Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Płyn chłodniczy...


michalfm1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam problem z płynem chłodniczym, co jakiś czas mi go po troszku ubywa i najgorsze jest to, że nie wiem gdzie on ucieka..

Jakieś 2 miesiące temu był robiony kompletny rozrząd wraz z pompą wody itd.. Zaraz po wymianie rozrządu ubyło mi płynu, dolałem i był spokój przez ok 2000 km, po czym znowu zaświecił komunikat, że mało płynu w zbiorniczku.

Mam nadzieje, że nie wydmuchało mi uszczelki pod głowicą :(

Zauważyłem ,że na dolnej pokrywie pod silnikiem jest widoczny wyciek, dodaje zdjęcie (ciężko mi je zrobić żeby dobrze to uchwycić)

Proszę o jakąś sugestie podpowiedź, w miarę możliwości oczywiście.

Zdjęcie zrobione między chłodnicą a silnikiem:

e78f912aad984d5cgen.jpg

Edytowane przez michalfm1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej masz źle dokręconą pompę wody. Z tego co widzę to zdjęcie mięszy chłodnicą, a silnikiem - za osłoną jest rozrząd i pompa wody, którą jak pisałeś wymianiałeś, więc moim zdaniem naszybciej zlokalizujesz wyciek zdejmując osłonę rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem zielony w tym temacie.. jak to zrobić ? Mam fakturę na tą robotę, mam jechać do nich i im powiedzieć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do nich i niech przy Tobie sprawdzą gdzie cieknie. Poświęć troche czasu i niech pokażą Ci gdzie jest wyciek. Jak zostawisz auto to będziesz miał kolejną fakturę za wymianę np. jakiegoś łącznika lub uszczelki i nigdy nie dowiesz się skąd ciekło. Jak im zostawisz auto to nawet jak okaże się, że cieknie z pompy to Ci nie powidzą bo będą musieli robić za free, chyba że znasz dobrze mechów lub szefa to wtedy inna sprawa.

Z Twojego zdjęcia i opisu o wymianie rozrządu i pompy wynika, że cieknie właśnie stąd, ale oczywiście mogę się mylić bo do wymiany rozrządu prawie zawsze zdejmuje się przód i może cegoś nie dokręcili, a może coś zaczęło puszczać. Róznie to bywa, słyszałem też że niektóre spece dla zaoszczędzenia czasu nie zdejmują przodu i wtedy mogło coś pójść nie tak bo nie ma dobrego dojścia.

Najlepiej zdjąć osłony i szukać, jak masz brudny silnik to warto go najpierw umyć wtedy dokładnie zobaczysz gdzie cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego przyczyny nie zobaczysz bo jest nią króciec, z tyłu silnika przy płycie grodziowej. To normalne a naprawa polega na wymianie uszczelki :)

Po zdemontowaniu dolotu zobaczysz biały nalot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego przyczyny nie zobaczysz bo jest nią króciec, z tyłu silnika przy płycie grodziowej. To normalne a naprawa polega na wymianie uszczelki :)

Po zdemontowaniu dolotu zobaczysz biały nalot

Czyli wydmuchało uszczelke pod głowicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, za silnikiem pod rurą dolotu jest króciec przykrecany do silnika od płynu chłodzącego. Z czasem kapie z niego a wszystko wysycha zostawiając na skrzyni i płycie grodziowej biały nalot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana uszczelki nic nie da jak króciec jest pęknięty

Aaa dzięki, bo nie bardzo ogarniam jak to działa wszystko... :/

Droga jest taka naprawa, na jaką kwotę trzeba się przygotować ?

Edytowane przez michalfm1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw musisz dokładnie zlokalizować wyciek. Trójnik nie powinien być drogi.jakieś 30- 50 zł + wymiana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj oring gumowy wystarczy wymienić, mechanik mówi że to normalka w wv audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Króciec z tyłu, a płyn widoczny z przodu??? Kolega pisałe że 2 miechy temu robił rozrząd z pompą, ja bym szukał najpierw tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja co prawda w b5 1.9tdi ale mam identyczny wyciek. Puszcza u mnie oring od pompy wody. Dokładnie to samo miejsce. Po przegonieniu porządnie auta normalnie kapie i dziś auto podstawilem mechanikowi znajomemu, bo sam nie mam czasu. U mnie jest lepiej, bo pompę nie napędza rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...