taktuś 2 Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Witam, auto kolegi który ma zalamanie nerwowe :> paździoch jest z 98 r., 2.5TDI AFB, kupione kilka tygodni temu "ponoć" rozrząd i odma byly robione , nie wydaje się jednak aby zapomnieli o termostacie objawy: pierwsze odpalenie rankiem- ściana jasnego dymu, choć pali na dotyk zimny czy rozgrzany auto mulowate- niby w wyższym zakresie obrotów ciągnie, ale dól to katastrofa obserwacja sztangi- skok ok 0,5cm rura gumowa dolotu przy zwiększaniu obrotów niby twardnieje ale nie jak u mężczyzny logi zrobione dziś: 007stat 013 stat 014stat bs000 bs003 bs004 bs011 dyn003 dyn008 dyn 011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemik 2 Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 Turbina bardzo ospale zbiera sie na niskich obrotach - stad teg wielki lag "z dołu". Doklada sie do tego uszkodzony przepływomierz , ktory nawet w momenie osiagania przez turbo normalnego cisnienia tnie szpryce praktycznie w calym zakresie obrótów. Proponuje odpiąc wydech za sprezarką i zalogowac dynamicznie 011... pozwoli nam to ocenic czy katalizator faktycznie "przeszkadza" turbinie w osiagnieciu wymaganego cisnienia. Brakuje bardzo waznego 004 BS a 004 stat - jest nieczytelny. Zamiesc jeszcze 007 stat, 013 i 014 stat, i 011 BS pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
taktuś 2 Posted October 14, 2008 Author Share Posted October 14, 2008 wklejone 004 i 013 już poprawione- innych grup na razie nie zrobię, dopiero jutro bądź pojutrze dzięki przemik za rzucenie okiem, powiedz jeszcze czy wartość statycznego kąta wtrysku jest ok, zakres od 49 do 73 jest chyba za bardzo rozedrgany są w tym aucie dwa priorytety: 1) zlikwidowanie ściany jasnego dymu po zimnym rozruchu 2) zlikwidowanie zmulenia i odzyskanie mocy a i jeszcze jedno: w czasie jazdy przy podnoszeniu obrotów już gdzieś przy ok. 2 tyś slychać za każdym razem zachrobotanie- ewidentnie od silnika co to może być? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebMis 0 Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 sprężarka się raczej kończy, pewnie popuszcza już olej i dlatego tak powoli się zbiera, jeśli to zachrobotanie ma metaliczny dźwięk to może jest to objaw jaki opisywał carlnova na AKP gdy jego sprężarka miała już duży luz współosiowy. kąt wtrysku to jakaś straszna porażka czy płyn chłodniczy miał 90C podczas pomiaru? powinno być 1-2 ATDC, stym że tutaj ewidentne komp ustawia taki kąt, więc jest coś nie tak. obroty na biegu jałowym za wysokie o ok.100 korekcje na 3 cylindrze poza zakresem ciekawe jak pozostałe 014? czy on pracuje na wszystkich cylindrach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemik 2 Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 Nic nie mozna powiedziec o poprawnosci regulacji kata wtrysku gdyż caly czas brak jest 004 BS... Pytanie dodatkowe - kiedy w samochodzie byla wymieniona odma ? Taktus na Twoj punkt drugi odpowiedzialem - przeczytaj dokladnie mojego posta Pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
taktuś 2 Posted October 17, 2008 Author Share Posted October 17, 2008 już jest pelen zestaw logów auto gdy po zimnym rozruchu strasznie kopci na jasny kolor i dodatkowo nie reaguje pedal gazu gdy się rozgrzeje to przestaje kopcić, pedal przyśpieszenia reaguje wciąż wyskakują bledy 00550 i 00575 dziś turbinę wyjąlem na stól- choć jeszcze nie rozkręcilem pierwsze spostrzeżenie- niebezpieczny wyczuwalny luz poprzeczny walka turbiny lopatki części zimnej cale- jutro zobaczę jak po stronie cieplej i co z kierownicami chyba zapieczone, bo sztanga ledwo chodzi i nie ma sily aby ją rozruszać sprawa ukladu wtryskowego to przez wtryski kopci??? czy może to odma??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebMis 0 Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 tak jak mówiłem, turbo zmarło jak i moje, dobrze sprawdźcie dolot (szczelność), bo u mnie najprawdopodobniej przez nieszczelności poszła się %$#%@# turbina, ja jest duży luz współosiowy to nie będzie dobrze pompować, wysyłaj od razu do regeneracji bez zastanowienia się.[br]Dopisany: 18-10-2008, 14:22:20_________________________________________________co do 004 BS to nie wiem co napisać, jakaś totalna padaka nigdy nie widziałem takiego objawu, na Early powinno być ok. 14BTDC tutaj czy Early czy Late jest cały czas 3, czasem wskakuje 0 , być może przycina się nastawiacz kąta w pompie a to wróży jej szybki koniec ;( kolejne 2kplnów Link to comment Share on other sites More sharing options...
taktuś 2 Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 dziś została wyjęta odma jest z października 2007 r.- czyli kuźwa w miarę świerza i całkiem dobrze wygląda czyli dymi po odpaleniu nie przez odmę teraz czas na wtryski, powiedzcie proszę który to jest wtryskiem sterującym i jak je liczyć (V6), od której strony? który jest np. 5-ty? czy w tym silniku AFB wymienia się końcówki wtrysków? jaki mają numer w/g etki? jaki koszt??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotruś 0 Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 kąt wtrysku to jakaś straszna porażka czy płyn chłodniczy miał 90C podczas pomiaru? powinno być 1-2 ATDC, stym że tutaj ewidentne komp ustawia taki kąt, więc jest coś nie tak. To prawda, że "coś" jest nie tak ... ale szczególnie dlatego, że grupa "004 statyczne" ... dotyczy na moje oko ... silnika AFN ... obroty na biegu jałowym za wysokie o ok.100 korekcje na 3 cylindrze poza zakresem ciekawe jak pozostałe 014? czy on pracuje na wszystkich cylindrach? Korekcja 3-go cylindra, jak i pozostałe "na plusie" - najprawdopodobniej wskazują na jakiś kłopot z cylindrem nr 2 (wałki/hydraulika ?? ktoś to sprawdzał ??) ale tego się nie dowiemy, dopóki nastawy kąta wtrysku nie wrócą do normalności ... . "Na odległość" obstawiam awarię przestawiacza w pompie wtryskowej: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=84744&highlight= Link to comment Share on other sites More sharing options...
taktuś 2 Posted October 19, 2008 Author Share Posted October 19, 2008 Z grupami 003 i 004 faktycznie pomyłka, były od AFN-a , sorry za pomyłkę. Ciekawe ile kosztuje wymiana przestawiacza w pompie wtryskowej i późniejsza jej kalibracja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now