Jump to content
IGNORED

Pasek rozrzadu przeskoczyl o jeden zabek - POMOCY


mazik1984

Recommended Posts

Witam szanownych forumowiczow.

Na wstepie chcialbym powiedziec ze jestem nowy na forum i prosze o wyrozumialosc. Jesli dodalem post w nieodpowiednim dziale prosze o przeniesienie.

Zaczne od tego ze od wczoraj jestem "nie"SZCZESLIWYM posiadaczem Audi A4 z 2001 roku z 2l silnikiem benzynowym. Kupno samochodu za 4000 euro bylo dla mnie dosc stresujace, a tym bardziej ze nie jestem znawca marki i nie wiem na co dokladnie zwracac uwage przy kupnie samochodu. Po krotkich ogledzinach i jezdzie probnej wydawalo mi sie ze auto jest calkiem w porzadku. silnik chodzil rowno ma jedynie lekki wyciek z pod pokrywy zaworow ale wydaje mi sie ze wymiana uszczelki powinna zalatwic sprawe.

Po sfinalizowaniu transakcji na drugi dzien i krotkiej zabawie swiatlami auto nie odpalilo z powodu rozladowanego akumulatora (mam nadzieje ze spowodowane to bylo dlugim postojem na parkingu a nie "uciekajacym napieciem"). W kazdym badz razie zwrocilem sie do poprzedniego wlasciciela z pytaniem co jest grane a ten poprosil zebym go popchnal bo pewnie przez noc czegos nie wylaczylismy i akumulator padl. myslalem ze sprobujemy odpalic go na drugim biegu ale po lekkim pchnieciu w tyl, wlasciciel odpalil auto na biegu wstecznym. Trwalo to doslownie moment i motor juz pracowal. Wsiadlem wiec do auta i ruszylem w droge do domu i zauwazylem ze auto nie przyspiesza odpowiednio, a 2l silnik w moim odczuciu mial troche wiecej mocy.W zbiorniku byla rezerwa paliwa wiec pomyslalem ze moze to jest przyczyna. Po przejechaniu okolo 7 km wyskoczyl blad na kokpicie "ÖlDRUCK" (jak dobrze rozumiem brak cisnienia oleju + czerwona grafika w ksztalcie dozownika oleju) Stanalem na parkingu i natychmiast zadzwonilem do sprzedajacego z pretensjami co za szrot mi sprzedal, ten kazal mi zawrocic. W miejscu gdzie kupowalem auto byl mechanik samochodwy ktory po podpiecu auta do komputera wyszukal kody bledow - wyswietlil sie kod mowiacy cos o zlym kacie czegos tam (niestety moj niemiecki nie jest perfekcyjny). Po chwili okazalo sie ze prawdopodobnie przez te odpalanie silnika na biegu wstecznym pasek rozrzadu przeskoczyl o jeden zabek a silnik po odpaleniu klekotal jak DIESEL. Sprzedawca oznajmil ze nie chce zostawic mnie na lodzie i moze zaproponowac albo zwrot pieniedzy lub wymiane rozrzadu (paska, pompy wody, napinacza i co tam jeszcze wchodzi w sklad) na jego koszt. Zdecydowalem ze puki co wezme pieniadze i poczekam na wynik naprawy do soboty.

Moje pytanie brzmi, jaka jest szansa ze po wymianie rozrzadu i ustawieniu go prawidlowo samochod bedzie pracowal prawidlowo gdyz na kilku innyh forach pisze cos o krzywych zaworach itp.? Jak moge sprawdzic po naprawie czy silnik dziala prawidlowo? Jaki moze byc koszt remontu mozliwych innych uszkodzen silnika?

Prosze o pilna i szybko odpowiedz gdyz jestem 700km od domu z zona i dwojka dzieci a w poniedzialek musze byc juz spowrotem i mam pewne obawy ze w drodze powrotnej auto stanie i jestem ugotowany... POMOZCIE

Link to comment
Share on other sites

odpuść. jakby to było w Polsce to byś musiał po sądach latać żeby pieniążki odzyskać a tak jesteś w komfortowej sytuacji. zawory czasami się pogną czasami nie ale jak chodził jak diesel to w jakimś stopniu dostały, ja bym nie ryzykował. dodatkowo strasznie wadliwy silnik wybrałeś, 2.0 ma jedną z gorszych opinii w b6.

Link to comment
Share on other sites

Odpuść sobie już to auto.

Link to comment
Share on other sites

odpuść. jakby to było w Polsce to byś musiał po sądach latać żeby pieniążki odzyskać a tak jesteś w komfortowej sytuacji. zawory czasami się pogną czasami nie ale jak chodził jak diesel to w jakimś stopniu dostały, ja bym nie ryzykował. dodatkowo strasznie wadliwy silnik wybrałeś, 2.0 ma jedną z gorszych opinii w b6.

Dzieki serdeczne za opinie... problem w tym ze auto juz zarejstrowane na mnie (ubezpieczenie, meldunek, blachy czasowe = koszty :( ) a na dodatek w poniedzialek musze byc w robocie :/ jutro swieto to nawet jak cos teraz znajde to nie zdaze zarejstrowac... jestem w kropce ;/

Link to comment
Share on other sites

kolego rozumiem że jesteś w ciężkiej sytuacji ale uwierz że lepiej być w plecy 200/400 euro niż doprowadzać takie auto do ładu.

1. oni wymienią ci sam rozrząd a nie to co w silniku mogło zniszczyć przeskoczenie o ząbek.

2. te silniki mają problem olejowy i to że zapaliła ci się lampka to może być te od tego. niektóre potrafią brać 0.8l na 1tyś więc to maskara moim zdaniem i nie da się tego naprawić.

PS. mieszkasz u helmutów więc możesz trafić perełkę trzeba szukać. wiem że możesz się nie znać na samochodach ale odpuść ten egzemplarza będziesz parę euro w plecy ale przy następnym pomożemy ci w wyborze(jak coś upatrzysz to wrzucasz w dział zakup kontrolowany i każdy będzie mógł ocenić czy się nadaje do zakupu). najgorzej to się spieszyć przy zakupie samochodu bo wtedy będziesz naprawdę nie zadowolony. głowa do góry i pamiętaj że nie kupujesz auta z salonu więc może mieć swoje wady ale też nie ma co brać padła.

Edited by robitl
Link to comment
Share on other sites

Kolega wyżej ma święta racje . Nie pakuj się w bagno z tym autem.

Link to comment
Share on other sites

bardzo diekuje za uwagi. Zrobilem tak jak radziliscie. zadzwonilem ze auto wymeldowuje i szukam innego. sprzedawca pokrecil nocem ale powiedzial ze rozumie moja sytuacje i jeszcze przeprosil bo sam nie wiedzial ze moglo dojsc do takiej awarii. Z przyjemnoscia i ze zdziwieniem musze stwierdzic ze milo mnie zaskoczyl ten sprzedawca. bylem na poczatku bardzo uprzedzony bo byl narodowosci tureckiej (nie dobrze to o mnie swiadczy) ale teraz widze ze nie mozna wszystkich wrzucac do jednego wora. jeszcze raz dziekuje za pomoc i jak znajde cos wartego uwagi wrzuce do oceny przez was.

POZDRAWIAM

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...