Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kierownica ucieka w prawo po powrotnej zmianie felg/opon na zimowe.


darek2014

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Do dzisiaj bezprobemowo poruszałem się na alufelgach i oponach letnich 16". Nawrót zimy i prognozy na święta nakłoniły mnie do powrotnej zmiany na zimówki 15". Tym bardziej skoro mam je na osobnych stalówkach.

Po zamontowaniu stalówek z zimówkami samochód zaczął tańczyć po drodze. A konkretniej po puszczeniu kierownicy wykonuje ona 2 przeskoki w prawo, zatrzymuje się w tej pozycji i delikatnie szarpie prawo/lewo. W tym czasie nie podejmując żadnej rekacji można się znaleźć w prawym rowie przydrożnym gdyż auto ucieka w bok. Na tych stalówkach, tydzień temu przed zdemontowaniem ich, nie było żadnego problemu. Na letnich również. Teraz założyłem zimówki i taka niespodzianka. Dodam, że felgi były bezpiecznie odłożone w garażu oraz samochód nie przeszedł żadnego uderzenia/najazdu na dziury itd. Podczas jazdy/skrętów nie słychać zadnych stuków ani otarć. Szpilki dokręcone poprawnie.

Z racji, że rozpoczynają się święta, a więc mechanicy zajęci lub niedostępni zwracam się do Was o radę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy koła założyłeś w te same miejsca? (Lewy przód, lewy tył, prawy prawy przód i prawy tył) Czy robiłeś zmianę z tyłu na przód? Problemem może być złe wyważenie któregoś z koła i rotacja powinna załatwić sprawę. Drugi pomysł: sprawdź czy nic Ci nie podeszło pod śrubę- kamyk czy inne badziewajstwo, jeśli wymieniałeś sam. I ostatnia propozycja- nie wiem jak w audi, ale w volvo miałem śrubę ustanawiającą na tarczy, i odpowiedni otwór w feldze. Złe złożenie powodowało że koło odstawało (śruba ustanawiająca wypychała felgę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo zamieniłeś koła miejscami względem poprzedniego zamontowania i na prawym przodzie masz bardziej zużytą oponę niz na lewej stronie, albo zeszło powietrze z przedniego prawego koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powietrze i czystość w porządku.

Ok, podmieniłem prawa-przód z prawa-tył i jest już ok. Widocznie ta, która "lepiej" funkcjonuje z tyłu jest niemało pokrzywiona. Trzeba rozglądnąć się za sprawną na następną zimę. Dzięki za odezwę :)

Edytowane przez darek2014
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz małą różnicę zbieżności przodu względem tyłu i na odwrót. Jak zrobisz z tysiąc kilometrów to kierownica wróciłaby do normalności, opony się ułożą. Przy dobrze ustawionej zbieżności można bez problemu zamieniać przód i tył miejscami z zachowaniem stron, dzięki temu zawsze masz tak samo zużyte opony i unikasz sytuacji typu przodu nie ma a tył całkiem dobry jeszcze.

Edytowane przez Jakoob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawe przednie koło najszybciej się zużywa i jak się nie rotuje kół to tak się dzieje. Zużycie tego koła wynika z tego że drogi są pochylone na prawo i jeszcze dochodzi jazda blisko pobocza, gdzie jak wiadomo nawierzchnia jest w dużo gorszym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...