Skocz do zawartości
IGNOROWANY

prośba o diagnozę vw 1,9 BKC


gregw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jak w temacie - wymiękło auto żony - vw touran, 1.9 tdi BKC, z lajtowym czipsem, przebieg 101kkm, z czipsem 3 lata, okolo 30 kkm.

Autem jezdzi do/z pracy i z dzieciakami, styl umiarkowany, raz zamuli, raz przegoni.

W sobote przejechalem sie 300 km tym autem i wszystko bylo ok.

Dziś zona mi melduje, ze przy wyprzedzaniu czarnej vectry cos zaczeło gwizdać/piszczeć w motorze aż se pomyśłała że to vectra z panami Misiakami i że już ją na sygnale gonią :kwasny:

Ale jednak to problem z autem- po paru km auto straciło moc i tak dotoczyła sie do domu.

Przejechałem sie nim - objawy:

- odpala normalnie

- na wolnych obrotach pracuje jak zwykle, spalanie też

- przy dodawaniu gazu wkręca sie max do 2800, 3000 nie osiaga, od ok. 2500 coś terkocze, dzwoni z silnika, mocno kopci na czarno- Ikarus

- w trakcie jazdy - totalny brak mocy, slabiej niz kiedys posiadane SDI, kopci na czarno przy niedużym "gazie" przy przyspieszaniu, przy odpuszczaniu gazu szarpie

- żadnej kontrolki na zegarach

- wyłączenie zapłonu nic nie zmienia

Podłączyłem pod VCDS-a

Zrobilem Autoscan oraz kilka logów, nie robiłem dynamicznych bo auto nie przekroczy 3k obr/min, jak bedzie trzeba - wykonam, troche boje sie tym autem odjezdzac dalej od garazu, bo wydaje mi sie ze jakby problem nasilal sie, w sensie auto bardziej słablo; reasumując zachowuje sie inaczej niz moje poprzednie tdi które łapało notlaufy przy przeladowaniach, tam po wylączeniu zaplonu odzywało, ale tamto bylo tdi vp a to tdi pd, moze ma znaczenie

dobra nie zmylsam tylko prosze o analize logów oraz jesli wygląda to na coś oczywistego - o diagnozę

Auto scan

Chassis Type: 1K0
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 18 19 25 42 44 46 52 56 62 72

00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
18-Aux. Heat -- Status: Malfunction 0010
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 016 CD HW: 028 101 194 5
Component: R4 1,9L EDC G000SG 6246

Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0E1732296
Coding: 0000072
Shop #: WSC 00066 001 57865
VCID: 67D9BFAF2DAD

2 Faults Found:
17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12): Electrical Fault
P0673 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 192.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 11.86 V
Bin. Bits: 00001100
Temperature: -0.9°C
Bin. Bits: 00110000

17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13): Electrical Fault
P0674 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 192.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 11.86 V
Bin. Bits: 00001100
Temperature: -0.9°C
Bin. Bits: 00110000

Readiness: 0 0 0 0 1

Static

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_204139.html
Grupa 001, 018, 023: http://vaglog.pl/log_204140.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_204141.html
Grupa 001, 013: http://vaglog.pl/log_204142.html
Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_204143.html

Basic

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_204144.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_204145.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_204146.html

i grupa 4

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_204147.html

dziekuje i pozdr

grzesiek


Witam ponownie!
Pomoże ktoś czy bez logów dynamicznych nie pójdzie?

pozdr grzesiek


Miało być logowania c.d. a wyszedł kolejny zonk - przed odpaleniem auta wyjąłem bagnet - poziom ok. 1 cm niższy niż znak min icon_eek.gif
Nigdy nie dopuszczałem do takiego poziomu - ostatnio dolewałem z 200-300 ml z 1500km temu
Nie podpijał sobie do tej pory w takim tempie, wiec raczej trza to wiązać z tą awarią
A więc co, dmuchawka pa, pa icon_sad.gif
Kurde, pamietam że prosiłem tunera o delikatny i bezpieczny mod, w miarę bezdymny; szpec mi relacjonował ze motor w dobrej kondycji i ustawia doładowanie na 1,05 czy 1,15 juz nie pamietam dokladnie, ale ze to nie jest jej max obciązenie
auto po chipie wypluło 139/300, przebieg po modzie ok.30kkm, auta ogólnie 100kkm, na blacie
Jeżdzę na Liqui Moly TT4100
co powiecie:?:

Edytowane przez gregw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co tu mówić ... z tego co piszesz trzeba sprawdzic organoleptycznie turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj!
auto jest juz u "lekarza", ale ciezko bylo przejechac nawet te 8 km
auto wykazuje totalny brak mocy, nie wchodzi na obroty, z tyłu czarno, calkowita klapa - kurde mialo byc Pancernwagen z 1,9 tdi pod maską a Bedę Miał Wydatki, z szacunkiem dla aut z Bawarii

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbo umarło :)

może czas wywalić kata i spr czy którejś rury dolotu nie rozerwało, przejedz się z odpiętą przepływką, termostat też nie wygląda dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo kopyta wyciągneło ;) sprawdz czy w wydechu oleju nie masz , pewnie kata ci zapchało dlatego taki mół był

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...