Skocz do zawartości

Kubson123

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Kubson123

Informacje

  • Imię
    Jakub
  • Miasto
    Sochaczew

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    2.0
  • Kod silnika
    ALT
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

509 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Kubson123

0

Reputacja

  1. Zabawy z quick detailerem bez polerki, tylko mycie suszenie i fibra ;p
  2. Mi mechanik wymieniał, bo miałem ciągle błędy na vagu "poniżej progu wydajności"... I faktycznie trochę zamulony był. Po około 20tys km to samo.... W zasadzie mój ALT trochę tego oleju gdzieś tam gubi, może dlatego. W każdym razie oddaliśmy katalizator na reklamację, dostalismy z normą EURO 5 wsadził jeszcze emulator na sondę, żeby tych błędów nie wyrzucało, po roku wyrzuca błedy od sondy... ale same giną.... Tak czy siak wcześniej miałem EURO 4 i taki możesz kupić i na pewno będzie spełniał normy.
  3. Od jakiegoś czasu słyszę takie niepokojące dźwięki jak na filmikach. Wcześniej ewentualnie było tylko słychać ciche stukanie przy przyspieszaniu ponad 2k obrotów i bardziej w zimę lub na zimnym silniku.... Błędów na vagu nie raczej do tego pasujących nie ma. Są błędy od sondy (mam emulator) i one są tymczasowe i błąd od pedału sprzęgła też "clutch pedal" to tez raczej nie to. Mechanik mówi że to łańcuszek napierdziela o pokrywę i chce wymieniać cały rozrząd. Co Wy na to? VID_20200701_122033514.mp4 VID_20200701_193655202.mp4 VID_20200703_190649468.mp4
  4. Hej, kupiłeś to radio? Przeglądałem dzisiaj te radia i znalazłem np coś takiego: Radio samochodowe VORDON AC-5201 Kent Obawiam się tylko o jakość dźwięku, szumy itd. Chciałem też do tego podłączyć kamerę cofania, możesz coś polecić?
  5. No i fajnie, też sobie malowałem zaciski, tylko bez tych osłon z tyłu A z tą awaryjnością no to nie wiem jak ze skrzynią bo mam manuala, coś tam czytałem, że wadliwa, ale myślę, że jak będziesz dobrze śledził forum to sobie z nią jakoś poradzisz. Silnik też ALT i bardzo nie narzekam, wolnossący wtrysk pośredni bez turbo, dobry na krótkie odcinki miejskie, a wypady za miasto do rodziców i znajomych rzadko. Na autostradzie też sobie dobrze radzi, wtedy właśnie trzeba więcej oleju dolać, ale ogólnie dużo dolewać nie muszę. Właśnie zależy kto czego potrzebuje, jak i gdzie jeździ
  6. Jak ja miałem uszkodzony przepływomierz i zapalały mi się te kontrolki, to samochód po rozgrzaniu gasł po zatrzymaniu się, np na światłach. Jak masz VAGa to zrób logi 002 + 033 bodajże i wklej na forum to chlopaki Ci podpowiedzą. Ja kupiłem używany przepływomierz na allegro za (uwaga!) 30 zł i po problemie. Może fart, ale czasem warto spróbować oszczędzić właśnie te 400 zł.
  7. Witam, chciałem sprawdzić czy nie dochodzi do spalania stukowego w grupie 020 i proszę mi powiedzieć, czy dobrze zrobiłem logi. Coś stuka w silniku, co prawda stuki dochodzą z okolic kolektora ssącego, ale chciałem sprawdzić i wykluczyć spalanie stukowe. Sprawdzałem też 002, bo jakiś czas temu wymieniałem przepływkę na używaną i usterka zniknęła, ale to też tak kontrolnie. No i 016 wypadanie zapłonu, 4 cylinder jest tam trochę od czapy Malone Tuning Log Viewer LOG.MALONETUNING.COM LOG-01-002-016-020.CSV LOG-01-020-002-016.CSV
  8. Dawno nic nie aktualizowałem. Zamieszczę sobie historię napraw, ten temat mi posłuży za takie memorium ? 2017.VII wymiana katalizatora 2018.VIII wymiana przepływomierza. Przy okazji przeczyscilem cały układ dolotowy razem z przepustnica i wymieniłem świece. Naprawiłem też zepsuta dźwigienkę otwierania kolektora ssącego i wymieniłem membranę w gruszce podciśnienia. 2018.X regeneracja mechanizmu wycieraczek, robiłem sam, przy okazji zrobiłem odprysk na rancie szyby, przez co muszę teraz wymienić cała szybę przednią ? 2019.IV regeneracja maglownicy z wymianą wszystkich gum i uszczelniaczy, wymiana płynu wspomagania. Wymiana tłumików i splotu elastycznego. 2019.VII ponowna wymiana katalizatora po uznaniu reklamacji. Znów pojawił się błąd poniżej wydajności. Na koniec wreszcie kupiłem większe koło na lato 17'. Kupiłem mało zużyte opony, ponad 8mm Continental. Felgi odmalowane, pomalowałem też sobie zaciski, bo teraz dużo lepiej je widać. Załączam zdjęcia z prac przy kołach ? Mała aktualizacja i niewielki ale cieszący oko modzik z folią 3M przy gałce zmiany biegów. Foto na dole. Wyszło całkiem nieźle, więc planuje jeszcze okleić dekory.
  9. Pompka nie miała napięcia. Okazało się coś w elektryce w kabelkach w podszybiu.... Zapłaciłem tylko 250zł i autko śmiga, pozdrawiam, temat do zamknięcia.
  10. Paliwo jest, rozrząd ok. @edit Dobra, już chyba wiem co się święci. Posprawdzałem co się dało, vcdsem czujnik położenia wału, jak się kreci rozrusznikiem pokazuje wartość 200, to chyba znaczy, że jest dobry tak? Porozbierałem dolot - pali na plaka, no ale od razu gaśnie jak się nie psika. Ściągnąłem wężyk, który doprowadza paliwo do listwy - po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje, wygląda na to, że nie podaje paliwa. To już chyba mozna podejrzewać, że to coś z pompą... Dzisiaj się wybieram do mechanika.
  11. Witam. Dzisiaj rano dziewczyna pojechała normalnie do pracy, ale już z niej nie wróciła, ponieważ samochód nie odpala. Po przekręceniu słychać buczenie pompki paliwa, auto normalnie kręci ale bez skutku. Sam miałem wrażenie, że dzień wcześniej rano zakręcił chwilę dłużej niż zazwyczaj, ale potem palił od pierwszego.... Ostatnio walczyłem z przepływomierzem i jeszcze nie udało mi się tego naprawić, ale do tej pory nie miało to wpływu na odpalanie. Macie jakieś pomysły? Mój mechanik podjechał na chwilę, ale nie wie co to może być, mówi, że może immobilizer, transponder w kluczyku - nie mam jak tego sprawdzić, bo mam tylko jeden i serwisówkę bez pestki. Sprawdziłem vcds'em wszystkie błędy, więc proszę o jakąś diagnozę: VCDS-Lite Version: Release 1.2 Tuesday, 07 August 2018, 00:27:29:0 Chassis Type: 8E - Audi A4 B6 Scan: 01,02,03,08,09,0F,11,15,16,17,18,36,37,45,46,55,56,57,65,67,69,75,76,77 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 06B-907-557-ALT.LBL Controller: 8E0 909 557 D Component: 2.0L R4/5VS G 0002 Coding: 0011501 Shop #: WSC 00352 VCID: 341B9FD31723 2 Faults Found: 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal P0571 - 008 - Implausible Signal - Intermittent Readiness: 0000 0000 ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-517.LBL Controller: 8E0 614 517 Component: ABS/ESP front 1726 Coding: 04275 Shop #: WSC 06435 VCID: E5BDB2976C79 2 Faults Found: 18265 - Load Signal: Error Message from ECU P1857 - 35-10 - - - Intermittent 00526 - Brake Light Switch-F 27-10 - Implausible Signal - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.LBL Controller: 8E0 820 043 Component: A4 Klimaautomat 0712 Coding: 00000 Shop #: WSC 63351 VCID: DECF9D7B492F 1 Fault Found: 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 09: Cent. Elect. Labels: 8E0-907-279-8E2.LBL Controller: 8E0 907 279 E Component: int. Lastmodul RDW 0305 Coding: 00001 Shop #: WSC 63351 VCID: 341B9FD31723 2 Faults Found: 01504 - Bulb for License-Plate Light (X) 57-00 - Electric Circuit Failure 00526 - Brake Light Switch-F 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 15: Airbags Labels: 8E0-959-655-84.LBL Controller: 8E0 959 655 Component: Airbag 8.4E 4001 Coding: 0010602 Shop #: WSC 63351 VCID: F49BDFD3D7A3 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 16: Steering wheel Labels: 8E0-953-549.LBL Controller: 8E0 953 549 L Component: Lenksáulenmodul 0308 Coding: 02042 Shop #: WSC 63351 VCID: 3C0BB7F33F73 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Labels: 8E0-920-9xx-8E2.LBL Controller: 8E0 920 900 H Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D26 Coding: 02042 Shop #: WSC 11111 VCID: 29257EA7C0E1 WAUZZZ8E72A175390 AUZ6Z0A0321705 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 46: Central Conv. Labels: 8E0-959-433-MAX.LBL Controller: 8E0 959 433 AE Component: Komfortgerát T01 0315 Coding: 06976 Shop #: WSC 63351 VCID: 749B5FD357A3 4 Faults Found: 01559 - Drivers Door 61-10 - Won't De-Safe - Intermittent 01560 - Passenger Door 61-10 - Won't De-Safe - Intermittent 01561 - Left Rear Door 59-00 - Can't Unlock 01562 - Right Rear Door 61-00 - Won't De-Safe ------------------------------------------------------------------------------- Address 56: Radio Labels: 8E0-035-1xx-56.LBL Controller: 8E0 035 186 Component: concert II GRO 0007 Coding: 00005 Shop #: WSC 63351 VCID: E4BBAF936743 2 Faults Found: 01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285) 49-10 - No Communications - Intermittent 00852 - Loudspeaker(s); Front 36-10 - Open Circuit - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 76: Park Assist Labels: 8Z0-919-283.LBL Controller: 8Z0 919 283 A Component: Parkingsyst. A4 RDW D07 Coding: 00114 Shop #: WSC 63351 VCID: 43F9CC0F428D No fault code found. End --------------------------------------------------------------------------------------------------
  12. Cholera wiesz co? Wiele wskazuje na to, że masz rację... Jak rozbierałem wczoraj tą gruszkę, to założyłem spowrotem stary boschowski przepływomierz, checka usunąłem odpięciem klem ?(wiem że nie powinienem ale nie mam tego laptopa pod ręką) i została tylko ikonka od trakcji. I teraz nie zapeszając pfu pfu odpukać w niemalowane, pojechałem do pracy, co prawda to tylko kilka ulic do przejechania ale checka nie ma, druga ikonka od esp zniknęła po przejechaniu parudziesięciu metrów i nie pojawiła się spowrotem. Wcześniej wyświetłała się i znikała co chwila. Zobaczymy co będzie dalej, a tą membrankę i tak pewnie zamówię.
  13. Gdzieś widziałem to ogłoszenie. Może mi się uda też zrobić te logi ostatecznie. A co do przepływomierza to czemu tylko Bosch? Cała reszta to naprawdę aż taki shit? Jeszcze mi powiedzcie czy trzeba go koniecznie wymieniać z całą obudową? Bo ja wymieniłem samą wkładkę ze środka.
  14. Sory, że tyle nie pisałem. Niestety nie mam jak zrobić tych logów więcej bo mam tylko sam kabel a laptopa muszę pożyczać. Byłem u szwagra mechaniora, szkoda, że tak daleko mam do niego, bo świetny fachowiec, ale do rzeczy: -rozebraliśmy cały układ dolotowy począwszy od filtra, przepływki, połączenia z zaworem odpowietrzania silnika do przepustnicy.... -przepustnica była zasyfiona masakrycznie.... Teraz wyczyszczona jest na bielutko jak nówka.... wyczyściliśmy też wężyki, eżektor -sprawdzaliśmy metodą żarówki kostkę przepływomierza.... wszędzie niby świeci -nieszczelność przy połączeniu odmy z dolotem naprawiona -po tym wszystkim mimo wciąż wyskakujących błędów auto wyraźnie miało więcej mocy, przynajmniej tyle fajnie... Nie zdążyliśmy się zająć gruszką podciśnienia kolektora, naprawiliśmy tylko pęknięte cięgienko i zmieniliśmy wężyk przy niej, który miał dziurę, ale o tym zaraz. Później już robiłem sam: -wymieniłem przepływomierz na nowy (magneti marelli), bo myślałem, ze nasze zabiegi po prostu nic nie dały i jednak trzeba to wymienić -wymieniłem też wszystkie świece, dla pewności, zresztą widać było, że miały juz dużo przejechane Po tym auto miało oczywiście jeszcze więcej mocy i naprawdę już fajnie się wkręca na obroty, ale co z tego! Jak wciąż wyskakują błędy ? Co więcej, mam wrażenie, że na tym "nowym przepływomierzu" jest jeszcze gorzej bo czasem przerywa przy przyśpieszaniu. Wygląda to tak, że wciskam gaz do dechy i po prostu w pewnym momencie tak jakbym na sekundę puścił gaz i znów wcisnął, szarpnie tak nim a potem wkręca się dalej. Czasami szarpnie nawet kilka razy. W momencie kiedy szarpie - gaśnie kontrolka esp! Ale po chwili się zapala spowrotem. Podczas jazdy też tak sobie gaśnie i się zapala, jak jej się podoba... (przy wyświetlaniu tej kontrolki zawsze był błąd 16486). Check po usunięciu zapala sioę dopiero przy dłuższej jeździe. Po zatrzymaniu się na skrzyżowaniu potrafi zgasnąć bo nagle zaczynają obroty falować, no ale nie zawsze.... tylko czasami. Dzisiaj rozebrałem jeszcze tą gruszkę przy kolektorze, czytałem na forum, że może być tam pęknięta membrana, która jest w środku. Membrana wygląda na całą, ma tylko pęknięcie przy samiutkim brzegu, ale jak ciągnę ustami powietrze przez wężyk no to cięgienko się chowa... Może jak jest założone na dźwigienkę to pod oporem jednak ta membrana przepuszcza... Dźwignia przy dodawaniu gazu się niestety nie rusza. Może kolektor jest w środku zasyfiony i te klapki nie mają się jak obracać? Ale pod naciskiem palca na dźwigienkę dają radę... Aha! Robiłem jeszcze taki eksperyment, żeby sciągnąć dzwignię w dół i zawiązać trytką na stałe. W jeździe nie było różnicy błędy są stale i kontrolki się świecą... Błędy jakie pokazuje komp to: 16486 Mass AirFLow Sensor G70, signal too low P0102 -002- Lower Limit Exceeded 18265 Load Signal : Error Message from ECU P1857 - 35-00 - I ten drugi rzekomo jest z ABSu. Zdj 1 - w takim stanie jest membrana Zdj 2 - w takim cięgienko, ale drucik sobie radzi Film 1 - szarpanie w czasie jazdy, częściej się tak dzieje przy butowaniu np na trójce, przy normalnym przyspieszaniu raczej nie Film 2 - tak się stało po takim właśnie butowaniu z szarpaniem kilkakrotnym, jak się zatrzymałem, dodawałem gazu do tego i ledwo szły obroty w góre, po zgaszeniu i odpaleniu normalnie 20180725_212430.mp4 20180725_205609.mp4
  15. Aha. Robiłem w zakresie 1500-4500 rpm, bo taki poradnik znalazłem na youtubie na szybko, ale dzięki za uwagę. To co trzeba kupić tą nową przepływkę, bo już się przymierzałem do tego, ale najpierw wolałem zapytać?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...