Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Syczenie podczas dodawania gazu i gaszenia oraz odma.


przemek1259

Rekomendowane odpowiedzi

Xsebo1 co ty wypisujesz. Jakie spuszczanie wody czy powietrza ? Fakt mamy klimatyzację która pracuje w trybie ciągłym ale nie jest sterowana elektromagnetycznie (bo to stary system) a poprzez zawór który w zależności od wielkości napięcia otwiera sie bardziej. Po wyłączeniu silnika następuje wyrównanie ciśnień w układzie , strona LP zrownuje sie z HP. Lecz to trwa trochę dłużej . Charakterystyczne syczenie po zgaszeniu silnika w ALT pochodzi z kolektora ssacego, podczas pracy silnika jest tak podcisnienie więc gdy go gasimy następuje wyrównanie z ciśnieniem atmosferycznym i charakterystyczny syk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem z zatartą pompą klimy, zaczęło syczeć jak wymieniłem ją. Płytki w sprezarce są sterowane elektromagnesem, zmieniają kąt i wydajność wzrasta lub maleje. Zdarza się że po zgaszeniu auta razem z powietrzem wylatuje woda. W starszych konstrukcjach sprężarki miały sprzęgielko które z biegiem lat szwankowalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skąd ma leciec ta woda z powietrzem ?? Nie sa sterowane zadnym elektromagnesem tylko zaworem elektromagnetycznym.
http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/kompresory-sterowane-zaworem-elektromagnetycznym/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykład nie każdy wie, że klimatyzacja

bardzo pomaga nie tylko w chłodzeniu wnętrza

auta, ale i w usuwaniu pary z szyb - także zimą.

Wynika to z faktu, że z chłodzonego powietrza

wykrapla się para wodna. Skroplona woda

usuwana jest z parownika pod samochód.

Przesuszone powietrze może być potem ogrzane i

w tym stanie znacznie lepiej odrasza zaparowane

szyby.

okresowe włączanie

klimatyzacji konieczne jest przede wszystkim w

przypadku starszych układów, wyposażonych w

sprzęgło elektromagnetyczne odłączające

sprężarkę od napędu. Bardziej współczesne

klimatyzacje mają często sprężarki ze stałym

napędem, ale regulowanm wydatkiem. Inaczej

mówiąc, nawet gdy układ pozostawiony jest w

trybie "econ", to i tak pracuje, z kilkuprocentową

wydajnością.

Co do zaworu elektromagnetycznego masz kolego racje, jakiś artykuł wprowadził mnie w błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seba to jest jasne ale co skropliny maja do syczenia silnika podczas dodawania gazu czy gaszenia silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, poniżej daje wam zdjęcie, na zdjęciu numer 1 to zaznaczone na czerwono, podczas dodania większej ilości gazu syczy, tak jak by zasysało powietrze, a podczas gaszenia silnika, gdy silnik przestanie pracować, przez jakieś 1 - 1.5 sekundy syczy tak jak by spuszczał powietrze. Co to jest? Tak ma być?

Podczas gaszenia to chyba jedynie sprężarka klimatyzacji tak jak napisałem w pierwszym poście. U mnie jak była zatarta to miała dziurę i syczalo dziwnie jak silnik pracował. Co ciekawe w zimie normalnie się klima włączała i moment szyby odparowane. Usterka wyszła gdy się zrobiło ciepło. Poprzedni właściciel źle serwisował klime uzupełniając tylko gaz

Po wymontowaniu sprężarki okazało się, że w jednym miejscu miała dziurę wielkości palca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...