geo78 Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 Witam, Ostatnio pojawił się u mnie problem z temperaturą płynu chłodzącego. Konkretnie chodzi o temperaturę podawaną do ECU. Po kolei... Mój stary czujnik (czarny) zakończył swój żywot przepuszczając płyn. Po wymianie czujnika na oryginalny (z logo VW/Audi) ale zielony zaobserwowałem, że silnik po odpaleniu i upływie kilkunastu sekund zaczyna zwiększać obroty (do około 1100). Ponadto dostał jakby dodatkowego kopa co jest odczuwalne szczególnie na niskich biegach. Oczywiście przekłada się to również na podwyższone spalanie. Sprawdzałem temperatury VAG-iem i w Engine (grupa 7 pozycja 4) wartość wynosiła 10 stopni a w tym samym czasie w Instruments wynosiła 75 stopni (silnik się powoli rozgrzewał). I teraz pytanie. Czy nowy czujnik nie działa prawidłowo dlatego, że jest zielony a powinien być czarny? Czy jest jakaś inna przyczyna, że te dwie temperatury są tak odmienne (zakładam, że ta podawana na deskę jest prawidłowa bo tamta druga zaraz po odpaleniu była bliska 0 stopni a było to po przejechaniu 2 km - w tym czasie na deskę szło 55 stopni). W międzyczasie był te wymieniany termostat bo wskazówka nie dochodziła do 90 stopni (po wymianie termostatu jest ok).
Kazek 1.9 Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 Mi jak tak się działo to winowajcą za większe obroty wąśnie 1100 była przepływka mieszała strasznie raz dobrze raz jak sie rozgrzewał dostawałem większe obroty przy zmianie biegu np po wymianie wszystko sie uspokoiło przepatrz to jeszcze i spróbuj również podmienić czujnik może w nowym tkwi przyczyna
Lukasz_N Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 (edytowane) Winny jest czujnik. Temperatury z obu czujników G2/G62 powinny być do siebie zbliżone. ECU bierze odczyt z tego drugiego i na tej podstawie ustala dawkę. Jak czujnik zaniża, to wtedy ECU leje więcej paliwa i stąd objawy które opisujesz. Edytowane 29 Marca 2015 przez Lukasz_N
geo78 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Dokładnie tak było... walnięty nowy, oryginalny czujnik. Po wymianie na jakiś stary używany wszystko wróciło do normy Temat do zamknięcia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się