Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana automatu na manual problem z elektryką


krisss_94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich kolegów.

Mam problem z elektryką po przekładce z automatu na manual w audi a4 b5 1.9 tdi 115 km 2000r. Mianowicie przekopałem forum i inne czeluści internetu ale nie znalazłem odpowiedznich informacji. Wszędzie jest opisane że: "WYSTARCZY TYLKO WYPIĄĆ PRZEKAŹNIK NR 13 KTÓRYM STERUJE SKRZYNIA I TAM WIDAĆ JAK CAŁKIEM WYSUNIEMY GNIAZDO ŻE WCHODZĄ DWA GRUBE KABLE CZARNY Z CZERWONYM PASKIEM WYSTARCZY JE TYLKO ZMOSTKOWAĆ I GOTOWE AUTO PALI NA DOTYK I NIE ŚWIECĄ GŁUPIE WSKAŹNIKI OD POŁOŻENIA BIEGU "

Problem w tym że tego przekaźnika nie ma w moim samochodzie. Jest tylko przekaźnik nr 53 lecz nie sądzę aby to o ten chodziło bo auto nie pali. Będę wdzięczny za wszelką pomoc. I proszę o nie komentowanie w stylu po co wymieniać na manual bo kupiłem auto z padniętą już skrzynią. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u ciebie ma inny numer sprawdź czy jest przekaźnik 175, jak tak to ten musisz wywalić zrobić mostek i zostanie ogarnąć światło wtecznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ten przekaźnik , są to zdjęcia z mojej byłej B5 - AJM z Tipem z 2000 roku , ten nr.13 to pozycja przekaźnika. Musisz połączyć dwa grube czerwono-czarne kable

przekaznikautomat.jpg

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki kolego Banan właśnie o to mi chodziło mam u siebie identycznie w gnieździe nr 13 przekaźnik nr 53 już wiem co i jak dalej robić nie byłem tylko pewien czy o ten przekaźnik chodzi dzięki za rozwianie wątpliwości ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej być nie może bo miałem identyczne auto. Jaki tam tip siedział - EZP?

Jest jeszcze jeden 53 ale on jest od klaksonu.

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze to nie pamiętam jaki tam tip siedział wiem że ZF ale numeru nie pamiętam. Jeszcze jak byś mogł podpowiedzieć który kolor musze wypuścić do czujnika od skrzyni do wsteka to byłbym wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wstecznym już tak łatwo Ci nie pójdzie, bo jak jest TIPTRONIC to sygnał idzie w wiązce od skrzyni a we wiązce pod deską wogóle tego niebieskiego przewodu nie ma.

Musisz znalesc kostkę pasującą do skrzyni na wsteczny te 5-minową i wyprowadzić długie przewody, wciągnąć je w wiązkę od silnika aż do samej skrzynki od ECU i jeden przewód podpinamy pod niebieski z czarnym paskie w kostce chyba brazowej(jutro sprawdzę dla pewności) a drugi musisz wciagnąć do srodka aż do kostek co są po lewo pod deską obok nóg. i wpinasz we wiązkę co idzie na żarówki na tył ale w którą to tez podam jutro jak sprawdzę rozpiskę.

PS. jak masz tempomat w aucie to już nie będzie chodził chyba że wiązkę przebudujesz bo też sygnały idą przez skrzynię a jak jej już nie ma to wiadomo że chulać nie bedzie.

ABS przekodowałeś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS nie przekodowany bo auto nie wyjechało jeszcze z podnośnika :mellow:. Narodził mi się nowy problem a mianowicie człowiek od którego kupowałem komplet czyli skrzynie i te wszystkie szpargały zapomniał dodać ze skrzynia pochodzi od a4 b6 i teraz kiedy juz mam wszystko zapięte okazało sie że półosie nie pasują - przegób nie wchodzi w piastę bo ma za dużą średnice, a kiedy wpadłem na pomysł żeby wziać oryginały od b5 to znowu nie pasuje przegób od strony skrzyni bo w niej jest "płaski" a w ori troche wystaje i nie wchodzi w flanszę w skrzyni. Jak macie jakiś pomysł to proszę o pomoc bo nie zbyt chce mi sie rozbierać skrzynie i wymieniac te flansze na pasujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w czym tu problem, B6 ma inne przeguby wewnętrzne i kielichy są inne, pakuj pod nie 2 łapki i wyjmuj a wbij te co występowały w B5, jak nie masz bo automat to coś innego jest to poszukam jutro bo powinienem mieć w zasobach flansze.

Jak nie chcesz tego robić to trzeba ciąć pręta i robić hybrydę bo ani przy skrzyni zamienić się nie da przegubów ani przy kole na ręta od B5 na B6 i na odwrót, No tak to zrobili żeby nie pasowało. A i przy obu flanszach starej B5 i tej nowej B6 długości półosiek się różnią tak więc nie kombinuj, ja już to przechodziłem raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze tak dla pewności wole zapytać bo mam 2 komplety do kupienia razem z flanszami i półosiami od 1.8t i od 110km czy podchodzi to wszystko bez problemu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

110tdi ma flansze takie jak teraz potrzebujesz a 1,8T ma okrągłe starego typu jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolgo czujnik prędkości to jak doprze pamiętam to w tipie jest w tym samym miejscu na sprzyni co w manualnych skrzyniach i nic nie zmienia się tyle ten wsteczy trzeba rezać. Kostka nawet jest tak sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam ten sam problem, otóż przekaźnik z miejsca 14 o numerze 53 zmostkowany a auto nie odpala. Wszystkie moduły przekodowane na manual a auto nadal nieodpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...