Jump to content
IGNORED

Złamane węże odmy(?)


.Spirit

Recommended Posts

Witajcie,

Kupiłem ostatnio w/w autko z 2007 r. Niestety przy montażu LPG okazało się, że odpadł wąż odmy (ten oznaczony nr 1). Wcześniej faktycznie widziałem, że jest spękany w miejscu łączenia z tym kwadratowym elementem, ale nie myślałem, że odpadnie przy dotknięciu.
Problem polega na tym, że jak szukam na allegro hasłem "odma" itp. to wyskakują jakieś części, ale nie pasują mi wyglądowo na to. Czy to na pewno jest odma? I gdzie takie coś dostać?
Zapalił mi się check prawdopodobnie od tego (tak stwierdził diagnosta). Błąd dotyczył złego ciśnienia w układzie dolotowym, który ten element ma powodować.
Wychodzą z tego trzy wężyki (numery 1-3). Dla wyjaśnienia: nr 1 to ten, w który wsadziłem osłonę przewodu gumowego, który odpadł.

Zdjęcie: 24kw5sn.jpg

Link to comment
Share on other sites

Element z czterema wyjsciami to czwornik odmy , numer czesci 06B 103 235 , odma z gruszka u ciebie podpisana jako "1" numer czesci 06B103211H . Polecam zakup w ASO gdyz te elementy gdy sa uzywane bardzo latwo uszkodzic. Gorace opary oleju powoduja ze sa kruche. W czworniku odmy znajduje sie tez membrana (zaworek) w uzywanych czesciach bardzo czesto uszkodzona.


aa wyjscie numer "2" idzie do ezektora podcisnienia.


Przez te uszkodzenia silnik wciagal lewe powietrze stad bledy.

Link to comment
Share on other sites

Wielkie dzięki.

A ten wąż od ezektora jaki ma numer? Bo też jak widać pękł i odłączył się od czwórnika.

Znalazłem ten czwórnik: http://allegro.pl/zawor-odpowietrzajacy-audi-a4-131km-06b103235q-i4893097564.html. To taki? Bo jakoś trochę inaczej wygląda w miejscu gdzie u mnie jest numer 1.

Link to comment
Share on other sites

to jest dokladnie to samo co u ciebie czyli czwornik odmy . Waz od ezektora widze ze jest dobry , ułamana jest tylko najmniejsza koncowka czwornika. Nalezy ja wyciagnac a waz zalozyc na nowy czwornik i na koniec opaske zaciskowa.


tak jak pisalem wczesniej, zeby to mialo rece i nogi musisz kupic czwornik i odme. Reszta z tego co widze sa ok.

Link to comment
Share on other sites

A będzie łapał błędy?Chodzi mi o to ze ja też mam uszkodzoną odme i lapie lewe powietrze i czy podczas jazdy będzie łapał błędy?

Edited by bishop1923
Link to comment
Share on other sites

Będzie zapewne tak jak u mnie łapał i gubił. Ostatnio chyba dwa dni jeździłem z błędem i później zniknął. Ja mam tak jak widać na zdjęciu, wsadzony rękaw od węża, także może czasami działa to jako tako dobrze i błąd znika.

@benyA4: Dzięki. Zapytam u siebie w ASO w przyszłym tygodniu ile by za to chcieli.

Link to comment
Share on other sites

I hu.. w du.. kamieni kupe !! Mialem zlamaną harmonijke miedzy dolotem a czwornikiem wiec zastosowalem kawalek rurki miekkiej scisnalem klamrami zaciskowymi wszytko polaczylem tak jak bylo przed i pojechalem na sprawdzenie i niestety powyzej 3000obr/min i wrzuceniu na luz auto gasnie !

Prosze doradzcie co jeszcze moglbym zrobic.

Edited by bishop1923
Link to comment
Share on other sites

Mechanik naprawił mi tą odme i posklejał i według mnie super. Jeszcze nie zaglądałem pod maskę (tyle co u mechanika), także dzisiaj zajrzę i wstawię foty jak zrobił. Może komuś się przyda.
Ponad 300zł wywalać na dwa kawałki plastiku to przegięcie, jeśli okaże się, że można zrobić to "samemu".

105wh2v.jpg

Edited by .Spirit
Link to comment
Share on other sites

Witam.

Mam podobny problem... załączam zdjęcie:

2hyay3o.jpg

W ogóle na początku znalazłem tylko jedno pękniecie (to w środku). Mój mechanik zamówił nową odmę z ASO, po czym przy jej montowaniu okazało się, że popękane jest jeszcze na górze i na dole, tak jak na zdjęciu. Tylko, że teraz twierdzi, że nie może znaleźć takich węży :kwasny: . Może pomożecie mi co ja jeszcze dokładnie tam powinienem kupić i sam poszukam w necie. W środku skleiłem to izolacją, ale nie wiem czy pozostałe dziury da radę tak ogarnąć.

Edit :P

wygooglowałem taki fajny schemat, to Wam na pewno wiele wyjaśni. Mi nic nie wyjaśnia bo nie ma opisu tych numerków. W kółku te kreski to moje pęknięcia.

sovbch.png


Witam.

Mam podobny problem... załączam zdjęcie:

2hyay3o.jpg

W ogóle na początku znalazłem tylko jedno pękniecie (to w środku). Mój mechanik zamówił nową odmę z ASO, po czym przy jej montowaniu okazało się, że popękane jest jeszcze na górze i na dole, tak jak na zdjęciu. Tylko, że teraz twierdzi, że nie może znaleźć takich węży :kwasny: . Może pomożecie mi co ja jeszcze dokładnie tam powinienem kupić i sam poszukam w necie. W środku skleiłem to izolacją, ale nie wiem czy pozostałe dziury da radę tak ogarnąć.

Edit :P

wygooglowałem taki fajny schemat, to Wam na pewno wiele wyjaśni. Mi nic nie wyjaśnia bo nie ma opisu tych numerków. W kółku te kreski to moje pęknięcia.

sovbch.png

edit 2

nr 10 to 06b129627ab, tam udało mi się bardzo ładnie pokleić

nr 14 to 06b103211h, tutaj kupiłem wkońcu w inter carsie, koszt 240 zł

może komuś przyda się info

Pozdrawiam :)

Edited by Kubson123
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...