Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Problem ze skrzynią biegów - automat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako że to pierwszy post na tym forum, to witam :)
Przechodząć do rzeczy.
Skrzynia szarpie przy zmianie z 3 na 4, dziś doszło jeszcze szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2, przy pozycji D przy wciśniętym hamulcu drży. Czasami podczas jazdy mimo wciśniętego pedału gazu auto ma opory żeby przyśpieszyć, "toczy się", chyba że się bardziej mu depnie. Dodatkowo dokladająć do drżenia skaczą obroty, jak dla mnie w dziwny sposób przy postoju na D. Wskazówka podnosi się i opada o 3-4 wartości na podziałce. Czytałem trochę tematów na tym forum odnoście automatów i bardziej mniej, jak więcej znam przyczyny poszczególnych odstępst przy pracy skrzyni. Głównie chodziłoby mi o poleceni kogoś w okolicach Bydgoszczy, kto byłby w stanie dokładnie zdiagnozować problemy i je ewentualnie usunąć.

Opublikowano (edytowane)

Masz vaga żeby sprawdzić błędy w sterowniku skrzyni biegów?

Lepiej sprawdzić samemu czy są jakieś błędy, bo może się okazać drobnostka a w serwisie skroją cię na kupe kasy.

Szarpanie przy zmianie z 3 na 4 bieg oraz z 1 na 2 do tego topornie przyspiesza (ślizga się?) do sprawdzenia poziom oleju, jego zapach oraz kolor.

Twoja skrzynia jest zalana mineralnym olejem ATF koloru czerwonego, nie powinien śmierdzieć spalonym sprzęgłem (bardzo specyficzny zapach gdy okładzina sprzęgła się pali)

Powinien być klarowny ewentualnie lekko zmatowiony, aczkolwiek nie mętny a tym bardziej czarny jak smoła (gdy nigdy nie był wymieniany) - jeśli tak jest to cały olej w skrzyni do wymiany.

Drgania podczas wciśniętego hamulca na R,D lub 3,2,1 biegu wskazują na przycinający się zawór Lock-up w sterowniku hydraulicznym.

Jest to klasyczny objaw "kończącego" się sprzęgła hydrokinetycznego które ma już swoje przejechane i tarcza lock-up sypie metalowym pyłkiem przez co w/w zawór się przycina.

Obroty falują przy wciśniętym hamulcu i wbitym Drive (D)?

Czy obroty falują na 4 biegu podczas stałej prędkości pojazdu?

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Vaga nie posiadam, z dostępem też będzie raczej krucho. Olej był wymieniany razem z filterem ok. 2000tys. km wstecz. Obroty falują i podzczas postoju i wtrakcie jazdy ze stałą predkością.

Opublikowano

Kabel to nie jest jakis wielki wydatek a naprawde sie przydaje :)

Jak Ci falują obroty na postoju i podczas jazdy ze stałą prędkością to masz konwerter do wymiany/regeneracji.

Nowy konwerter wytrzymuje 300 do nawet 350tys. km w zależności od stylu jazdy.

Dobrze zregenerowany konwerter wytrzyma 120-150tys. km

Wysłane z mojego GT-I9100

Opublikowano (edytowane)

Fakt, kabel drogi nie jest, ale zostaje jeszcze kwestia oprogramowania, a tu z cenami różnie.

W sobotę znajomy się podłączy i zobaczy co w trawie piszczy.



Auto zostało podpięte, jednak na skrzyni brak błędów, za to kilka na silniku było.

Edytowane przez kuluch93

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...