.Spirit Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Witajcie,Kupiłem ostatnio w/w autko z 2007 r. Niestety przy montażu LPG okazało się, że odpadł wąż odmy (ten oznaczony nr 1). Wcześniej faktycznie widziałem, że jest spękany w miejscu łączenia z tym kwadratowym elementem, ale nie myślałem, że odpadnie przy dotknięciu.Problem polega na tym, że jak szukam na allegro hasłem "odma" itp. to wyskakują jakieś części, ale nie pasują mi wyglądowo na to. Czy to na pewno jest odma? I gdzie takie coś dostać?Zapalił mi się check prawdopodobnie od tego (tak stwierdził diagnosta). Błąd dotyczył złego ciśnienia w układzie dolotowym, który ten element ma powodować.Wychodzą z tego trzy wężyki (numery 1-3). Dla wyjaśnienia: nr 1 to ten, w który wsadziłem osłonę przewodu gumowego, który odpadł.Zdjęcie:
benyA4 Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Element z czterema wyjsciami to czwornik odmy , numer czesci 06B 103 235 , odma z gruszka u ciebie podpisana jako "1" numer czesci 06B103211H . Polecam zakup w ASO gdyz te elementy gdy sa uzywane bardzo latwo uszkodzic. Gorace opary oleju powoduja ze sa kruche. W czworniku odmy znajduje sie tez membrana (zaworek) w uzywanych czesciach bardzo czesto uszkodzona. aa wyjscie numer "2" idzie do ezektora podcisnienia. Przez te uszkodzenia silnik wciagal lewe powietrze stad bledy.
.Spirit Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Wielkie dzięki.A ten wąż od ezektora jaki ma numer? Bo też jak widać pękł i odłączył się od czwórnika. Znalazłem ten czwórnik: http://allegro.pl/zawor-odpowietrzajacy-audi-a4-131km-06b103235q-i4893097564.html. To taki? Bo jakoś trochę inaczej wygląda w miejscu gdzie u mnie jest numer 1.
benyA4 Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Opublikowano 12 Kwietnia 2015 to jest dokladnie to samo co u ciebie czyli czwornik odmy . Waz od ezektora widze ze jest dobry , ułamana jest tylko najmniejsza koncowka czwornika. Nalezy ja wyciagnac a waz zalozyc na nowy czwornik i na koniec opaske zaciskowa. tak jak pisalem wczesniej, zeby to mialo rece i nogi musisz kupic czwornik i odme. Reszta z tego co widze sa ok.
bishop1923 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 (edytowane) A będzie łapał błędy?Chodzi mi o to ze ja też mam uszkodzoną odme i lapie lewe powietrze i czy podczas jazdy będzie łapał błędy? Edytowane 17 Kwietnia 2015 przez bishop1923
.Spirit Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Będzie zapewne tak jak u mnie łapał i gubił. Ostatnio chyba dwa dni jeździłem z błędem i później zniknął. Ja mam tak jak widać na zdjęciu, wsadzony rękaw od węża, także może czasami działa to jako tako dobrze i błąd znika.@benyA4: Dzięki. Zapytam u siebie w ASO w przyszłym tygodniu ile by za to chcieli.
bishop1923 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 (edytowane) I hu.. w du.. kamieni kupe !! Mialem zlamaną harmonijke miedzy dolotem a czwornikiem wiec zastosowalem kawalek rurki miekkiej scisnalem klamrami zaciskowymi wszytko polaczylem tak jak bylo przed i pojechalem na sprawdzenie i niestety powyzej 3000obr/min i wrzuceniu na luz auto gasnie ! Prosze doradzcie co jeszcze moglbym zrobic. Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez bishop1923
.Spirit Opublikowano 16 Maja 2015 Autor Opublikowano 16 Maja 2015 (edytowane) Mechanik naprawił mi tą odme i posklejał i według mnie super. Jeszcze nie zaglądałem pod maskę (tyle co u mechanika), także dzisiaj zajrzę i wstawię foty jak zrobił. Może komuś się przyda.Ponad 300zł wywalać na dwa kawałki plastiku to przegięcie, jeśli okaże się, że można zrobić to "samemu". Edytowane 30 Maja 2015 przez .Spirit
Kubson123 Opublikowano 20 Października 2016 Opublikowano 20 Października 2016 (edytowane) Witam. Mam podobny problem... załączam zdjęcie: W ogóle na początku znalazłem tylko jedno pękniecie (to w środku). Mój mechanik zamówił nową odmę z ASO, po czym przy jej montowaniu okazało się, że popękane jest jeszcze na górze i na dole, tak jak na zdjęciu. Tylko, że teraz twierdzi, że nie może znaleźć takich węży . Może pomożecie mi co ja jeszcze dokładnie tam powinienem kupić i sam poszukam w necie. W środku skleiłem to izolacją, ale nie wiem czy pozostałe dziury da radę tak ogarnąć. Edit wygooglowałem taki fajny schemat, to Wam na pewno wiele wyjaśni. Mi nic nie wyjaśnia bo nie ma opisu tych numerków. W kółku te kreski to moje pęknięcia. Witam. Mam podobny problem... załączam zdjęcie: W ogóle na początku znalazłem tylko jedno pękniecie (to w środku). Mój mechanik zamówił nową odmę z ASO, po czym przy jej montowaniu okazało się, że popękane jest jeszcze na górze i na dole, tak jak na zdjęciu. Tylko, że teraz twierdzi, że nie może znaleźć takich węży . Może pomożecie mi co ja jeszcze dokładnie tam powinienem kupić i sam poszukam w necie. W środku skleiłem to izolacją, ale nie wiem czy pozostałe dziury da radę tak ogarnąć. Edit wygooglowałem taki fajny schemat, to Wam na pewno wiele wyjaśni. Mi nic nie wyjaśnia bo nie ma opisu tych numerków. W kółku te kreski to moje pęknięcia. edit 2 nr 10 to 06b129627ab, tam udało mi się bardzo ładnie pokleić nr 14 to 06b103211h, tutaj kupiłem wkońcu w inter carsie, koszt 240 zł może komuś przyda się info Pozdrawiam Edytowane 4 Października 2016 przez Kubson123
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się