Jump to content
IGNORED

AWX Wymiana skrzyni z 5 na 6 biegową


roberto333

Recommended Posts

Koledzy chcę u siebie wymienić skrzynie biegów na sześciobiegową. Myślałem o skrzyni która ma oznaczenie HCK, co muszę jeszcze kupić oprócz dwumasy i sprzęgła? Czy wybierak biegów również trzeba wymienić? Pytania kieruje do osób które już przerabiały ten temat.

Link to comment
Share on other sites

Wybierak lub same cięgna od skrzyni HCK/HCF, łapę/poduszkę skrzyni od HCK/HCF, "pierścień" dystansowy między silnik i skrzynie(bo w 5bieg tego nie ma - 99% jeśli ktoś może potwierdzić), rozrusznik chyba też jest inny dla skrzyń 6 bieg. Przerobić należy też wiązke od czujnika biegu wstecznego - przedłużyć o 10-15 cm.

Link to comment
Share on other sites

Widzę, że trochę zabawy jest, czekam aż ktoś się wypowie co robił u siebie. C4NC3R a jeśli założę skrzynie inną 6 biegową tez będę musiał to wszystko robić co opisałeś. Wiadomo HCK ma długie przełożenia i pochodzi z 170 konnego silnika, może mieć inne wymagania.


Ciekawy wątek znalazłem na forum passata

http://forum.vw-passat.pl/threads/89966-Wymiana-skrzyni-z-5-na-6-biegow%C4%85-sprz%C4%99g%C5%82o-240mm-(Opis)

Link to comment
Share on other sites

Miałem u siebie skrzynie 6 bieg GBA ale się wysrała, założyłem HCK i musiałem wymienić wybierak(same cięgna bo mają inny kształt), poduszkę bo jest niższa oraz przedłużyć wiązkę do czujnika bo jest w innym miejscu. Także z 6bieg na HCK jest prawie że P&P.

U Ciebie dodatkowo dochodzi komplet sprzęgło, bo w AWX jest 228, w AVF 240(najlepiej też szukaj komplet od 2.0 170 KM (BRD) - też mam taki komplet założony). Nie jestem powien tego dystansu między skrzynią a silnikem - na 99% nie ma tego w AWX i 5 bieg...

Gdy znajdujemy skrzynie należy upomnieć się o blachę (dystans ) który jest między skrzynią a silnikiem o grubości około 5mm.

Czyli musisz sie też zaopatrzyć w ten dystans

Edited by C4NC3R
Link to comment
Share on other sites

Właśnie szukam kompletu od BRD, tylko najbardziej obawiam się dwumasy w jakim stanie będzie, a w tych silnikach szybko się wysypywała

Link to comment
Share on other sites

We wszystkich jest taka sama...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

pierścień dystansowy musisz kupić na 100%,rozrusznik,łapa skrzyni z poduchą chociaż poducha powinna pasować twoja,przewód hamulcowy od wysprzęgnika może być cieńszy niż hck u mnie tak było po zmianie z GBA,więc zostawiłem stary wysprzęgnik ,nie wiem czy z 5 do 6 podejdzie,czujnik wstecznego też może być inny,u mnie musiałem zmienić 2 śruby mocujące silnik do skrzyni bo były za krótkie też musisz się z tym liczyć tym bardziej ,że dojdzie dystans,część będziesz mógł zamienić miejscami ,reszta jak wyżej kolega napisał,masz 2003r więc impulsatora nie ma

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za zainteresowanie tematem, praktycznie już wszystko wiem co potrzebuje do wymiany. Jakie numery powinien mieć dwumas i sprzęgło do skrzyni HCK? Rozrusznika i łapy też bym potrzebował oznaczenia.

greg2505 ja mam 2001 a nie 2003 rok

Link to comment
Share on other sites

Sorry musiałem zerknąć na auto Kryspina, więc dochodzi kombinacja z licznikiem

Link to comment
Share on other sites

To przed 2002 zczytuje prędkość z impulsatora?

Chyba jest miejsce w skrzyni na impulsator czy się mylę? Bo jak nie to rzeźba w Xuj po 2002r prędkość zczytywana jest z czujnika ABS...

Ja chyba nie mam wszystkich śrub przykręconych, te co pasowały to poszły a te co nie to nie....

Dwumas do wszystkich 1.9 i 2.0 na PD jest takim sam, ale jak będziesz zamawiał to możesz powiedzieć że do 2.0 TDI 170 KM (kod silnika BRD) - ja tak zamawiałem

Link to comment
Share on other sites

To przed 2002 zczytuje prędkość z impulsatora?

Chyba jest miejsce w skrzyni na impulsator czy się mylę? Bo jak nie to rzeźba w Xuj po 2002r prędkość zczytywana jest z czujnika ABS...

Ja chyba nie mam wszystkich śrub przykręconych, te co pasowały to poszły a te co nie to nie....

Dwumas do wszystkich 1.9 i 2.0 na PD jest takim sam, ale jak będziesz zamawiał to możesz powiedzieć że do 2.0 TDI 170 KM (kod silnika BRD) - ja tak zamawiałem

tak zczytuje z impulsatora ,ale chłopaki na forum ogarniają temat żeby zczytywał z abs-u,tylko nie wiem czy nie trzeba zmieniać licznika ,od brd mocniejsze i przy zmianie softu więcej wytrzyma

Link to comment
Share on other sites

Widzę że sporo części trzeba zebrać, jak coś ruszy u mnie w temacie to dam znać. Jak zrobić żeby prędkość była zczytywana z abs? Licznika nie mam zamiaru wymieniać, mam oryginalny kolorowy fis.

Link to comment
Share on other sites

@C4NC3R@greg2505@roberto333

Panowie, widzę że wątek urwał się parę lat temu.

Mam podobny przypadek: A4 B6 AWX jesień 2002.

Skrzynia piątka nadaje się do remontu (z taką kupiłem), sprzęgło też ma swoje lata. Myślę o tym, żeby skorzystać z okazji i zamontować szóstkę.

Wolę najpierw zapytać na forum, niż wpuścić mechanika w ciemny las i zastawić Mu stanowisko na dwa tygodnie.

Jeśli ktoś z forum chciałby pomóc i ukierunkować mnie co nieco, chętnie odwdzięczę się zacnym trunkiem.

 

 

Mam kilka pytań:

- Typ dystansu pomiędzy skrzynią a silnikiem (czego szukać, jaki ma symbol)?

- Jakiego wybieraka szukać - od skrzyni HCK czy innego?

- Jaki rozrusznik powinienem kupić - od którego silnika?

- Co z potencjalnym imlupsatorem i zliczaniem obrotów?

- Czy HCK to całe oznaczenie skrzyni... może są jakieś warianty? Widzę, że takie skrzynie są często wyrywane z Audi A6 C6. Trochę to waży i szkoda byłoby zostać z klocem na palecie...

- Co z łapami skrzyni, poduszkami?

- Jak wygląda temat z obrotami na minutę przy skrzyni HCK: można liczyć na 2500RPM przy 150/h?

 

Edited by speed_maniac
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...