Pomoc przy zakupie auta ze/w Szwecji - ARTYKUŁ

    105 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam!

    Chciałbym pomóc co niektórym w zakupie auta ze Szwecji lub w tym kraju, a przynajmniej dać kilka wskazówek, żeby nikt nie wtopił pieniędzy w złom.

    Strona do sprawdzania auta po szwedzkich numerach:

    https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx (wpisujemy numer rejestracyjny oraz kod zabezpieczający podany na stronie i klikamy "ENTER")

    Na tej stronie sprawdzisz:

    - markę i model, kolor, rodzaj paliwa, pojemność silnika, moc, itd.

    - dokładny nr VIN

    - datę I rejestracji (Szwedzi często piszą np.: "rocznik 2003", a auto naprawdę zarejestrowane w połowie 2002 roku)
    - ilość poprzednich właścicieli

    - kiedy auto opuściło Szwecję- ważne przy kupnie auta już sprowadzonego

    - jakie było przeznaczenie auta (TAXI, wypożyczalnia, firma budowlana- AB, osoba prywatna)

    Ogłoszenia z autami w Szwecji:

    http://www.blocket.se/stockholm?q=&cg=1020&w=3&st=s&ps=&pe=&mys=&mye=&ms=&me=&cxpf=&cxpt=&gb=&fu=&cxdw=&ca=11&is=1&l=0&md=th

    Zakup samochodu w Szwecji:

    Przy zakupie samochodu w Szwecji warto uważać na ogłoszenia wystawiane przez ciemnoskórych, arabów, turków itd..

    Nie jestem rasistą- wręcz przeciwnie, ale wiem, że samochodów sprzedawanych właśnie przez tych ludzi jest 50%, a auta które oni sprzedają nie są w idealnym stanie. Kupują auta jeżdżące i jeżdżą, dopóki auto nie stanie- potem prowizorycznie naprawiają, aby auto przejechało 20-30 km i tanio sprzedają, a ktoś ma grzyba, bo kupił zajeżdżone auto.Często też kupują oni auto uszkodzone, składają "jakoś" i handlują. Oczywiście bywają wyjątki, ale osobiście nie polecam transakcji z nimi, bo mogą być problemy i to nie tylko z autem a też z rejestracją w PL.Najlepiej auta tam kupować od rodowitych szwedów, ale wcześniej należy sprawdzić ilu auto miało właścicieli- jeżeli dużo, to na 99% się psuło i lepiej takie ogłoszenia omijać. Większość aut od szwedów posiada książkę serwisową i wszystko tam da się sprawdzić.

    Jak już zdecydujemy się na kupno auta, to trzeba dać jasno do zrozumienia poprzedniemu właścicielowi, że bierzemy JEGO tablice rejestracyjne oraz dwie CAŁE kartki dowodu rejestracyjnego!

    Właściciel za niecałe 100kr (ok. 45zł) może bez problemu kupić nowe tablice, a bez kompletu "papierków" nie zarejestrujemy auta w Polsce!!!

    Nie ma co ulegać ani jeżeli chodzi o tablice ani o dowód, bo potem może być tak, że auto nie będzie nadawało się do rejestracji bądź poniesiemy dodatkowo wysokie koszta...

    Na jednej stronie dowodu należy tylko wypełnić z byłym już właścicielem (szwedem) rubrykę "Export" no i oczywiście spisać umowę- najlepiej dwujęzyczną PL/SE (jakich pełno po wpisaniu w Google), ponieważ tłumaczenie kosztuje 40-60zł od strony, a co zostanie nam w kieszeni, to nie u tłumacza... :)

    Zakup "szweda" w Polsce:

    Samochody już sprowadzone ze Szwecji należy dobrze sprawdzić przed zakupem... Auta tam są znacznie droższe, niż w Polsce- mowa o autach w dobrym stanie. Dla porównania Ford Focus w dobrym stanie z 2008 roku w Polsce to koszt 17-20 tys. zł, tam koszt takiego samego auta to 26-30 tys. zł.

    Samochód sprowadzony ze Szwecji i sprzedawany w Polsce "bezpośrednio" po sprowadzeniu musiał być albo mocno zużyty albo musiał mieć jakiś defekt, typu silnik czy skrzynia do wymiany czy kilka elementów do malowania- tam naprawy tego typu są kilkukrotnie droższe przez ceny części oraz ceny robocizny, więc samochody z tego typu uszkodzeniami są od razu dyskwalifikowane, jeżeli chodzi o naprawę. Krótko mówiąc: w Szwecji ciężko o dobry egzemplarz w cenie niższej, niż rynkowa w Polsce, acz trafiają się...

    Warto też sprawdzić przebieg auta w serwisie/ ASO, ponieważ polscy handlarze mają manię ustawiania przebiegów w granicach 180-220 tys. km.

    Przebiegi aut

    Przebiegi samochodów w Szwecji są w 99-ciu procentach pewne, ponieważ szwedzi mają bardzo wysokie kary za "kręcenie liczników" i po prostu tego nie robią. Drugim powodem tej praktyki jest to, że jak szwed kupuje auto, to nie patrzy na przebieg, tylko na stan samochodu.

    Stan techniczny:

    Jeżeli auto niedawno przeszło Besiktning (przegląd) powinno być w dobrym stanie technicznym- przy robieniu przeglądu w Szwecji wymieniane są obowiązkowo wszystkie elementy, przez które auto mogłoby przeglądu nie przejść. Jak właściciel się nie zgodzi na naprawy, to samochód przeglądu nie przechodzi.

    Nie jest tam, jak w Polsce, że idziemy do "Pana Zenka", stawiamy flachę i pieczątka się znajdzie, mimo że samochód powinien dawno pójść na żyletki.

    Zawieszenie:

    Jeżeli samochód nie był używany na wsiach, to zawieszenie nie będzie wytłuczone.

    Auto ze wsi łatwo poznać- ma duże lampy halogenowe z przodu lub ma po nich otwory.

    Dodatkowym plusem aut stamtąd jest to, że zazwyczaj samochód ma dwa komplety kół (zima + lato), niestety zimówki mają najczęsciej kolce, które w PL są nielegalne- wyjęcie kolców z opony to 20 minut roboty, a opona ma praktycznie takie same właściwości jezdne, jak normalna bez kolców.

    Kolejny plus, to to, że sporo aut ma tam "podgrzewanie silnika" co czasem pomaga przy odpaleniu w dni, kiedy mamy -20 stopni, sporo też ma Webasto...

    Auta ze Szwecji zazwyczaj mają bardzo dobre wyposażenie, o co często ciężko w PL.

    Ogólnie polecam takie auta, ale pod warunkiem, że zostaną one dokładnie sprawdzone.

    W razie jakichkolwiek pytań proszę pisać albo na PW albo pod tymi "wypocinami", chętnie odpowiem :)

    Edytowane przez mefjiu

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wiem ze temat stary ale może wie ktoś jaki byłby koszt transportu auta. Powierzmy ze nawet 8 aut czyli cała lora

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Lepiej i taniej byłoby dogadać się z kierowcami TIRów, którzy robią trasy Szwecja- Polska. Kiedyś przewoziłem w taki sposób dla ciotki auto (Civic z 98 roku, czyli nie maluch) ze Sztokholmu do Puław i zapłaciłem 2000KR (ok. 900zł), a jak dowiadywałem się u ludzi, którzy wożą auta lorami, to krzyczeli od 1500zł w górę. Jedyny minus z tirem, że musiałem auto podstawić na bazę rozładunkową tego kierowcy, ale sam samochód dowiózł mi pod dom.

    Jak chcesz się trochę pobawić, to dodaj tu ogłoszenie: http://www.poloniainfo.se/bazar/na pewno się ktoś odezwie. Myślę, że przy hurtowych ilościach byłoby nawet trochę taniej, w zależności od odległości od promu do punktu odbioru auta w PL.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A jak wyglada sprawa z papierami? Sytuacje z Niemcami znam śle czy ze szwedzkimi jest podobnie to nie wiem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sprecyzuj pytanie, bo nie wiem czy chodzi Ci o tłumaczenia, rejestrację w PL czy przejazd ze Szwecji do Polski.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam zaciekawil mnie post. Mam możliwość kupienia w okazyjnej cenie samochodu . Mam pytanie czy na szwedzkich blachach mogę opuścić Szwecję i przyjechać do polski i pozniej zarejestrować auto w Polsce ? Jakie koszty trzeba liczyć na taka operacje. Dziękuje i pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tak, tylko musisz w świetle prawa szwedzkiego wpisać się w jednej z części dowodu, jako właściciel/ nabywca i w świetle prawa polskiego spisać umowę ze szwedem (co dla nich i innych normalnych krajów jest dziwne).

    Prawdopodobnie szwed nie da Ci wrócić autem na swoim ubezpieczeniu, więc zanim po auto pojedziesz, jak jesteś już pewien, że je kupisz, to jedziesz do ubezpieczyciela, mówisz, że nabyłeś takie a takie auto i chciałbyś kupić zjazdowe OC na 30 dni (koszt ok. 50zł). Prawdopodobnie będzie chciał zobaczyć umowę albo szwedzki dowód rejestracyjny lub chociaż skan, ale jeżeli masz zaprzyjaźnionego ubezpieczyciela, to wystarczą Ci podstawowe dane (VIN, rocznik, model, poj. silnika, etc.) i dobra bajera, typu: "papiery i auto są w Szwecji, a jutro po nie lecę i wracam na kołach" ;)

    Koszta? Hmm... Musiałbyś napisać jaka cena, jaki silnik, skąd byś wypływał do PL, bo głównie od tego to zależy.

    Jakby co to możesz pisać na PW, chętnie pomogę.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Są jakieś firmy które pomagają sprowadzać samochody ze Szwecji ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Osobiście nikogo takiego nie znam, ale jakbyś znalazł, to bym był wdzięczny, jakbyś się podzielił tą informacją.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja chętnie pomogę, mój chłopak zna się na autach, jest szwedem. Mieszkamy w Szwecji;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja chętnie pomogę, mój chłopak zna się na autach, jest szwedem. Mieszkamy w Szwecji;)

    Witaj roxenne77, brakuje mi del 2, żółtego dowodu rejestracyjnego. Czy można to jakoś przez urząd w szwecji zalatwić ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dreamestar

    Musisz zamówić del 2

    https://regbev.transportstyrelsen.se/extweb/BestallRegbevis/AngeUppgifter

    ale kosztuje to 50 sek i przyjdzie do byłego właściciela w Szwecji - trzeba zadzwonić aby ci go odesłał... - sam mam taki przypadek


    Dreamstars - poza tym

    https://www.transportstyrelsen.se - tu znajdziesz informacje - ale tylko w Szwedzkim i angielskim - angielskiego nie znam :( mam nadzieję że jakoś pomogłem


    Witam!

    Chciałbym pomóc co niektórym w zakupie auta ze Szwecji lub w tym kraju, a przynajmniej dać kilka wskazówek, żeby nikt nie wtopił pieniędzy w złom.

    Strona do sprawdzania auta po szwedzkich numerach:

    https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx (wpisujemy numer rejestracyjny oraz kod zabezpieczający podany na stronie i klikamy "ENTER")

    Na tej stronie sprawdzisz:

    - markę i model, kolor, rodzaj paliwa, pojemność silnika, moc, itd.

    - dokładny nr VIN

    - datę I rejestracji (Szwedzi często piszą np.: "rocznik 2003", a auto naprawdę zarejestrowane w połowie 2002 roku)
    - ilość poprzednich właścicieli

    - kiedy auto opuściło Szwecję- ważne przy kupnie auta już sprowadzonego

    - jakie było przeznaczenie auta (TAXI, wypożyczalnia, firma budowlana- AB, osoba prywatna)

    Ogłoszenia z autami w Szwecji:

    http://www.blocket.se/stockholm?q=&cg=1020&w=3&st=s&ps=&pe=&mys=&mye=&ms=&me=&cxpf=&cxpt=&gb=&fu=&cxdw=&ca=11&is=1&l=0&md=th

    Zakup samochodu w Szwecji:

    Przy zakupie samochodu w Szwecji warto uważać na ogłoszenia wystawiane przez ciemnoskórych, arabów, turków itd..

    Nie jestem rasistą- wręcz przeciwnie, ale wiem, że samochodów sprzedawanych właśnie przez tych ludzi jest 50%, a auta które oni sprzedają nie są w idealnym stanie. Kupują auta jeżdżące i jeżdżą, dopóki auto nie stanie- potem prowizorycznie naprawiają, aby auto przejechało 20-30 km i tanio sprzedają, a ktoś ma grzyba, bo kupił zajeżdżone auto.Często też kupują oni auto uszkodzone, składają "jakoś" i handlują. Oczywiście bywają wyjątki, ale osobiście nie polecam transakcji z nimi, bo mogą być problemy i to nie tylko z autem a też z rejestracją w PL.Najlepiej auta tam kupować od rodowitych szwedów, ale wcześniej należy sprawdzić ilu auto miało właścicieli- jeżeli dużo, to na 99% się psuło i lepiej takie ogłoszenia omijać. Większość aut od szwedów posiada książkę serwisową i wszystko tam da się sprawdzić.

    Jak już zdecydujemy się na kupno auta, to trzeba dać jasno do zrozumienia poprzedniemu właścicielowi, że bierzemy JEGO tablice rejestracyjne oraz dwie CAŁE kartki dowodu rejestracyjnego!

    Właściciel za niecałe 100kr (ok. 45zł) może bez problemu kupić nowe tablice, a bez kompletu "papierków" nie zarejestrujemy auta w Polsce!!!

    Nie ma co ulegać ani jeżeli chodzi o tablice ani o dowód, bo potem może być tak, że auto nie będzie nadawało się do rejestracji bądź poniesiemy dodatkowo wysokie koszta...

    Na jednej stronie dowodu należy tylko wypełnić z byłym już właścicielem (szwedem) rubrykę "Export" no i oczywiście spisać umowę- najlepiej dwujęzyczną PL/SE (jakich pełno po wpisaniu w Google), ponieważ tłumaczenie kosztuje 40-60zł od strony, a co zostanie nam w kieszeni, to nie u tłumacza... :)

    Zakup "szweda" w Polsce:

    Samochody już sprowadzone ze Szwecji należy dobrze sprawdzić przed zakupem... Auta tam są znacznie droższe, niż w Polsce- mowa o autach w dobrym stanie. Dla porównania Ford Focus w dobrym stanie z 2008 roku w Polsce to koszt 17-20 tys. zł, tam koszt takiego samego auta to 26-30 tys. zł.

    Samochód sprowadzony ze Szwecji i sprzedawany w Polsce "bezpośrednio" po sprowadzeniu musiał być albo mocno zużyty albo musiał mieć jakiś defekt, typu silnik czy skrzynia do wymiany czy kilka elementów do malowania- tam naprawy tego typu są kilkukrotnie droższe przez ceny części oraz ceny robocizny, więc samochody z tego typu uszkodzeniami są od razu dyskwalifikowane, jeżeli chodzi o naprawę. Krótko mówiąc: w Szwecji ciężko o dobry egzemplarz w cenie niższej, niż rynkowa w Polsce, acz trafiają się...

    Warto też sprawdzić przebieg auta w serwisie/ ASO, ponieważ polscy handlarze mają manię ustawiania przebiegów w granicach 180-220 tys. km.

    Przebiegi aut

    Przebiegi samochodów w Szwecji są w 99-ciu procentach pewne, ponieważ szwedzi mają bardzo wysokie kary za "kręcenie liczników" i po prostu tego nie robią. Drugim powodem tej praktyki jest to, że jak szwed kupuje auto, to nie patrzy na przebieg, tylko na stan samochodu.

    Stan techniczny:

    Jeżeli auto niedawno przeszło Skat (przegląd) powinno być w dobrym stanie technicznym- przy robieniu przeglądu w Szwecji wymieniane są obowiązkowo wszystkie elementy, przez które auto mogłoby przeglądu nie przejść. Jak właściciel się nie zgodzi na naprawy, to samochód przeglądu nie przechodzi.

    Nie jest tam, jak w Polsce, że idziemy do "Pana Zenka", stawiamy flachę i pieczątka się znajdzie, mimo że samochód powinien dawno pójść na żyletki.

    Zawieszenie:

    Jeżeli samochód nie był używany na wsiach, to zawieszenie nie będzie wytłuczone.

    Auto ze wsi łatwo poznać- ma duże lampy halogenowe z przodu lub ma po nich otwory.

    Dodatkowym plusem aut stamtąd jest to, że zazwyczaj samochód ma dwa komplety kół (zima + lato), niestety zimówki mają kolce, które w PL są nielegalne- wyjęcie kolców z opony to 20 minut roboty, a opona ma takie same właściwości jezdne, jak normalna bez kolców.

    Kolejny plus, to to, że sporo aut ma tam "podgrzewanie silnika" co czasem pomaga przy odpaleniu w dni, kiedy mamy -20 stopni.

    Auta ze Szwecji zazwyczaj mają bardzo dobre wyposażenie, o co często ciężko w PL.

    Ogólnie polecam takie auta, ale pod warunkiem, że zostaną one dokładnie sprawdzone.

    W razie jakichkolwiek pytań proszę pisać albo na PW albo pod tymi "wypocinami", chętnie odpowiem :)

    Hej - co potrzebuje Szwed by sprzedając mi auto mógł je wyrejestrować ? Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jesteśmy w UE- Szwed nie potrzebuje nic, to Ty musisz zabrać ze sobą dokumenty auta, by móc je zarejestrować w PL. Przy rejestracji auta w PL oddajesz dowód rejestracyjny szwedzki, a wydział komunikacji odsyła go razem z blachami do Szwecji i auto jest tam wyrejestrowywane.

    Dla świętego spokoju możesz ze Szwedem spisać umowę dwujęzyczną i dać mu jeden egzemplarz albo niech po prostu Szwed zrobi auto "avstald" i wtedy nie będzie się miał czego bać.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jesteśmy w UE- Szwed nie potrzebuje nic, to Ty musisz zabrać ze sobą dokumenty auta, by móc je zarejestrować w PL. Przy rejestracji auta w PL oddajesz dowód rejestracyjny szwedzki, a wydział komunikacji odsyła go razem z blachami do Szwecji i auto jest tam wyrejestrowywane.

    Dla świętego spokoju możesz ze Szwedem spisać umowę dwujęzyczną i dać mu jeden egzemplarz albo niech po prostu Szwed zrobi auto "avstald" i wtedy nie będzie się miał czego bać.

    Wielkie dzięki - za pomoc !! pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie ma problemu

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie ma problemu

    Hej - widzę że jesteś jak jest auto avsteld - czy trzeba coś za nie płacić w Szwecji ?

    Bywam w Szwecji kilka razy do roku na działce w Blekingelan pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie, nie musisz nic płacić.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witaj, mefjiu

    fajnie to wszystko opisałeś ale co robimy jeśli auto po sprawdzeniu na stronie szwedzkiej agencji transportu ma wpis pastallning

    tak na szybko rozumiem że jest zarejestrowane w Szwecji ,jak wyrejestrować czasowo czyli avstalling /przed rejestracją w pl/ to czytałem na forum polonia se ale kto ma to zrobić?

    ja czy tylko ten kto kupił auto od szweda.Auto jest w Polsce wystawione na sprzedaż ale ma status pastallning ,a to rzadkość bo większość ma avstalling ?

    wiesz jak jest nie wszyscy handlarze chcą wystawiać faktury itp.

    ps .jeśli byś potrzebował info o załatwieniu akcyzy na auto przez internet to pisz ,robiłem to już więc mam dużo wiedzy .

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeżeli jest pastalt, to znaczy że ma aktualne ubezpieczenie, więc albo sprzedawca w Pl ma auto zarejestrowane na siebie i je opłacił, albo auto stoi na szweda, który ubezpieczenia nie wycofał, a Polak będzie chciał auto zapewne sprzedać na tzw. Hansa. No chyba, że auto jest już po opłatach w kraju.

    Co do wycofania ubezpieczenia powinien to zrobić Szwed, ale ja np. rejestrowałem auto, które było pastalt i w WK nie było problemów.

    Edytowane przez mefjiu

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Hej.

    Zamierzam kupić auto w Szwecji.

    pytanie dotyczy auta kupowanego w komisie w SE.

    Na stronie jest "Årsskatt 2274 kronor". Co to oznacza dla kupującego?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Napisałem na pw

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Cześć

    Też mam takie plany.Pisałem do szwedzkiego urzędu w sprawie tablic na export i jest tak:

    -wysyłamy wniosek , do pobrania na stronie urzędu ,polskie oc, tablice szwedzkie i dokumenty pojazdu

    -czekamy ok 1 tydzień

    -mogą przysłać tablice na adres szwedzkiego komisu

    -tablice są za darmo

    auto musi być zarejestrowane czy li pastalt tak mi napisała a co z autami tymczasowo wycofanymi ?

    Dziwne ,i ten tydzień oczekiwania

    Jaki masz pomysł na sprowadzenie ,jeśli auto w komisie będzie czasowo wycofane z ruchu ? jazda po Szwecji takim autem to ryzyko -Policja

    Może wiesz jak robią to nasi rodacy?

    Edytowane przez jensen

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Po co blachy na export? Polska i Szwecja są w UE, więc spokojnie możesz wracać na blachach Szweda, zbędne są czerwone blachy exportowe, no chyba że trafiłeś na "kamień" w postaci właściciela obecnego i nie pozwala Ci autem nigdzie ruszyć z jego blachami.

    Co do Avstald, to wykupujesz zjazdowe ubezpieczenie tam albo w PL, jeżeli masz taką opcję i jedziesz. No chyba, że auto jest bez przeglądu (to trzeba go wykonać i można jechać) albo nie da rady poruszać się o własnych siłach, wtedy ratuje Cię laweta- byle nie bierz Szweda, bo kupno autka się nie opłaci. Poszukaj na internecie polskiego laweciarza w okolicy, oni mają w miarę normalne stawki ;)

    Edytowane przez mefjiu

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    pytam ,bo na stronie urzędu napisali że jak jest avstald to tylko jazda na przegląd .

    sprowadziłeś w ten sposób auto ,lub znasz kogoś kto tak zrobił ?

    tak się składa że oc to sobie mogę sam zrobić ,bo jestem agentem ,tylko dostęp do netu i laptopa

    większość aut w komisach itp. w Szwecji ma status avstald , i dlatego pytałem , żeby z policją szwedzką być pewnym swojego przy kontroli.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Napisałem na PW ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Hej, mam już upatrzone auto, Rozumiem ze nie potrzebuję szweckiego personnumber do zakupu na export?

    co oznacza ta adnotacja?-besiktad till 2017-05-31

    Czy mogę wykupić szweckie ubezpieczenie bez personnumber w komisie?


    pytam ,bo na stronie urzędu napisali że jak jest avstald to tylko jazda na przegląd .

    sprowadziłeś w ten sposób auto ,lub znasz kogoś kto tak zrobił ?

    tak się składa że oc to sobie mogę sam zrobić ,bo jestem agentem ,tylko dostęp do netu i laptopa

    większość aut w komisach itp. w Szwecji ma status avstald , i dlatego pytałem , żeby z policją szwedzką być pewnym swojego przy kontroli.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Napisałem na pW

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam i dzień dobry,przeglądałem forum i znalazłem pytanie na które też szukam odpowiedzi,

    mam zamiar kupić auto ze Szwecji,zarejestrowane jest na polaka który je sprowadza,auto jest na szwedzkich blachach,wszedłem na stronkę traktującą o tym samochodzie i pisze tam Årsskatt 4188 kronor, maj ,september...czy ja jestem to zobligowany dodatkowo płacić?

    I drugie...ile zapłacę orientacyjnie za samochód wart 13 tyś,,,

    Proszę o info ,pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Napisałem na pw

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    witam

    kupilem szweda,od kolegi polaka.a3.umowa po polsku.

    podatek drogowy oplacony,ubezpieczenie oplacone.

    po szwecji moge na legalu jezdzic.jade do polski przerejstrowac.

    dostalem dowod w kolorze niebieskim i zoltym.

    zolty do polowy niewypelniony.jakie mam pola wypelnic zeby bylo ok.

    kolega polak,ale tez ma nr.personal,auto sprzedal jako szwed

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy