Jump to content
IGNORED

Wygłuszenie dzrzwi


marcinstudio1

Recommended Posts

Czy wygłuszenie dzwi matą daje wymierne kożyści w jakości dzwięku ? Proszę o poradę , jeśli tak jaką matę zastosować .

Link to comment
Share on other sites

Cześć

Jeśli pozostajesz przy seryjnych głośnikach to bardziej skup się na usztywnieniu boczka, bo na nim one wiszą. Proponuję 3-4 warstwy żywicy poliestrowej, zbrojonej włóknem szklanym. Tak mam u siebie. Efekt jak najbardziej wymierny. Na zbrojenie kleiłem najzwyklejszą dekarkę (dokładnie to TYTANa w kolorze czerwonym).

Link to comment
Share on other sites

Cześć

Jeśli pozostajesz przy seryjnych głośnikach to bardziej skup się na usztywnieniu boczka, bo na nim one wiszą. Proponuję 3-4 warstwy żywicy poliestrowej, zbrojonej włóknem szklanym. Tak mam u siebie. Efekt jak najbardziej wymierny. Na zbrojenie kleiłem najzwyklejszą dekarkę (dokładnie to TYTANa w kolorze czerwonym).

Głośniki jak i radio wymienione , spodziewałem się dużej poprawy dźwięku , jest lepiej ale szału niestety nie ma.Subwoofer został oryginalny . Jeszcze jakieś sugestie ?

Link to comment
Share on other sites

Cześć ,co za radio i co za głośniki założyłes ??

Link to comment
Share on other sites

To sie nie dziw ze jest taki efekt :) seria moze lepiej zagrac :)

Link to comment
Share on other sites

co prawda ww audi nie wygłuszałem, ale robiłem to w poprzednim aucie...

a42edc7f205deb96.jpg

2a2c028a46a2cf6d.jpg

Była przepaść w porówaniu do drzwi bez wygłuszenia

a wygłuszałem zwyklą matą dekarską

Link to comment
Share on other sites

Więc wszystkie dzwi wygłuszone matą bitumiczną.Jakość dźwięku uległa znacznej poprawie i do wnętrza dociera mniej szumu podczas jazdy.

Edited by marcinstudio1
Link to comment
Share on other sites

Niestety w A4 jest kijowo z wygłuszaniem ponieważ głośniki są przymocowane do boczka a nie do konstrukcji drzwi.
Jak wygłuszyłem w Omedze to efekt już był na mizernym seryjnym audio bo z drzwi dało się zrobić komorę jak w kolumnie głośnikowej a w Audi raczej takiej opcji nie ma.

Link to comment
Share on other sites


w Audi raczej takiej opcji nie ma.
jest :D tylko sporo pracy i kasiorki to kosztuje :wink:
Link to comment
Share on other sites

No ale potem o tej kasiorce szybko, bardzo szybko się zapomina :)

Link to comment
Share on other sites

Ja robiłem na dachach miałem dużooooo blachy płaskiej, i maty :D, powycinałem sobie takie paski z blachy szerokosci ze 3cm i zrobiłem taką pajęczynkę, żeby mata sie lepiła, potem opalarka grzeje sie matke przykleja potem całość ogrzewa wygładza az klej wychodzi po krawedziach i nie ma bata ze sie odklei czy tam spłynie( w sumie może po lecie sie wypowiem), ogólnie jak na amatorke efekt jest oszałamiający, niepotrzebnie kupowałem suba żebym najpierw wygłuszył to już bym suba nie kupił :)

Link to comment
Share on other sites

...można takie paski :thumbup1: (szczęśliwi czasu nie liczą) można i tak, myślę że jednak szybciej !

5fef828e1e7a.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja prd :D, czy szybciej to nie wiem, a ta blacha jak podkrecisz nie brzeczy ci? przecież to taki płat xD

Link to comment
Share on other sites

hehehhehe.....szybciej szybciej, tego nie sprawdzałem czy drga choć bez następnych warstw maty po odpowiednim skręceniu jest bardzo sztywny ale na koniec idzie mata, pianka więc nie ma mowy o drganiu.

Edited by kam2
Link to comment
Share on other sites

No to elegancko :D, Twój sposób na pewno pewniejszy jeśli chodzi o stosowanie mat dekarskich :D

Link to comment
Share on other sites

Temat z blachą bardzo trafny podobno. Ja jednak miałem na celu nie zwiększać niepotrzebnie wagi drzwi i przede wszystkim w razie konieczności przeprowadzenia ewentualnych napraw pozostawić sobie dostęp do ich wnętrza.

Kilka osób słuchających mojego auta pytało czy jest sub w bagarku, a jak do tego dodawałem że głośnik trzyma się na boczku to już mało kto dawał wiarę.

A4 B5 to niewdzięczne auto jeśli chodzi o drzwi ale też daje duże pole do manewru ;) Można komory, można usztywniac boczek, można ładowac blachę ... co by nie robić trzeba się trochę namęczyć, a wcześniej przemyśleć i przekalkulować koszty.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...