Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania podczas jazdy lewarka biegów AWX


Wasyl622

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem w mojej Audi A4 B6 1,9 TDI AVX :( problem występuje tylko podczas jazdy na postoju jest wszystko ok oraz pod czas jazdy gdy wcisnę pedał sprzęgła problem ustępuje. Dodam jeszcze , że mam obecnie założone nowe opony zimowe wiem już nie pora na jazdę na zimowych ale jestem za granicą polski. Opony Kleber II. Ok problem polega na tym, że pod czas jazdy mam drgania lewarka biegów nie zbyt duże lecz irytujące gdyż są wyczuwalne po położeniu dłoni oraz widoczne. Sprzęgło 20 000 tys zostało wymienione na nowe cały komplet z Luk. Nowe koło tarcza łożysko itp. wiec to bym od razu wykluczył jakie mogą być przyczyny.

- po odpaleniu słychać od strony alternatora dźwięk piszczenia ( problem się na sila gdy auto stoi w deszczu lub po wilgotnej nocy )

obstawiam sprzęgiełko do wymiany problem ustępuje po 10 minutach po rozgrzaniu rozrząd też był wymieniany cały komplet.

- poduszka silnika nie widać zużycia uszczerbionej gumy więc nie wiem :(

- poduszka silnika

- opony zimowe nowe

- poduszka z silnika

- Siatka na tłumiku ta która jest przed turbiną jest poszarpana

czy to może być z któryś tych problemów opisanych.

Proszę was o poradę ocenę bo niestety borykam się z tym problemem

Podczas postoju wszystko chodzi jak w zegarku silnik pracuje bardzo równo cicho nic nie drga nic nie trzepię wielu innych użytkowników tych modeli mówią ,że bardzo ładnie pracuje silnik żę nic nie drga nie trzęsie po dopaleniu pod czas pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być wina plecionki, bo to między innymi ma amortyzować drgania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jest uszkodzona poszarpana nie wiem dlaczego ale jest. Czy wymiana odbywa się po przez wycięcie starej spawanie nowej czy to może być właściwie tego przyczyna


https://www.google.nl/search?q=wymiana+plecionki+wydechu+audi+a4+b6&client=opera&hs=fcb&tbm=isch&imgil=jhyJNDObW5JuIM%253A%253BSzK3tH8wiOwKWM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fforum.vw-passat.pl%25252Farchive%25252Findex.php%25252Ft-16686-p-2.html&source=iu&pf=m&fir=jhyJNDObW5JuIM%253A%252CSzK3tH8wiOwKWM%252C_&usg=__vmH3aRnTmA8XNXC3o4spsRdBcmo%3D&biw=1280&bih=702#imgdii=_&imgrc=EfwbpXswSio6QM%253A%3BC-tHyTJNmpTl-M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.tlumiki.eu%252Fwp-content%252Fuploads%252F2012%252F07%252Fbtroj.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.tlumiki.eu%252Fzlacze-elastyczne-katalizator-audi-a6-a4-1-9-tdi%252F%3B642%3B600

Mowa jest właśnie o tym jak to wymienić skoro to w oryginalnym stanie jest stałe wieć jak odbywa się sama wymiana tego


i to przez uszkodzenie złącza elastycznego może być powodem drgania właśnie gałki biegów podczas jazdy :) oby to był to nie jest to drogie więcej czasu zajmie rozbiórka i montaż jak wrócę zajmę się tym i opiszę czy problem dalej występuje czy też ucichło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy owak jest uszkodzona to wymień. Może to go boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o piszczenie przy alternatorze, może być pasek lub rolka napinacza do wymiany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wasyl daj znać czy to pomogło. Mam taki sam problem. Poduszki wszystkie sprawne a lewarek na 4 biegu zwłaszcza drga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert jeźdze autem za granice naszego kraju wiec ja jak wymieniam wymieniam wszystko Rozrząd kompletne sprzęgło wszystkie paski oraz rolka napinacza, żadnego taniego bubla nie ma w tym aucie. Wiec to się dzieje gdy auto dzień czasu stoi na deszczu następnego dnia słychać takie piszczenie lub głos gdy np łożysko nie ma smaru ale nie jest to wycie ustępuję to gdy auto się rozgrzeje. 10 15 minut. Lub nocą np jesienią wiosną gdy noce są wilgotne gdy jest sucho ciepło jest wszystko ok.

U mnie gdy turbina przepuszczała olej oraz pękła rura od interculera. Przy wymianie zauważyłem złącze elastyczne jest uszkodzone przecięte i widać pod nią metalową obręcz rurę. nie zwracałem na to uwagę bo mówię nie istotne oprócz plecionki uszkodzonej oraz małe pęknięcie lecz widać układ szczelny brak dymienia itp. Jak wrócę do Polski wymienię to na nową koszt 70 zł spawać pospawam sobie sam i zrobić też więc samemu wiem co zrobię i dokładnie. Gdy ból nie ustąpi wymienię poduszkę skrzyni.

Więc odezwę się czy ustąpiło po wymianie jak piszę nie jest to na postoju silnik chodzi równo tylko podczas jady na wyższych prędkościach od 80 w górę gdy położę dłoń drga


http://allegro.pl/zlacze-z-flansza-audi-a4-1-9tdi-b5-b6-b7-1996-2008-i5125547641.html

Właśnie zamówiłem jak wymienię dam znać czy się polepszyło czy też nie zamierzam przy okazji wymienić na nowy oryginalny olej w skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczne objawy z piszczeniem jak u Ciebie, świeżo po wymianie: rozrządu, paska wielorowkowego (Continental), napinacza i po trzech miesiącach piszczenie gdy było trochę wilgoci w powietrzu. Rolka napinacza dostała luzów i piszczało, przy okazji zaczęło ciąć pasek, wymieniłem na nowy (Dayco) i teraz absolutna cisza :)

Edytowane przez robert739
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert Wymieniłem cały rozrząd przy przebiegu 194 000 obawy zaczęły się od 200 000 205 000 gdzieś w tych granicach obecnie mam nakręcone 223 000 jestem w Holandii gdy jest ciepło nocą bez wilgoci odpalę słychać piszczenie przez kilka minut później problem ustępuje. Wiec twoim zdaniem ponowna rozróbka do rozrządu wymiana paska oraz na nowo rolkę napinacza. A czy może też być sprzęgiełko Alternatora. Wiadomo gdy są wysłużone łożyska głoś wycia tu jest piszczenie co powinienem zrobić??? gdzie szukać problem Ustawiałem napinacz dokładnie nie pamiętam jak było w książce około 5 mm luzy specjalna płytka. Mam założony taki sam pasek jak ty poprzedni wiadomo po otworzeniu osłonki do paska nie widać cięcia ani startej gumy. Nie zawszę tak jest wiec ciężko to zlokalizować bo to jest w okolicach alternatora dolna rolka od paska alternatora jest wymieniona na nowo lecz to nie było to :( łożyska na pompie wspomagania nie słychać tam żadnych dźwięków. Sprężarka klimatyzacji oraz rolka została odłączona w celu sprawdzenia i diagnozy niestety to też nie to dzieje się to tak jak pisze wilgotne dni deszcz i gdy odpalę auto po kilku dniach


Robert Wymieniłem cały rozrząd przy przebiegu 194 000 obawy zaczęły się od 200 000 205 000 gdzieś w tych granicach obecnie mam nakręcone 223 000 jestem w Holandii gdy jest ciepło nocą bez wilgoci odpalę słychać piszczenie przez kilka minut później problem ustępuje. Wiec twoim zdaniem ponowna rozróbka do rozrządu wymiana paska oraz na nowo rolkę napinacza. A czy może też być sprzęgiełko Alternatora. Wiadomo gdy są wysłużone łożyska głoś wycia tu jest piszczenie co powinienem zrobić??? gdzie szukać problem Ustawiałem napinacz dokładnie nie pamiętam jak było w książce około 5 mm luzy specjalna płytka. Mam założony taki sam pasek jak ty poprzedni wiadomo po otworzeniu osłonki do paska nie widać cięcia ani startej gumy. Nie zawszę tak jest wiec ciężko to zlokalizować bo to jest w okolicach alternatora dolna rolka od paska alternatora jest wymieniona na nowo lecz to nie było to :( łożyska na pompie wspomagania nie słychać tam żadnych dźwięków. Sprężarka klimatyzacji oraz rolka została odłączona w celu sprawdzenia i diagnozy niestety to też nie to dzieje się to tak jak pisze wilgotne dni deszcz i gdy odpalę auto po kilku dniach Robert co dokładnie zrobiłeś

- Wymieniłeś pasek na nowy to ok

- Wymieniłeś rolkę napinacza na nową to od rozrządy czy ponownie sprawdziłeś luz i wyregulowałeś

jaki dokładny luz powinna mieć chodzi mi o listek jaki wkłada się w celu ustawienia rolki napinacza 5 mm


Oraz chciałbym cię zapytać jak sprawdzić czy moja rolka ma luzy i czy to jest właśnie ta rolka która powoduje piszczenie mowa o rolce napinacza rozrządu

Mowa o tym

https://www.google.pl/search?q=rolka+napinacza+audi+a4+b6+1,9&tbm=isch&imgil=PpKnoVUtZE-pUM%253A%253B10mGYTDu8R2R2M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fauto-pit-stop.pl%25252Fproduct%25252Findex%25252FproductId%25252F1010&source=iu&pf=m&fir=PpKnoVUtZE-pUM%253A%252C10mGYTDu8R2R2M%252C_&usg=__T6QSlkbcobhzhRlRaZksmDL4I_I%3D&biw=1280&bih=702&ved=0CCoQyjc&ei=2ocIVZPjEIXdPYSHgIgB

Bardzo bym cię prosił o szczegółowe opisanie której rolki czy tej co dokładnie wymieniłeś na nowo jak zweryfikować luz itp


http://auto-pit-stop.pl/product/index/productId/1010

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wasyl u mnie piszczy pasek rozrządu (podobno czasami niektóre paski tak mają). Kontroluje swój regularnie i nic się z nim nie dzieje. Rano przez kilka minut słychać z rozrządu piszczenie. Swój zdiagnozowałem podając minimalną ilość silikonu w sprayu na gładką powierzchnię paska czyli widoczną od góry. Dźwięk ucichł momentalnie więc wychodzi na to, że pasek gdzieś pracuje na rolce i skrzypi. Spróbuj u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Undek dzięki za radę spróbuję jutro ponownie odpalić auto i sprawdzę czy to właśnie to co mówisz. Może faktycznie jest tak , że paski tak już mają


Witam zdiagnozowałem problem zrobiłem jak pisał kolega psikałem na pasek od Alternatora i automatycznie przestało piszczeć skrzypieć oczywiście na górną stronę. winą jest pasek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...