szmero Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Witam, moje pytanie dotyczy "zużycia oleju" przeczytalem setki tematów na ten temat i wiele tematów kończy się tym że zużycie 1l oleju na 1000km to norma podana przez producenta lecz niektórzy piszą że nie powinno brać oleju i otóż moje pytanie: Zauważyłem że znika mi olej zniknęło 200ml a przejechałem jakieś 1500km czy to jest normalne w silnikach 1.9tdi ? Odrazu przyznam że butuję samochód jak tylko wskazówka ustawi się na 90. Silnik jest po przekładce (w starym strzelił napinacz paska). Możliwę że olej się rozszedł ? z góry dziękuje za odpowiedź.
lukaszooo Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 AWX/AVF biorą znikomą ilość oleju, w tych silniach problemem jest turbo i odma oleju. Jesli bierze do 1000ml na 12000km to jeszcze nie jest zle, jesli więcej trzeba szykować sie na wymiane turba. Mój avf z przebiegiem 250 tys i ori turbiną bierze ok 500ml motula. Tematy które czytałes odnoszą sie wadliwych silników 2.0 które pobierają ogromne ilości oleju.
Maszczu Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 a puszcza dyma ? sprawdz odme , a jak odma fest powichrowana to turbo tez do sprawdzenia.
lukaszooo Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 w avf/awx odma to inny element niz w b7 i tworzy inny problem. Te silniki maja wieczny problem z duzą ilościa oleju w dolocie który dostaje sie tam albo przez turbo albo przez odme.
szmero Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2015 (edytowane) Po nocy puszcza małego dymka. Tez mam problem taki że przy każdym odpaleniu trzepie calym samochodem i auto po nocy nie wchodzi na ssanie tylko lekko faluje w granicach 900 obr. To co z tą odmą ? mam sprawdzać ?Dodam że silnik jest zalany castrolem 5w40 Edytowane 15 Kwietnia 2015 przez szmero
lukaszooo Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 To nie odma , u ciebie szukał bym problemu w uszczelnieniach pd lub vacum pompie. Wrzuć logi statyczne 4,13,18,23
szmero Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2015 (edytowane) Pod koniec miesiąca będę w stanie zrobić pełną diagnostykę także dam znać a na tą chwilę zrobiłem pare fotek może ktoś coś zauważy niepokojącego. Zrobiłem fotki miejsc gdzię zauważyłem jakieś wycieki i większość sprowadza się do dolotu straszny syf jest pod nim.I chciałbym zapytać co tu jest zaslepione?https://imagizer.imageshack.us/v2/366x650q90/912/5cE53q.jpgreszta zdjechttps://imagizer.imageshack.us/v2/1153x650q90/661/9qsucY.jpghttps://imagizer.imageshack.us/v2/1153x650q90/540/gXO3LA.jpghttps://imagizer.imageshack.us/v2/1153x650q90/912/Jr2pn0.jpghttps://imagizer.imageshack.us/v2/1153x650q90/673/XIiMzP.jpghttps://imagizer.imageshack.us/v2/1153x650q90/537/ljU2D5.jpghttps://imagizer.imageshack.us/v2/1153x650q90/905/WjFdXN.jpghttps://imagizer.imageshack.us/v2/366x650q90/908/QT9HoD.jpga tu turbina:https://imagizer.imageshack.us/v2/3264x1840q50/661/qSUEAC.jpg czy nie poci się za bardzo?Przepraszam za jakość zdjęć lecz robiłem je telefonem. Edytowane 16 Kwietnia 2015 przez szmero
szmero Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Przepraszam bardzo... już poprawiłem.
lukaszooo Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 olej w dolocie i poci sie gdzie moze, problem lezy w konstrukcji a dodatkowo mijających latach. Pasowało by uszczelnić/wymienić EGR, wsadzić OCT, wymyc silnik i latać dalej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się