kuluch93 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Jako że to pierwszy post na tym forum, to witam Przechodząć do rzeczy.Skrzynia szarpie przy zmianie z 3 na 4, dziś doszło jeszcze szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2, przy pozycji D przy wciśniętym hamulcu drży. Czasami podczas jazdy mimo wciśniętego pedału gazu auto ma opory żeby przyśpieszyć, "toczy się", chyba że się bardziej mu depnie. Dodatkowo dokladająć do drżenia skaczą obroty, jak dla mnie w dziwny sposób przy postoju na D. Wskazówka podnosi się i opada o 3-4 wartości na podziałce. Czytałem trochę tematów na tym forum odnoście automatów i bardziej mniej, jak więcej znam przyczyny poszczególnych odstępst przy pracy skrzyni. Głównie chodziłoby mi o poleceni kogoś w okolicach Bydgoszczy, kto byłby w stanie dokładnie zdiagnozować problemy i je ewentualnie usunąć.
Hezen Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) Masz vaga żeby sprawdzić błędy w sterowniku skrzyni biegów? Lepiej sprawdzić samemu czy są jakieś błędy, bo może się okazać drobnostka a w serwisie skroją cię na kupe kasy. Szarpanie przy zmianie z 3 na 4 bieg oraz z 1 na 2 do tego topornie przyspiesza (ślizga się?) do sprawdzenia poziom oleju, jego zapach oraz kolor. Twoja skrzynia jest zalana mineralnym olejem ATF koloru czerwonego, nie powinien śmierdzieć spalonym sprzęgłem (bardzo specyficzny zapach gdy okładzina sprzęgła się pali) Powinien być klarowny ewentualnie lekko zmatowiony, aczkolwiek nie mętny a tym bardziej czarny jak smoła (gdy nigdy nie był wymieniany) - jeśli tak jest to cały olej w skrzyni do wymiany. Drgania podczas wciśniętego hamulca na R,D lub 3,2,1 biegu wskazują na przycinający się zawór Lock-up w sterowniku hydraulicznym. Jest to klasyczny objaw "kończącego" się sprzęgła hydrokinetycznego które ma już swoje przejechane i tarcza lock-up sypie metalowym pyłkiem przez co w/w zawór się przycina. Obroty falują przy wciśniętym hamulcu i wbitym Drive (D)? Czy obroty falują na 4 biegu podczas stałej prędkości pojazdu? Edytowane 10 Marca 2015 przez Hezen
kuluch93 Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Opublikowano 10 Marca 2015 Vaga nie posiadam, z dostępem też będzie raczej krucho. Olej był wymieniany razem z filterem ok. 2000tys. km wstecz. Obroty falują i podzczas postoju i wtrakcie jazdy ze stałą predkością.
Hezen Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Kabel to nie jest jakis wielki wydatek a naprawde sie przydaje Jak Ci falują obroty na postoju i podczas jazdy ze stałą prędkością to masz konwerter do wymiany/regeneracji. Nowy konwerter wytrzymuje 300 do nawet 350tys. km w zależności od stylu jazdy. Dobrze zregenerowany konwerter wytrzyma 120-150tys. km Wysłane z mojego GT-I9100
kuluch93 Opublikowano 11 Marca 2015 Autor Opublikowano 11 Marca 2015 (edytowane) Fakt, kabel drogi nie jest, ale zostaje jeszcze kwestia oprogramowania, a tu z cenami różnie. W sobotę znajomy się podłączy i zobaczy co w trawie piszczy.Auto zostało podpięte, jednak na skrzyni brak błędów, za to kilka na silniku było. Edytowane 14 Marca 2015 przez kuluch93
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się