Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Remont kapitalny 1.8T BFB


Rafalo84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi:

Po kupnie A4 B6 czar szybko prysnął, gdyż po zrobieniu 2000 km silnik wciągnął pół bagnetu oleju który wymieniłem miesiąc wcześniej (Valvoline 5W50). Nie jeżdżę bardzo ostro. Robię trasy z prędkościami 140-160 km/h (80% autostrady).

Auto po zagrzaniu kopci na biało-niebiesko.Przy odpalaniu zero kopcenia na niebiesko. Wcześniej jeździł na 10w40 Mobil ( Long Life wymiana co 28-30 tyś km). Przebieg pewny na 1000 % 270 tyś km.

Zrobiony program który jest dziwny bo ma dużo Nm przy 2 tyś obr. (chcę zrobić porządny program). Silnik miał wymieniane uszczelniacze zaworowe w Niemcowni, mam dokumenty na to.

Pojechałem do człowieka który siedzi w silnikach Vag i zrobił logi, turbo zdrowe, oleju trochę przepuszcza, ale w normie, posprawdzał ciśnienie w cylindrach, zrobił próbę olejową i wyszło tak:

Silnik rozgrzany do 90 stopni:

1 cyl.-10,2

2 cyl 9,5

3 cyl 9,5

4 cyl.10,5

Próba po zalaniu cyl. olejem po 10 ml:

1 cyl.-13,3

2 cyl-13

3 cyl-13

4 cyl.-13,4

Z tego wynika, że pierścienie do wymiany. Słyszałem też o wlewaniu nafty do cylindrów, podobno niekiedy pomaga bo nie chcę od razu wywalić kupę kasy jak może taki manewr pomoże.

Pytanie co począć teraz?

Ile taki remont silnika będzie kosztował i co najlepiej wymienić przy okazji. Jak już robić to chciałbym zrobić to jak najlepiej i na dobrych częściach, jakich?.Pomóżcie proszę. Dużo śmigam kilometrów i muszę mieć sprawne auto a, tu wciąga olej jak szalony i to kopcenie.Buu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema

miałem sporo problemów ze swoim 1.8t możesz poczytać na forum całą historię, ale generalnie remont jest pewnie nieunikniony

U siebie za remont głowicy + pierścienie + panewki zapłaciłem 2400 zł

Ostatnio za same pierścienie zapłaciłem 650 wymiana + 400 pierścienie.

Zużycie oleju było takie jak piszesz a kopcił jak huta.

Najlepiej wszystko rozebrać pomierzyć czy cylindry i tłoki trzymają wymiary jeśli będzie ok to założyć nowe pierścienie, jak już będziesz miał rozebrany dół to warto też zmienić panewki, żeby było na zapas.

Mi polecano pierścienie z S3 podobno są specjalnie utwardzane i takie założyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema

miałem sporo problemów ze swoim 1.8t możesz poczytać na forum całą historię, ale generalnie remont jest pewnie nieunikniony

U siebie za remont głowicy + pierścienie + panewki zapłaciłem 2400 zł

Ostatnio za same pierścienie zapłaciłem 650 wymiana + 400 pierścienie.

Zużycie oleju było takie jak piszesz a kopcił jak huta.

Najlepiej wszystko rozebrać pomierzyć czy cylindry i tłoki trzymają wymiary jeśli będzie ok to założyć nowe pierścienie, jak już będziesz miał rozebrany dół to warto też zmienić panewki, żeby było na zapas.

Mi polecano pierścienie z S3 podobno są specjalnie utwardzane i takie założyłem.

Jak docierałeś silnik? Po ilu km jakie prędkości obr. ? Teraz po remoncie masz jakie spalanie oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od drugiego remontu mam zrobione 500km więc nic powiedzieć nie mogę, ale poprzednim razem docierałem na gazie 3tys km jazda umiarkowana bez pałowania 2-4 tys obr. potem zmiana oleju + filtr.

Ważne jest żeby mieć instalację dobrze wyregulowaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co uważacie o docieraniu silnika (pierwsze ok.100 km) na oleju mineralnym, podobno najlepiej zbiera syf przy docieraniu. Potem zmiana. Jak szkoła docierania lepsza na spokojnie czy na ostro?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupczak90 - napisz prosze jakie pierscienie zakladales? Pamietasz numer katalogowy?

"Mi polecano pierścienie z S3 podobno są specjalnie utwardzane i takie założyłem"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanko jakie pierscienie wybrać do BFB na ale gro znalazłem kilka rodzai i sa różnice w  wymiarach

 

https://allegro.pl/oferta/zestaw-pierscieni-tloka-033-16-n1-mahle-audi-13789637020

 

 

ALLEGRO.PL
 
co mam wybrać

 

Edytowane przez arasss1979
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...