma najmniejszego powodu zwiększania dawki na nastawniku! Nie ruszaj tego w ogóle. Zrób te logi dyn 011 jak napisał kolega u góry. Zrób też dyn 008 i 001 jak masz możliwość. Wygląda ten dolot zupełnie normalnie. Jak luzy w turbinie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem dawkę nastawnikiem na 3mg.

Wklejam dynamiczne na pokazywarce bo już przekonwertowałem na komputerze to vaglog nie czyta ich już.

Robione na 4 biegu.

011 - http://pokazywarka.pl/p589cm/

008 - http://pokazywarka.pl/8msvrc/

001 - http://pokazywarka.pl/9dtri2/

Chyba cięgno za bardzo skręciłem bo późno doładowanie obniża n75, W ogóle jak patrzę na tą 11 grupę to o 1 takt do tyłu są co do mapy, opóźnione doładowanie i spadek ciśnienia.

Co do luzów to tylko boczne zauważyłem nie wiem jak ja zakwalifikować duże nie były trzeba było palcami dobrze ruszyć, a po osi żadnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na boki luz musi być lekki, osiowo jeśli nie ma nic to jest ok. Zrób te logi poprawnie jak pisał kolega u góry: 1400-4200RPM na 3ce lub 4ce but w podłodze. Jak pisałem podniesienie dawki na nastawniku nie było potrzebne ale ok, jeśli nie kopci to niech zostanie. Mówisz o cięgle od gruszki WG?? To nie VNT kolego, tu jego się raczej nie rusza od fabrycznego ustawienia! Ale z tego co widać jest ok z nim. Fakt, troszkę mogłaby wstawać szybciej turbina ale w sumie na sofcie AFF to niewiele można się spwodziewać...Nie chcesz wgrać normalnego softu chociażby od AHU?? Zobacz wykres mojego audika w dziale sprzedaż b5 132KM 284Nm w tytule. Na 216 i pompie 11mm ale akurat pompa niewiele tu daje bo turbina wciąż WG jak u Ciebie.

Edytowane przez bigu888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz czy zmiana dawki na 3,0mg coś poprawiła wstawanie turbo, zrywność auta oraz zapalanie czy kompletnie nic?

sprawdziłeś czy dolot szczelny?

poco robisz logi na 4 biegu? 3 bieg od 1000obr do 4000obr, takie logi rób, od 1400obr już jest lipa bo nie będzie wiadomo przy jakich obr wstaje turbo a to bardzo ważne w tdi przynajmniej dla mnie, na tych ostatnich logach widać znaczną poprawę w stawaniu turbo ale log nie jest do 4000obr wiec jest nic nie warty

cięgło gruszki jak najbardziej się rusza, 20 lat temu gdy auto było nowe i gruszka i turbo było nowe bez luzów na elementach które ruszają się i wycierają w trakcie otwierania i zamykania zaworu było ok a teraz niekoniecznie

zmiana pompy ahu na 11mm nie wiele dała, ostatnio testowałem silnik ahu z pompa ahu, wtryskami axg, potem firad 225, doładowanie 1,2bara i brak dymu(dawki optymalny standardowy max jaki się robi w czipie nie żadne mniejsze), potem wsadziłem pompę z falą ahh i tłokiem reno i była przepaść, Nm poszedł znacznie w górę, wstawanie turbo się poprawiło i auto zaczęło mocno dymić także jeżeli ty nie zauważyłeś lepszego wstawania turbo na pompie 11 i lepszego Nm na dole to z twoją 11 chyba jest coś nie tak :)

podmiana softu na ten z 90km szkoda kasy, jak już to pakuj czipa by wyrwać maxa z podzespołów lub kup ecu od 90km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ze robi na 4b logi bo wtedy auto ma dopiero obciążenie wlasciwe. Ok, może i na 3b też już coś widać, ale 4b lepiej. Niech będzie 1200-4200. A co się twoim zdaniem "wyrabia" przy WG?? Co tam się może wyrobić?? Jedyne to może się klapka urwać. Ja napisałem że nie zauważyłem poprawy wstawania turbo na pompa 11mm?? Napisałem że pompa 11mm przy turbinie WG jest kompletnie niepotrzebna jeśli nie zamierza się zmieniać sterowania i turbiny na VNT. Pompa AFN/ASV starczy spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co ma robić na 4 biegu? na trzecim nie będzie widać co jest grane? powiem więcej na trzecim bardziej będzie widać co nie domaga, na 4 czas stabilizacji podzespołów jest dłuższy przez co gorzej widać rożne wahania i nie domagania, głupota jest w tym przypadkiem robić logi na 4 biegu

na 3 biegu nie ma właściwego obciążenie? :)

jeżeli nie widzisz jeżeli coś nie domaga na 3 biegu to tym bardziej nie zobaczysz tego na 4 biegu

1200-4200obr po co kręcić go do 4200obr? żeby coś rozwalić? każdy kumaty kto umie czytać logi w logu do 4000obr zobaczy wszystko co trzeba, nic więcej mu nie powie kręcenie go wyżej, a 1200obr to jakaś granica? od 1000obr nie można bo co? silnik się rozleci?

WG tam wszystko się wyrabia, kup sobie nowe turbo ze sterowaniem i stare, porównaj bo ja nie mam zamiaru ci tego tłumaczyć, porównaj siłę sprężyny nowej gruszki i starej

Edytowane przez ciahciah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co hamuję się samochód na przedostatnim biegu?? Na 3b jest przecież wystarczające obciążenie według Twojej teorii!! A może na 2b?? A dlaczego nie do 4200??Rozleci się silnik?? Kumaty zobaczy też do 3800 wiec może 3800?? Często przyspieszasz na 3 czy 4b od 1000RPM?? To bardzo zdrowe dla sprzęgła i dwumasu...Jeśli ktoś jest tak mało kumaty że nie jest w stanie ocenić wstawania turbiny od 1400RPM to i od 1000 nie oceni;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z ciebie filozof :)

szkoda że nie zdajesz sobie sprawy jak bardzo ci brakuje wiedzy by mi tu podskakiwać :)

nie chce mi się z tobą wchodzić w zbędne dyskusje, bo już nie raz jakiś idiota mi próbował coś udowadniać i tylko się ośmieszył :)

trochę odpowiem na twoje bardzo ale to bardzo mądre ataki, może trochę wbije ci do głowy wiedzy przy okazji, otóż czy mamy do czynienia z autem które właśnie chcesz zhamować by poznać jego moc czy z autem w którym chcemy po prostu dojść do ładu? ja tu nic nie teoretyzuje w przeciwieństwie do ciebie, ja serki takich aut przerobiłem i uważam że do ogarniania seryjnego AFF logi na 3 biegu w zupełności wystarczą, przecież to w ogóle nie jedzie wiec robienie na 4 biegu to idiotyzm, co innego jak to auto by miało ponad 150km wtedy dopiero sensowne zaczyna się stawać robienie logów na 4 biegu

jeżeli ktoś dobrze czyta logi to wszystko co ważne zobaczy przy 4000obr i nie musi patrzeć na wyższe obroty, na rób się logów tyle co ja, zerwij przy okazji kilka pasków rozrząd i zobaczymy czy dla ciebie kręcenie powyżej 4000obr nie będzie miało znaczenia, wtedy się obudzisz z ręką w nocniku, na forum wypniesz się i udasz głupiego, gorzej jak zrobisz to klientowi i co wtedy? mądry diagnosta nie potrzebuje logów do więcej jak 4000obr, z drugiej strony nie szkoda ci katować silnika powyżej 4000obr? fakt to nie twoje auto, do czipowania ja robię do 4500obr tylko wtedy jeżeli właściciel chce by auto przyzwoicie się kręciło powyżej 4000obr ale każdemu to odradzam bo powyżej 4000obr prawdopodobieństwo usterki zaczyna być, przecież to wiekowe auto i panewki korbowe nie będą wieczne, jak tobie do 3800obr wystarczy spoko, a mi nie i będziesz musiał to przeboleć, po prostu mam w głowie wszystkie parametry jakie każdy motor ma mieć przy 4000obr i jedno spojrzenie na 4000obr i od razu wiem, że ta przepływka zaniża o tyle, że n75 czy n108 o tyle procent jest nie tak jak powinno i od razu wiem gdzie coś nie gra, druga sprawa zawsze patrze jaki czas auto wykręca w przedziale 1700-4000obr i do razu wiem czy dane auto odpycha się normalnie czy słabo czy ponad przeciętną, pewnie zaraz wybuchniesz śmiechem jak to, a no niby to tylko poglądowa ocena bo koła czy masa może się różnić ale nie rzadko taka ocena jest adekwatny do wyniku na hamowni, sam sobie zobacz w logach ile wykręcasz 1700-4000obr 3 bieg to ci powiem czy wykręcasz czas adekwatny pod 132km czy nie, często mówię komuś że to auto nie jedzie albo odpycha się ponad normę i jeszcze nigdy się nie myliłem

w swoim aucie na robiłem tysiące logów od 1000obr i nic z tego powodu nie padło, dwumas padł mi w ostatnie wakacje, mowa o ori dwumasie, który był od nowości czyli od 1997r, auto miało ponad 300tys km i poprzenosiło nie mały Nm, zdrowe sprzęgło puszczało minimalnie, ja katuje auto jak mało kto, oczywiście z głową, klocki hamulcowe na rok mi starczają te z górnej półki, jak chcesz mam ten dwuams ze zdrowym sprzęgłem do sprzedania, tylko sprężynki w dwuamsie nie odbijają, wracając do tematu auta są rożne i na co dzień żadne nie lubi tak niskich obr, ale od zrobieniu tego kilka razy, kilku logów krzywda im się nie stanie, a omawiany przypadek tym bardziej bo ma delikatny dół i jestem pewny że nic nie będzie buczeć no chyba że napęd już bardzo zjeźdzony, co się ma stac ze sprzegłęm przy tych niskich obr skoro już bieg jest wżucony i silnik przenosi moc na koła? a dwumas właśnie poto jest by przy niskich obr płynie przenosić moc, toż to jego zadanie wiec ma nie robić tego do czego jest? ja jestem na tyle kumaty że i od 3500obr ocenie wstawanie turbo nie gorzej od ciebie a to że ja chce loga od 1000obr no cusz, chodzi o jakość tej oceny, precyzje, skoro ty potrafisz perfekt ocenić wstawanie turbo od 1400obr szacunek dla ciebie, ale twoja metoda jest nie dokładna, dla ciebie 1800 a 2200obr to prawie żadna rożnica oceniajac z takich logów obojętnie od jakich obr no bo jeden zrobi loga od 1500obr i mu turbo na bije te 0,9bara przy 1750obr czyli bardzo szybko a inny zrobi loga od 1300obr i dopiero przy 1900obr nabije 0,9bara i ty w obu przypadkach powiesz że jest ok, i tu sięmylisz, potem ja takie auto to w którym turbo wstaje ospale doprowadzę do łado i wtedy zrozumiesz czemu żeby profesjonalnie oceniać wstawanie turbo trzeba robić logi od 1000obr, przykład, ja mam zakodowane że ten silnik AHU z tą turbiną przy 1750obr ma miec 0,9bara i jeżeli tak nie jest coś nie gra, a takimi logami od obrotów jak się komu zachce nigdy nie ogarniesz auta jak nalezy, to ci gwarantuje, jedno ci sie uda inne nie, a jak tak się robi to lepieje wcale sobie dac z tym spokój, domyślam się że nic ci do rozumu nie przemówiłem i ty jestes mega pewny swoich racji, przeróbisz sporo takich aut to gwarantuje ci że wtedy sobie powiesz faktycznie on miał racje, jednak warto przestawić dawkę z 4,6 na 3,0mg, już wiem czemu on dolot kazał spr, przecież w logu widać jak byk że turbo pompuje prawie nic bo 1050 a przepływak już dużo mierzy, nawet jak się mylił no to przecież spr dolotu to żaden koszt, to chwila, to przecież nie zaszkodzi sprawdzić, ja mam całkiem inne podejście, inny poziom postrzegania i analizowania, lata temu byłem na twoim poziomie ale wtedy słowem się nie odezwałem, tylko z pokorą uczyłem się i analizowałem, masz okazje się czegoś nauczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając temat rozmowy to bardzo mnie ciekawi na jakiej podstawie oceniasz moje doświadczenie....Na podstawie ilości postów na forum?? Bo jak tak to zły trop;) Sorki, później odpisze teraz w pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co hamuję się samochód na przedostatnim biegu?? Na 3b jest przecież wystarczające obciążenie według Twojej teorii!! A może na 2b?? A dlaczego nie do 4200??Rozleci się silnik?? Kumaty zobaczy też do 3800 wiec może 3800?? Często przyspieszasz na 3 czy 4b od 1000RPM?? To bardzo zdrowe dla sprzęgła i dwumasu...Jeśli ktoś jest tak mało kumaty że nie jest w stanie ocenić wstawania turbiny od 1400RPM to i od 1000 nie oceni;)

Hamowanie samochodu ma na celu sprawdzenie MAKSYMALNEJ mocy i momentu silnika. Robi się na 4 albo 5 żeby silnik był najbardziej obciążony, doładowanie najbardziej ustabilizowane. Tak samo hamownia ma więcej czasu na czas pomiaru dlatego wynik jest dokładniejszy. Jeżeli biegi są długie a silnik nie ma za dużo KM to można śmiało nawet na niższych biegach robić.

Takie badanie a diagnostyka to dwie różne rzeczy. Chodzi o to, że ten samochód może nie pokaże maksymalnej mocy i momentu na 3 biegu, ale do diagnostyki wystarczy, bo będzie odpowiednia ilość próbek do analizy danych. Jeżeli robisz loga od 1400 czy później to zanim doładownie ustabilizuje się to przez okres kiedy ono wstaje będą widziane dane, które tylko będą wprowadzać w błąd. Sprzęgło bez problemu to wytrzyma, bo szału z Nm tam nie ma, tym bardziej że turbo późno wstaje co oznacza niższy przepływ i daje w rezultacie obciętą dawkę. Dwumas od codziennej takiej jazdy na pewno skróci swój żywot, jednak czy było napisane, że autor problemu ma tak codziennie jeździć czy tylko podczas robienia tych logów ? Jeżeli chodzi o kumatość to osoba dokładniej analizująca coś będzie chciała mieć więcej danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że towarzystwo wzajemnej adoracji już działa;)

"...uważam że do ogarniania seryjnego AFF logi na 3 biegu w zupełności wystarczą, przecież to w ogóle nie jedzie wiec robienie na 4 biegu to idiotyzm..."

Nie idiotyzm tylko dokładność, do której przecież dążysz!

"...co innego jak to auto by miało ponad 150km wtedy dopiero sensowne zaczyna się stawać robienie logów na 4 biegu..."

Myślę, że już przy 100KM ma to sens -dla dokładności. Zgadzam się, że w przypadku AFF może i to troche nadgorliwość.

Nie neguję twojej wiedzy, pewnie robisz już to znacznie dłużej i pewnie zawodowo, ja jedynie 11lat pisze softy, jako czyste hobby. Mimo to ani na softy ani na moje naprawy nikt do tej pory nie narzeka. No ale niestety nie mogę się pochwalić ani jednym zerwanym paskiem:( Btw: naprawdę uważasz, że pasek rozrządu może zerwać się od kręcenia AFF ma seryjnym sofcie do 4200RPM?? Czy piszesz to ze zwykłej nieumiejętności przyznania komuś racji??

Powiedz mi też gdzie ja napisałem, że nie ma znaczenia od jakich obrotów robi się logi do sprawdzania wstawania turbiny?? Napisałem że od 1200 wystarczy i po analizie kilkunastu logów z mojego archiwum logów naprawianych/modzonych tdi podtrzymuję - w 100% to wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę bardzo dokładnie twoją wiedze, nie powiem ze jest kiepska ale po prostu widać że nie czujesz tego na tyle dobrze by mi tu cokolwiek udowadniać i prowokować mnie do tej zbędnej dyskusji

chcesz bym cie nauczył tego wszystkiego? to nie wykonalne, jedyny sposób musisz do wszystkiego dojść sam, bo tylko wtedy naprawdę to będziesz rozumiał i czuł, a jak ci ktoś wyłoży kawę na ławę to z ogromu informacji się zamotasz

co do robienia loga na 4 biegu no właśnie ja mam na myśli dokładność, na 3 biegu często w logach bardziej widać że coś nie domaga, że coś nie nadążą wysterować, z praktyka u ciebie nie za bogato

po roku dzień w dzień analiz setek przypadków nie tylko swoich miałem wiedze absolutną na temat diagnostyki tdi vp, dopiero potem zająłem się czipowaniem, to było kilka lat z życia wyrwanych, myślę że niczym mnie nie zaskoczysz w sofcie pod silnik tdi vp pomimo swoich 11 lat doświadczenia bo staż nie zawsze jest adekwatny do wiedzy, a zważywszy na twoje teoretyczne i filozoficzne zacięcie to jest nawet pewne bo praktyka jest najważniejsza w tym wszystkim, vp od strony mechanicznej tak dobrze znam a ciągle nie zaskakuje, wczoraj przypadek odgłos zimnego silnika na biegu jałowym jak by panewka korbowa padła, na ciepłym cisza, poluzowało się koło pasowe, a co do wysokich obr w autach z którymi miałem doczynienia w żadnym nie padł pasek, padł w moim i to mi wystarczy, to był ostatni raz kiedy udowodniłem innnemu nieznajomemu nieźle dłubnietemu autu co potrafi stary vp, przy 220 zerwałał się pasek, silnik naprawiłem za całe 200zł bo tyle druga głowica mnie kosztowała, i ani złotówki wiecej, no i auto śmigało luks przez 7tys km, po trasie 250km non stop zamknięty licznik na drugi dzień obróciło panewkę korobową, i tu poraz kolejny człowiek uczy się na błedach, podczas zerwania paska dostałą jedna panewka która zawsze po zapaleniu zimniego silnika przez chwile cicho pukała, wystarczyło ją wymienić za wczasu, także widzisz, nikt nie jest alfą i omegą, a jeżeli ja się przy czymś upieram to nie dlatego że jestem głupi czy tak mi się podoba, tylko dlatego ze lepiej się nie da

ja mam ci przyznawać racje że przy 4200obr pasek się nie ma prawa zerwać? nie masz zielonego pojęcia czy rozrząd jest ok czy w stanie agoni, nie wiesz tego, traf na taki to zobaczymy kto komu przyzna racje, ja przed robieniem logów pytam zawsze kiedy był rozrząd wymieniany, a ty rób jak uważasz mądralo, nie raz ktoś mi mówi ze właśnie ma wymieniać, albo czy porównywałeś o ile bardziej zużywa się pasek w katowanym aucie z tym samym przebiegiem co w użytkowanym normalnie, mój po 20tys wygląda jak by miał 40tys, jaką masz pewność że dany pasek już nie robi drugi raz 60tys km? i ze napinacz prawidło jest napięty, w swoim aucie masz taką pewność choć i to może nie wystarczyć bo złośliwość rzeczy martwych nie zna granic

a rób od 1200obr loga turbiny, ja to wszystko wieki temu przerabiałem i jest tak że jeden wciśnie szybko pedał inny wolno i te 1200obr nie jest tak łatwo utrzymać by ładnie log się od tego zaczął, te 1200obr to nawet dobrze nie widać na obrotomierzy gdzie to dokładnie jest także w tym samym aucie dwa logi wyjdą ci rożnie ale jak chcesz się tak bawić ja nie mam nic przeciwko, ja komplet logów pod czipowanie robionych nie wiele dłużej niż resztę statycznych, dodam że robię nie tylko na 3 biegu, teraz właśnie przed czipem logowałem paska b6 2.0tdi 170km dsg i dłużej mi zeszło z logami statycznymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...