Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Stukanie przy hamowaniu


greeta

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa stukania wyjaśniła się. Okazało się, że stukanie powoduje "dolne ramię". Nie wiem, jak fachowo ta część nazywa się po polsku, może wahacz??? :mysli:... W każdym razie po angielsku brzmi to "bottom arm". Wymiana kosztowała mnie całkiem sporą sumkę... Tak więc "chlupanie paliwa" nie było dobrą diagnozą. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za porady :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat i witam wszystkich mam pytanie od czego powinienem zacząć szukając przyczyny głuchego pukania podczas lekkiego wciskania pedału hamulca jak wcisnę mocniej nic nie słychać. Jest uczucie jak by hamulce popuszczały pulsacyjnie ale ABS chyba nie działa cały czas tylko jak zablokują się kółka?? To lekkie hamowanie i popuszczanie chyba hebli powoduje drgania całego auta. Wahacze sprawdzone niema luzów ale dalej tego nie wykluczam. Poradźcie coś :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat i witam wszystkich mam pytanie od czego powinienem zacząć szukając przyczyny głuchego pukania podczas lekkiego wciskania pedału hamulca jak wcisnę mocniej nic nie słychać. Jest uczucie jak by hamulce popuszczały pulsacyjnie ale ABS chyba nie działa cały czas tylko jak zablokują się kółka?? To lekkie hamowanie i popuszczanie chyba hebli powoduje drgania całego auta. Wahacze sprawdzone niema luzów ale dalej tego nie wykluczam. Poradźcie coś :confused4:

A w jakim stanie są tarcze hamulcowe?

Sprawdzałeś (wyważałeś) koła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nowe tarcze i klocki nie pamiętam firmy zrobiłem na nich 20 000 kółka wyważone. Pukanie jest już coraz głośniejsze jakby coś odkręciło się po prawej stronie. Zapewne jest to wahacz któryś dolny ale czy nie powinien on cały czas stukać?? czy przesuwa się jakoś przy hamowaniu i tak się to objawia stukot niesamowity :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprubój ponajeżdżać na krawężnik najpierw jednym, a później drugim kołem. Może usłyszysz dla pewności w którym kole.

Zdejmij jeszcze koła i ręką pozprawdzaj czy czuć luzy na którymś wachaczu. Posprawdzaj jeszcze czy wszystkie śruby są podokręcane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są po dokręcane i nie mogę wyczuć żadnych luzów łapką lecz jak bujne budą mocno w przód aż przysiądzie to słychać puknięcie nie mogę go zlokalizować myślałem że to może łącznik ale sztywny. Normalnie mam nerw :wallbash: stukot ostry jak jedzie się po kocich łbach prawie dzwoni lecz większe dziurki jest ok. Jak hamuje trzęsie autem co za :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wszystko wiem na szarpakach zero zużycia auto tak przetrzepali jak nie wiem amorki 60% heble żyletka , znaleźli tylko źle ustawioną zbieżność koła stoją na minusie a o dziwo opony niepocięte :mysli: no cóż sami nie wiedzieli czemu tak jest jutro ustawiam więc fachowcy to sprawdzą.Potem wróciłem do chatki auto na lewarek zdjąłem koło i widzę jak banan się wykrzywił łapką poruszałem go aż guma z tulei wylazła i oto mam winowajcę tych głośnych stukań :naughty: Master Sporty po tych 20 000 km już widać że niedługo będą się kończyć najbardziej widać to po górnych wahaczach bo są małe pęknięcia na gumach w tulejach. Jest tylko coś dziwnego klocki biorą bardziej od wewnętrznej strony koła nie wiem czemu wszystko luźno chodzi ale to może prze zbieżność. Więc szarpaki naprawdę nic nie dają. Dzięki Rudi za pomoc pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bartek723 posmaruj metalowe tuleje w zaciskach bo może się blokują. Jak będą zapieczone to może brac jedną strone bardziej i hamulce będą się grzać. Zerknij czy klocki w kole są zużyte w jednakowym stopniu ze strony zewnętrznej i wewnętrznej. Jeśli tak to tuleje do czyszczenia i smarowania. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wahacze są ok wszystkie no zdarzył sie jeden feler wody dostało sie przez gumę sworznia bo cały zardzewiały ale tuleja luks :good: odsyłam na gwarancje bo zrobiłem tylko 20 000km na nich zobaczymy co będzie.Ale zbieżność mi źle ustawili ściąga na prawo i znowu warsztat mam już dość tych mechaników. :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co słyszałem uszkodzenia gumy sforznia spowodowane bywają niewłaściwym montażem. Mam nadzieję że uwzględnią Ci gwarancję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie odkopać temat. Po wymianie kapci na zimówki (ale baaaardzo mało prawdopodobne żeby to miało związek) zaczęły się dziwne stuki przy hamowaniu ;/ Objawia się to przy hamowaniu z mniejszej prędkości, mniej więcej od 30 - 20 km/h w dół. Jak wcisnę pedał hamulca tak leciutko to nic, trochę mocniej (ale dalej jest tylko lekko wciśnięty) to zaczyna łupać, jak docisne go mocno, to przestaje, i gdy podczas hamowania znów popuszczę, to wraca stukot, wcisnę mocniej to jest cicho. Na początku wydawało mi się że to prawy tył, ale teraz jak tak słucham to raczej będzie prawy przód. Klocki są w porządku, tarcze mogą być skrzywione, bo już od paru ładnych miesięcy szarpie przy hamowaniu (ale gołym okiem żadnych krzywizn nie widać). Co to może być? Auto hamuje tak samo dobrze jak przed pojawieniem się dziwnych stuków, więc niby jest ok...ale żeby tylko nic groźnego z tego nie wyszło. Jakieś rady do wykonania samemu, bez udziału mechaniora?

Dźwięk można porównać do :rolleyes: powiedzmy dwóch części, które ktoś za mocno ze sobą skręcił, które są za blisko siebie i ocierają o siebie, wydając taki dźwięk pulsacyjny, który można opisać jako stukot, trochę jakby z ocieraniem się czegoś o coś :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...