Jump to content
IGNORED

Podniesienie zawieszenia, wymiana amo i sprężyn


Perezo

Recommended Posts

Witam, w chwili obecnej mam ori zawieszenie w swojej A4, większość entuzjastów tego samochodu chce je obniżać, ja natomiast chciałbym podnieść auto o jakieś 4-6cm. Czy ktoś mógłby mi polecić jakieś amortyzatory i sprężyny, które pasowały by do naszego modelu i dały pożądany efekt?

Link to comment
Share on other sites

Musisz zmienić kategorię wagową zawieszenia.

Link to comment
Share on other sites

Nie mam większego pojęcia co masz na myśli, mógłbyś dokładniej określić co musiałbym zrobić?

Link to comment
Share on other sites

Musisz odczytac z naklejki w bagażniku kategorie wagowe oraz czy masz zawieszenie 1ba czy 1be. Informacje co i jak znajdziesz na forum.

Link to comment
Share on other sites

Juz wiem że mam zawieszenie 1ba. Z tego co zrozumiałem to jest to zawieszenie komfortowe a zmiana na 1be obniżyła by autko. Da się coś zrobić żeby ewentualnie jeszcze je podnieść?

Link to comment
Share on other sites

Odczytać kategorie wagowe i tyłu i przodu. Masz to we wlepce. Następnie dobrać sprężyny z innej ( prawdopodobnie wyższej kategorii)

Link to comment
Share on other sites

i uzupełnić profil :)

myslałem ze masz 1be bo mam 1ba od 1.8T do sprzedania :)

koza straszna na nich była :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Uzupełnie:) no właśnie mam 1ba ale chciałbym jeszcze trochę go podnieść [emoji14]

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Sprężyny z wyższej kategorii wagowej i pójdzie do góry, na tych z gr 15 będzie z 4 cm wyżej. Ale komfortu żadnego, sztywno bardzo, samochód podskakuje jak piłka. Chyba lepiej podnieść talerze na amorku trochę do góry (ale czy bezpiecznie będzie aż tyle podnieść do góry co chcesz uzyskać to nie wiem), tył można podkładkami pod sprężyny z ASO podnieść. Koszt jednej nie przekracza chyba 15 zł, można łączyć więc 2 szt dadzą koło 5cm.

Link to comment
Share on other sites

Dla mnue to tez nie ma sensu. Chcesz wysoki kup Q5 :)

Z kazdego szybszego zakretu bedziesz wynoszony na zewnatrz.

A co do wyzszej kat wagowej to wlozy sprezyny od 2.8 ale przod bedzie raczej znacznie wyzej niz tyl bo przeciez tylu duzo waga sie nie zmienia. Tak mi sie wydaje

Link to comment
Share on other sites

mam na sprzedaż wysoki zawias.. tył coś około 70cm od ziemi do błotnika... Komplet amory + springi KYB Excel-G. 2,5 roku używane...

Link to comment
Share on other sites

70cm od ziemi do błotnika, ale to jest tak jak pisali wyzej że to zalezy od kategorii wagowej. U Ciebie bylo 70 u jiego mose byc 65cm przykladowo

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie, masz rację.. :) Ale dopóki autor wątku nie uzupełni profilu, nie dowiemy się jaki silnik posiada i nadwozie.. U mnie tak było jak w samochodzie w profilu... 1.9 AJM sedan :) jeżeli ktoś szuka komfortu to polecam..

Link to comment
Share on other sites

Mam taki problem że pomimo wymiany amortyzatorów i sprężyn tył siedzi niżej niż przód, sprężyny jakie są wstawione http://allegro.pl/sprezyny-tyl-audi-a4-b5-sedan-monroe-wzmocnione-i5245941330.htmli amo http://allegro.pl/amor-tyl-2szt-audi-a4-b5-sedan-1994-99-odb-monroe-i5264444843.html , dlatego zastanawiam się nad tym co wstawić żeby jednak tył był trochę wyżej. Zgodzić się muszę z tym, że im wyżej tym na zakrętach będzie bardziej wynosić. Niestety nie jestem przekonany co do obniżania autka na nasze drogi tym bardziej, że w ciągu miesiąca robię ładnych kilka setek kilometrów.

Edited by Perezo
Link to comment
Share on other sites

Jak już ktoś pisał wcześniej, tył możesz dźwignąć trochę podkładkami (gumami) pod sprężyny :)

Link to comment
Share on other sites

Nie musisz objizac jak nie chcesz ale ori 1BA wystarczy. Nie ma ci tu kombinowac z podniesieniem bo efekty beda takie jak widzisz. Wiekszosc sprezyn do sedana na tyl jest podobnej kat wagowej bo tyl ma w sume podobna mase delikatnie sie rozni od silnika ale nie az tak jak przod. I kupujac takie sprezyny do powiedzmy 2.8 gdzie Ty nasz 1.8 to przednie beda bardziej twarde od tych co Ty masz a tylne beda podobnej sprezystosci i tyl siadze podobnie jak byl a przod nawet sie niebugnie i robi sie koza straszna wzgledem tyl ;)

Chcac ruszyc mocniej to nie da rady bo nadwozie sie podnosi i buksuja kola ;)

Wiem na moim przypadku gdzie mam naped na przod i na ori zawiasie mielily kola ile chcialy, opona 225 nie pomagala, wsadzilem gwint i roznica jest bardzo duza. Czuc jak ciagnie do przodu a nie mieli w miejscu

Edited by przemek11
Link to comment
Share on other sites

Czyli ewentualnie dla zostaje mi obniżenie zawieszenia:P Dzięki za pomoc w rozwikłaniu zagadki, w takim wypadku bylibyście w stanie polecić mi jakiś gwint w miarę w przyzwoitej cenie? :)

Link to comment
Share on other sites

Hahaha :D

Od podniesienia zawieszenia wyzej niz koza 1BA po zmianie zdania i przejscia na gwint :)

Nie koniecznie zostaje Ci gwint i obnizenie, mozesz 1BE wsadzic do takiej kat wagowej jaka masz i bedziesz mial rowno nadkola

Link to comment
Share on other sites

Jak na moje to 1ba jeszcze takie wysokie nie jest:) ale nie wziąłem pod uwagę kilku rzeczy, o których wspomnieli koledzy wyżej, a które mają wpływ na stabilność auta podczas jazdy to wolę przy kolejnej wymianie zainwestować w gwint a dodatkowo kupić terenowe auto:) Sam osobiście po cichu marzę o niskiej B5, na szerokich laczkach ale niestety mam jeszcze najwyższą izbę kontroli, która czasem ucina wydatki na samochód:P Chciała by mieć wysoko zawieszone auto ale też nie terenowe bo do parkowania potrzebuje lotniska;) W każdym razie dziękuję za wszystkie odpowiedzi, otrzymałem potrzebne mi informacje i mam przynajmniej kartę przetargową:)

Edited by Perezo
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...