Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B6] Avant 1.8T S-line


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Helo Panowie i Panie!

Po latach zabawy różnymi japonskimi i hamerykańskimi sprzętami, zupełnym przypadkiem kupiłem od znajomego takie właśnie wozidło. W samochodzie jestem już zakochany po uszy i wiem na bank że zostanę przy marce na dłużej.

Autko jest w bardzo łandym stanie. Kumpel przyprowadził go z Niemiec a sam jeździł przez 3 lata. 2002 rok, oryginalny przebieg 204 tyś km. Serwisowany w ASO. Lakier poza jednym małym purchelkiem który wyrósł na parkingowym obtłuczeniu, jest w super stanie i zasadniczo mało jest rzeczy do których mógłbym się przyczepić.

Że jestem zupełnie nowy w temacie mam parę pytań. Odpowiem za wczasu - tak użyłem szukajki i tak- wiem jak działają fora bo na niektórych będąc swego czasu właścicielem sportowego japońca spod znaku Toyoty, spędziłem pół życia :)

Jednak wiem że opis autka razem z moimi pytaniami dobrze sprecyzowanymi przyniesie od razu pomocne odpowiedzi:)

Jeśli chodzi o duperele. Kolega kiedy kupował to audi u niemiaszków, poprosił by podmienili mu radio. Miał kaseciaka więc pewnie concert I i zamienili mu na Concert II z CD. Wszystko fajnie ale w podłokietniku jest wyprowadzony przewód do iPoda. Nie jest on nigdzie podłaczony bo urzadzenia nie reaguja w ogole. Zanim wyciagne konsolę radio itd to moje pytanie - czy to jest jakas fabryczna instalacja czy ktoś raczej sobie dołożył jakiś adapter który działał z poprzednim radiem? Chcę wiedzieć czy jest czego szukać pod deską czy raczej zostało to wyjęte razem ze starym radiem i został tylko kabel :)

Mam wersję S-line a na bank jeśli chodzi o środek (choć chętnie sprawdzę dokładne wyposażenie - gdzie szukać? ) i widzę że świeci mi się podświetlenie nóg kierowcy ale pasażera już nie, światełko w schowku nie działa i chciałbym wiedzieć co powinno się świecić i gdzie po prostu wymienić żarówki a gdzie tego podświetlenia po prostu nie ma :)

Z innych tematów - mam do wymiany powolutku dwa wachacze z przodu - nie bedę kupował w ASO bo z doświadczenia wiem że to pomyłka - na jakie zamienniki zwrócić uwagę?

Znajomy mechanik ocenił że dosyć głośno słychać łańcuch. Nie tłucze ale ogólnie dosyć głośna pracuje - robić coś z tym czy czekać do wymiany rozrządu którą powinienem zrobić za 20tyś km?

W aucie na postoju czuć zapach paliwa i spalin - pod maską widać że pocą się dwa wtryskiwacze - czy to to czy szukać gdzieś jeszcze? Podczas jazdy nic nie czuć, tylko zatrzymam się na światłach i czuć spaliny i wachę.

Wychodząc z założenia że silnik jest ok i zadbany, chciałbym go delikatnie dłubnąć. Wiem doskonale z autopsji co można robić z doładowanymi silnikami ale przechodziłem przez największe modyfikacje a tu nie mam absolutnie takiego zamiaru. Wersja jest 150-konna więc zasadniczo nie jedzie a pali tak że mógłbym szybciej pomykać :D Gdzie polecacie w wawie żeby podjechać, podłączyć pod kompa, zobaczyć jak się ma sprężarka? A może ktoś robi jakiś fajny program do niego który go troszkę ożywia? Poradźcie coś proszę :

Pozdrawiam wszystkich serdecznie!

Kris


ouuu... naprawdę nie ma nikogo kto mógłby się wypowiedzieć w powyższych kwestiach i coś pomóc? :(


Nastała cisza... więc napiszę sam dla siebie licząc że ktoś życzliwy mi pomorze. Zasadniczo jeżdżę autem już chwilę i jest parę spraw o które chciałbym zapytać doświadczonych użytkowników tych autek.

Pierwsza zasadnicza sprawa jest mocno ideologiczna. Mianowicie w moim Avanciku brak paru rzeczy jeśli chodzi o wyposażenie czy elementy stylizacyjne. Nie w sensie że ktoś je wyjął tylko brak mi ich do pełni szczęścia i postawiłem sobie pytanie - czy mi się chce w tym dłubać i ładować pieniądze, czy może sprzedać go i poszukać takiego który będzie spełniał moje wymagania.

Wypiszę co jest nie tak, do zrobienia i co mi się nie podoba i bardzo proszę o obiektywną ocenę - czy dłubać czy może warto zamienić.

Żeby była równowaga, to na początek

Zalety:

- ładny lakier na 99% samochodu przynajmniej porównując do tych jakie miałem do tej pory

- ładnie utrzymane wnętrze

- komplet letnich 18" z nowymi kapciami i zimowych 16" z nowymi kapciami

Wady:

- bardzo przeszkadza mi brak 6-biegowej skrzyni. Jest to bardzo odczuwalne w trasie

- brakuje mi mocy bo jednak 150KM szału nie robi poza tym ktoś musiałby sprawdzić czy te konie nadal tam są

- brak pakietu S na zewnątrz co oznacza że abym mógł z bananem na twarzy użytkować to auto to bez przynajmniej lotki tylnej klapy i zderzaka się nie obejdzie

Do zrobienia:

- Audi concert II do wywalenia i musze wstawic cos nowszego przynajmniej czytającego mp3 nie wspominając o USB czy iPodzie

- ponieważ wnętrze jest w bardzo ladnym stanie na jego tle bardzo odstaje zuzyty wlacznik swiatel i raczka drzwi kierowcy ktore maja rysy oraz delikatnie wytarty boczek fotela kierowcy

- trzeba pojechac do blacharzai wymienic przedni prawy blotnik (wyszedl na nim jakis mega wykwit na rancie Bóg wie czemu) i zrobić jeden odprysk parkingowy gdzie wdaje sie rdza na tylnych drzwiach

- trzeba wymienic albo caly albo klapke podlokietnika kierwcy bo urwana jest raczka z zatrzaskiem

- nie dziala tylna wycieraczka (nie wiem jeszcze czemu)

- lada moment trzeba zrobić rozrząd

- delikatnie pęknieta jest obudowe prawego lusterka

- FIS ma jakby kilka bad pixeli czyli taką czerwoną swiecaca plamkę wiec trzeba by wymienic (juz chyba na kolorowy)

- trzeba wymienić żarówki więc automatycznie wypadałoby pójść w ledy na całość i xenon? sam nie wiem

- tył jest bez elektryki szyb (nie ma to dla mnie jakiegoś ogromnego znaczenia ale już chcąc cieszyć się fajnym autem, wypadaloby to zrobic)

Zasadniczo to tyle. Co sądzicie? Czy robić czy sprzedać i szukać innego? To bardzo fajny samochód ale już nie młody- pytanie tylko ile realnie jest wart i za ile można kupić coś fajniejszego i świeższego?

Poza tymi wadami które wymieniłem nie ma naprawdę już nic do czego można by się przyczepić.

Nie mam świeżego zdjęcia ale przyprowadzone z niemiec wyglądało tak jak poniżej. Teraz wlaściwie poza tym że na jednej feldze jest odprysk i na blotniku ta korozja to wyglada identycznie.

ccf81f49e6fd.jpg

88e42a4c5642.jpg

3326ac530dfe.jpg

478802e1aeb0.jpg

Edytowane przez KrissoPL
Opublikowano (edytowane)

Cześć. Wrzuć zdjęcia środka. Na zewnątrz auto prezentuje się zacnie. Nie myśl o sprzedaży, a rezaj :) Masz dobrą bazę.

Audica ma już swoje lata, więc nie przejmuj się niedociągnięciami, wiek robi swoje :)

Praca nad autem i doprowadzanie go do satysfakcjonującego stanu tylko cieszy, wiem to po sobie :D

Edytowane przez m1chal_p
Opublikowano

Wielkie dzięki za pierwszą odpowiedź :D

Ja wiem że te drobiazgi tą są do porobienia. Nie byłem wcześniej w ogóle zorientowany w grupie VAG i szczeka mi opadla jak poogladalem co tu niektórzy robią z tymi autami. I nie chodzi mi o tuning tylko o to że te auta są jak klocki lego. Nie wiedziałem że z absolutnego golasa można zrobić mega dopasioną wersję. OCzywiście nie wszystko jest proste i jak zacząłem się wdawać w przepinanie pinów, lutowania i kasowania błędów przy dokładaniu elektrycznych szyb z tyłu to zwątpiłem...ale może zawsze ktoś może pomóc bardziej doświadczony. A jak ze skrzynią? Silnik można dłubnąć, blacharkę dopieścić itd ale czy np, opłaca się robić swap na 6 biegów? czy może przy sprzedaży będzie to źle postrzegane? Bo nie ukrywam że w trasie to miałem lekką załamkę.

A może polecicie mi gdzie w wawie można podjechać żeby ktoś znający się na rzeczy obejrzał autko, przejechał się, ocenił co i jak. Ale mówię bardziej o pasjonatach niż stricte o warsztacie bo takim mam. Poza tym chciałbym poznać trochę srodowisko, nowych ludzi itd.

Poniżej zdjęcia wnętrza:

b89652de4829.jpg

d136461cc6ea.jpg


Żadnych sugestii... ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...