Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Diagnoza usterki silnika


extramask93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów

Mam problem z silnikiem [1.9TDI 110km] wydaje się że nie chodzi na 1 tlok, brakuję mu mocy, trzęsie całą karoserią, trudno pali na zimnym, od któregoś z tylnich tłoków dochodzi "pusty metaliczny dźwięk". Przebieg: 260tys, auto stało około miesiąca, wcześniej pojawiły się objawy nierównej pracy silnika, lecz w dużo mniejszym stopniu. Potrzebuję rady odnośnie przyczyny tego stanu rzeczy zanim weźmiemy się za poważniejszą rozbiókę, podejrzani jak na oko domorosłego mechanika to: wypalony tłok lub wtryski. Może miał ktoś podobną awarię lub będzie w stanie nam jakoś pomóc.

Dołączam audio z stukami i logi z vag'a może na coś się przydadzą.

Audio:

https://www.youtube.com/watch?v=ktsLlPU8EP4&feature=youtu.be

Vag:

grupa 004,007

grupa 000,001,002

grupa 013,018,023

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz rozrzad na poczatek czy jest ok kat wtrsyku ma duze skoki byc moze kolo dolne wału na klinie sie przestawia 2-3 wtyrsk korekty poza norma zacznij od spr rozrzadu znaki blokada pompu i blokada wałka rozzdadu,potem ustaw kat wtrysku skok moze mec 3-4 jednostki a u cb ponad 10 skacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Chodził na 3 cylindry, wydawał podobny dźwięk, nie miał mocy. Przyczyna? Zdjęcia poniżej.

843a16f08baff8ed0b2332709961d12c.jpg

49264a1675ae574b0c0f994fcf330996.jpg

a8d82684c6334e685261a92e8bc86c92.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kąt rozjechany jest to na bank klin na wale.

Do tego tak jak wyżej pisza sprawdź rozrząd bo mogą cyrki się dziac.

Ostatnio kolega tez dał mi do ustawienia kąt w afn ale u niego kąt przeskakiwał o 100 jednostek winny był klin na wale i kijowo ustawiony rozrząd.

Po wejsciu w BS auto tak kopciło ze miałem wrażenie ze ktoś z tyłu 3 ogniska rozpalił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich zabiegach pierwsza rzecz która sie sprawdza to kompresja, jesli jest ok to szukasz pośrednich usterek, jesli kompresji brak to czapka w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się że przyczyna została znaleziona - jeden z popychaczy zaworowych miał dziurę na całej średnicy. Co do objawów auto nie dymiło, wtryski sprawdzone - wszystko ok. Rozrząd sprawdzimy ewentualnie jeżeli wymiana szklanki nic nie pomoże. Dziękuję za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...