Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap silnika z 1.8 20v na 2,8 V6


Rider

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie robił ktoś przekładkę silnika z 1,8 20v na 2,8 V6?

Podzielcie się wiedzą w tym temacie.Planuję wrzucić wiekszy motor w moje A4 i myślę o 2,6 lub 2,8 i chciałbym zebrać jakąś wiedzę w tym temacie.

Na ile jest to skomplikowane i łatwe do zrobienia.

Robiłem takie przekładki ale z A4 byłby pierwszy raz.

Dodam ze będę miał dawcę z Anglii (kompletne jeżdżące auto)

Pomocy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołożenie turbiny daruj sobie.

Kup silnik 1.8T, sterownik też do wymiany. Jeśli masz dobry dostęp do anglików, nie powinno być kłopotów ze zdobyciem silnika z osprzętem i kompletną wiązką elektryczną za rozsądne zeta. Przed przekładką wywal kata - potem będzie dużo trudniej.

A wkrótce zaczniesz dalej razać, aby dodać kucyków. :naughty:

1.8T to bardzo wdzięczny stworek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz wdając się w szczegóły-które kable muszę zmienic,wiem ze poleci okablowanie silnika, wiązka do sterownika....ale czy coś jeszcze np. reszta instalacji,zmiana licznika itp.Napiszcie bardziej konkretnie.

Ja swego czasu zdłubałem tak TIPO 2.0 16 V z wersji 1.4 na gaźniku i tam było wszystko inne łącznie z licznikiem i kompletną instalacją,zajęlo mi to masę pracy i nerwów.Niechciałbym bebeszyć auta kompletnie w celu zmiany instalacji.Ps-ktos z Was juz to robił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co wiem, różnica tkwi w sterowniku. Reszta bez zmian, więc kupno silnika z wiązką rozwiąże problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy mój silnik 1.8 20v (125KM) różni się czymś wiecej od tego z turbiną.Mam tu na myśli blok silnika,wał itd.

Jesli doły obu silników są takie same to może istnieje możliwość założenia głowicy z kolektorami i turbiną do mojego silnika i do tego reszta czyli kable i sterownik.Znacznie ułatwiło by mi to przeróbkę a dodam że mój silnik jest w bdb stanie (najechane ma dopiero 115 tys km) no i nie trzebaby go wyciągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy mój silnik 1.8 20v (125KM) różni się czymś wiecej od tego z turbiną.Mam tu na myśli blok silnika,wał itd.

Jesli doły obu silników są takie same to może istnieje możliwość założenia głowicy z kolektorami i turbiną do mojego silnika i do tego reszta czyli kable i sterownik.Znacznie ułatwiło by mi to przeróbkę a dodam że mój silnik jest w bdb stanie (najechane ma dopiero 115 tys km) no i nie trzebaby go wyciągać.

Różni się i to znacznie. Tłoki, korby, wał to na początek. To nie ma sensu. Kupuj 1.8T z wiązką elektryczną i podmieniaj silniki :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to już coś wiecej wiadomo....W takim razie zabieram się za przygotowania do Swapu.A czy mogę silnik 1.8T zapiąć do zwykłej skrzyni automatycznej z mojego 125 konnego 1.8 20v

Niestety nie posiadam wiedzy na ten temat...sugerowałbym jednak manuala :good::wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy mogę silnik 1.8T zapiąć do zwykłej skrzyni automatycznej z mojego 125 konnego 1.8 20v

Stary, pomyśl nad zmianą auta na 1.8T manual quattro. Naprawdę, automat odbiera największą część z całej przyjemności ujeżdżania 1.8T.

Kupno samego silnika i podmiana to koszty i ryzyko, które lepiej ponieść na zmianę auta. Pomyśl nad tym spokojnie, jestem przekonany, że nie pożałujesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to już coś wiecej wiadomo....W takim razie zabieram się za przygotowania do Swapu.A czy mogę silnik 1.8T zapiąć do zwykłej skrzyni automatycznej z mojego 125 konnego 1.8 20v

Jeśli chcesz normalnie pojeździć tym autem daruj sobie automata. Nikt w pl ci nie zestroi sterownika skrzyni z twojego wolnego ssaka z nowym ECU 1.8T tak aby auto normalnie jeździło i normalnie zmieniało biegi.

Jeśli się uprzesz na swapa w tym aucie to czeka cię wymiana kompletnego silnika+wiązka elektryczna silnika+skrzynia- do tego półosie,rozrusznik, koło zamachowe, sprzęgło, dwie łapy, poduszki skrzyni, pedały, lewarek, zmiana kodowania silnika, zmiana kodowania zegarów. Reasumując wymiana całego układu napędowego. Zapewne jeszcze coś pominąłem.

Jednym słowem daruj sobie swapa w aucie które aktualnie posiadasz jeśli nie masz grubego portfela i nerwów ze stali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...