Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przegrzewający się silnik - termostat?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Piszę, bo już sam nie wiem... termostat, pompa, ...

A4 B6 silnik ALT

Wymiana rozrządu i pompy paliwa jakieś 10 tys. temu.

Po włączeniu silnika nagrzewa się do 90 st na liczniku, po kilku minutach jazdy temperatura szybko leci do 130 st. Jeżeli dodam gazu i obroty polecą na maks. temperatura szybko spada do 90 st. i trzyma do następnego razu - róznie bywa - po kilku minutach lub dłużej. Generalnie zaczęło się incydentalnie teraz jest coraz gorzej.

dodatkowe obserwacje:

- na biegu jałowym - nie ma problemu

- przy pierwszych problemach nie było problemu z ogrzewaniem, teraz jest zimno, ale po dodaniu gazu ogrzewanie pojawia się

- jeżeli temperatura wzrasta i wrzucę na luz i bieg jałowy, to temperatura nie rośnie, a czasami widzę tendencję do powrotu do 90 st.

- oczywiście wiatraki włączone w momencie wzrostu temeperatury powyżej 90 st.

Na VDCsie przed tym wszystkim był i jest błąd 17701 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus -

Generalnie termostat widać do wymiany, ale czy tylko?

Pytanie też o termostat - piszą, że temperatura otwarcia 100 st - to jest ok? na liczniku pokazuje 90 st. ...

Opublikowano (edytowane)

Ten gajgerek we wszystkich VAG-ach powinni w fabryce zastąpić kontrolką "OK" a w jego miejsce wstawić bardziej przydatny wskaźnik temperatury oleju, bo on zaczyna pokazywać 90st.C przy de facto 80st.C (odczyt po kablu diagnostycznym) i utrzymuje się w pionie do co najmniej 110st.C a może nawet 115st.C (albo i więcej).

Jest tylko "uspokajaczem", że silnik pracuje w optymalnych temperaturach (ponoć po wprowadzeniu normy EU4 normalnym zjawiskiem są temperatury w granicach 100-110st.C), nic poza tym :)

Skoro jest błąd termostatu, to szykuj się na wydatek ok.450zł, bo tyle kosztuje nowy w ASO, chyba, że przewód do wbudowanej grzałki nie łączy.

http://www.vagclub.pl/viewtopic.php?f=254&t=2101

Płyn w zbiorniczku jest? :)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Tak, płyn jest tyle ile trzeba.

Na początku myślałem, że zapowietrzony, bo było podobnie, ale tam były strzały w przewodach i coraz mniej ich było, ale teraz jest odwrotnie, więc trudno - do wymiany...

A co piszez, z tym kabelkiem - może dawać takie objawy?, myślałem, że grzałka tylko może przyśpiesza działanie termostatu, a bez niego to działała termostat w sposób klasyczny.

Opublikowano

Nie wypowiem się w tej kwestii, za cienki jestem :)

Też mi się wydaje, że ten termostat samoczynnie również powinien zadziałać, a grzałka tylko wspomaga jego pracę przyspieszając jego otwarcie. By zbadać ze 100% pewnością czy termostat jest OK musiałbyś go zdemontować, wrzucić do garnka z wodą, zagotować ją a potem ostudzić, mierząc jednocześnie temperaturę i sprawdzać zachowanie delikwenta :)

"Zwarcie do plusa" często jest spotykany z opisem " lub otwarty obwód", dlatego zasugerowałem sprawdzenie wiązki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...