Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Syczenie podczas dodawania gazu i gaszenia oraz odma.


przemek1259

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, poniżej daje wam zdjęcie, na zdjęciu numer 1 to zaznaczone na czerwono, podczas dodania większej ilości gazu syczy, tak jak by zasysało powietrze, a podczas gaszenia silnika, gdy silnik przestanie pracować, przez jakieś 1 - 1.5 sekundy syczy tak jak by spuszczał powietrze. Co to jest? Tak ma być?

A na zdjęciu nr 2 z dokładnie tego miejsca co zaznaczone (z tego łączenia jakby) wydobywa się olej. Z pod spodu jak dam palca to widać że jest tam olej bo później mam go na palcu, zakleić to taśmą? Wygląda na to, że leje się to z tego łączenia co wciska się jedno w drugie (?).

Z góry dzięki wielkie za pomoc :)

987adc258781.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor w ALT tak syczy, nic nadzwyczajnego. Olej na czworniku odmy to tez nic dziwnego, gdyz czwornik ten odprowadza opary z glowicy a z oparami zawsze idzie olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor w ALT tak syczy, nic nadzwyczajnego. Olej na czworniku odmy to tez nic dziwnego, gdyz czwornik ten odprowadza opary z glowicy a z oparami zawsze idzie olej.

Więc mam rozumieć, że nie próbować tego uszczelniać? I opary odprowadza ta okrągła "puszka" tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest czwornik odmy, po lewej na twoim zdjeciu. Olej nie powienien tam wyciekac . Gdyz wraz z olejem moze tam byc zasysane lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak w końcu? Wcześniej pisałeś że to nic dziwnego że wycieka olej bo to odpowietrzenie. A teraz że nie powinien wyciekać. Więc? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to jest czwornik i on powinien odprowadzac olej na dół silnika a powietrze do kolektora dolotowego, w silniku ALT nie spelnia tej funkcji i olej wedruje z powietrzem. Przez co masz go na tej harmonijce . Nalezy do wyczyscic i zalozyc tak by nie bylo wyciekow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczyścić ten czwórnik tak? Czym to przeczyścić? Czy można taśmą zakleić łączenie tego czwórnika z tą harmonijką? Żeby olej się nie wydostawał czy nie bardzo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nafta dobrze to wymyje. Mozesz użyc tasmy ale odpornej na wysoka temperature. Zwykla izolacja nic tu nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mogę okleić ten czwórnik taśmą oraz tą harmonijkę? Nie zatkam tym żadnego wylotu powietrza czy coś w tym stylu? I czy mogę od razu okleić tą rurkę wchodzącą w trójnik od tyłu? Tą grubą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uklad ssacy jak i podcisnienia powinny byc szczelne. Te harmonijki dosc czesto pekaja w ALT wiec nie tylko ty bedziesz mial na tasme.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jaki oring? Tam na tych łączeniach czwórnika? Gdzie taki oring mogę kupić w ogóle? Bo tak to wygląda jak by właśnie na łączeniach przeciekało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oring jest tylko na polaczeniu pokrywy zaworow z czwornikiem, reszta spasowana na wcisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też wilgotno pod tą harmonijką. Nie kapie, ale jak się palcem przejedzie to złącze jest w oleju. Jak bym nie kręcił i nie ściskał, to i tak czwórnik jest jakby xle spasowany z rurą dolotową. Kolejny błąd konstrukcyjny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, poniżej daje wam zdjęcie, na zdjęciu numer 1 to zaznaczone na czerwono, podczas dodania większej ilości gazu syczy, tak jak by zasysało powietrze, a podczas gaszenia silnika, gdy silnik przestanie pracować, przez jakieś 1 - 1.5 sekundy syczy tak jak by spuszczał powietrze. Co to jest? Tak ma być?

A na zdjęciu nr 2 z dokładnie tego miejsca co zaznaczone (z tego łączenia jakby) wydobywa się olej. Z pod spodu jak dam palca to widać że jest tam olej bo później mam go na palcu, zakleić to taśmą? Wygląda na to, że leje się to z tego łączenia co wciska się jedno w drugie (?).

Z góry dzięki wielkie za pomoc :)

987adc258781.jpg

Na tym zdjęciu, pod zaznaczonym czerwonym "okręgiem" po prawej stronie - znajduje się przepustnica. W przepustnicy znajduje się ruchome skrzydło, które reguluje dopływ powietrza do silnika. Przed tym ruchomym skrzydłem występuje zasysane powietrze przez silnik, które przyjmuje ciśnienie atmosferyczne (takie jakim oddychamy). Natomiast za tym skrzydłem jest już podciśnienie, czyli ciśnienie wyższe.

Podczas uruchamiania się silnika i po jego gaszeniu słychać syk powietrza, który wynika z wyrównywania się ciśnień po obu stronach ruchomego skrzydła. Jest to normalne.

Co do usmarowanego czwórnika od strony łączenia z dolotem, to również jak mój przedmówca "benyA4" pisał - normalne. Tylko, że do pewnego stopnia. Jak wiesz, tamtędy ma być zasysane tylko odseparowane od oleju powietrze. Czyste powietrze. Niestety czwórnik nie jest w stanie poradzić sobie z oddzielaniem oparów olejowych od powietrza. Zapewne jak samochód był nowy to pewnie ten czwórnik radził sobie dobrze. Należałoby jednak uwzględnić, że wówczas z pod pokrywy zaworów (z dekla), takiej ilości oparów wtedy nie było. U co nie których kolegów jest ich bardzo dużo (oparów), stąd na łączeniu skrapla się ten olej. Połączenie jest wilgotne. Można umyć/wyszorować taki czwórnik oraz cały dolot (również przepustnicę) ale z biegiem czasu ponownie on i reszta elementów ponownie zostanie umorusana. Można tam wprowadzić izolację na zasadzie owinięcia tego połączenia, by skroplony olej nie kapał. Nie ma tam żadnej uszczelki. Elementy wchodzą na wcisk. U mnie nie kapie. Nie mam aż takiej tragedii. Nie mam wilgotnego połączenia. Z zewnątrz jest u mnie sucho. Uszczelka/oring znajduje się na króćcu czwórnika, który to króciec wkładany jest w otwór dekla.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syczenie to sprężarka klimy, w alt pracuje cały czas. Wyłącza się do 2% sterowana elektromagnetyczne, nie jak w starszych konstrukcjach sprzegielkiem. Po wył silnika spuszcza powietrze a latem wodę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...