Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Analiza logów Audi A4 B6 1,8T 2001r


cichy85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) Czy ktoś z forumowiczów byłby tak miły, aby przeanalizować moje logi? Zostały wykonane w dniu dzisiejszym. Kolega który "tworzył" te logi robił to pierwszy raz, dlatego jeśli są błędnie wykonane proszę o informacje :)

http://vaglog.pl/log_215853.html

http://vaglog.pl/log_215854.html

http://vaglog.pl/log_215855.html

Badane autko to Audi A4 B6 1,8 T 150 KM z 2001 roku, skrzynia biegów 6 stopniowy multitronic. Z autem jest jeden problem, tzn kiedy ruszam do przodu lub do tyłu słychać spod maski metaliczny dźwięk i drgania. Udało mi się ustalić że tak mocno pod maską "drży" napinacz od alternatora. Mimo jego wymiany na nowy drżenie nie ustaje (mój znajomy mechanik zamówił nowy napinacz, ale z racji że jego wymijana nic nie poprawiła zwrócił go do sklepu). Co ciekawe kiedy dziś przytrzymał ten napinacz wspomniane wcześniej drgania i hałas podczas ruszania nie występował. (pasek od alternatora wymiony został na nowy).

Nie wiem, czy to ważne, ale prawie rok temu (zaraz po zakupie) wymieniałem w aucie sterownik w skrzyni biegów. A to "drżenie" występuje w zasadzie odkąd mam ten samochód.

Po podłączeniu dziś auta pod VCDS pojawiły się następujące błędy (udało się je skasować) lecz nie wiem za bardzo co one oznaczają. :)

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Control Module Part Number: 8E0 909 518 A HW: 8E0 909 018
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0001
Software Coding: 0011581
Work Shop Code: WSC 63351 000 00000
VCID: 2E53E833BAE29E6E36F-5072
3 Faults Found:
17887 - Brake Boost Vacuum System
P1479 - 008 - Mechanical Failure - Intermittent
16804 - Catalyst System; Bank 1
P0420 - 002 - Efficiency Below Threshold - Intermittent
16712 - Knock Sensor 1 (G61)
P0328 - 001 - Signal too High - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do błedów to widać że są to tylko błedy tymczasowe , błąd niskiej wydajności katalizatora, system wspomagania hamulcy usterka mechaniczna i bład czujnika stukowego, narazie to olej jesli nie będą wyskakiwać ponownie. Co do logów to troche nie te kanały, trzeba zrobić 002+033 i 115+118, na pierwszy rzut oka to napewno przepływka za mało wskazuje ale żeby to potwierdzić trzeba zrobić te logi co pisałem i zerknąć na nieszczelności w dolocie czy nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz13 dziękuję za szybką i konkretną odpowiedź. Dziś ponownie wykonałem logi o których pisałeś, oto one:

http://vaglog.pl/log_216219.html

http://vaglog.pl/log_216220.html

Dodatkowo sprawdziłem, czy nadal występują jakieś "błędy", tym razem komputer nie wykrył już żadnych błędów.

Jeśli ktoś jest w stanie proszę o przeanalizowanie tych dodatkowych dwóch nowych logów. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w logach był wciśniety pedał gazu do końca?

Nie tym, tym razem, żeby nie przekraczać 4,5 tys obrotów przyspieszałem delikatniej. Za pierwszym razem po uzyskaniu 4,5 tys obrotów wciskałem pedał gazu do końca przez co szybko uzyskiwałem 5,6 lub więcej tys obrotów.

Jak wspomniałem w pierwszym poście, zarówno Ja jak i kolega który posiada komputer z oprogramowaniem, wykonywaliśmy takie logi pierwszy raz - dopiero się uczymy :)

Rozumiem, że do prawidłowego wyniku należy jednak po uzyskaniu 1500 obrotów wciskać gaz do oporu, a następnie koniecznie zwiększać obroty maksymalnie do 4500 obrotów?

Czy może przekroczenie 4500 obrotów nie jest problemem?

Jeśli te logi są źle wykonane, postaram się wykonać je ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy logach wciskamy pedal do konca i robimy do konca obrotomierza, to 4,5 tys pewnie dotyczylo diesli bo tam silnik wyzej sie nie kreci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noga w podloge az do minimum 6000rpm. Mozesz nawet do odcinki krecic (czyli jakies 6550rpm).

Edytowane przez AB7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe logi wykonane w dniu dzisiejszym :)

Dodatkowo kolega przeprowadził mi jakieś skanowanie wszystkich podzespołów w samochodzie (nie wiem czy to fachowo określiłem) oto wyniki:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Chassis Type: 8E (8E - Audi A4 B6/B7 (2001 > 2008))
Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 25 36 37 45 46 55 56 57 65
67 69 75 76 77
VIN: WAUZZZ8E82A031069 Mileage: 294760km/183155miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 8E0 909 518 A HW: 8E0 909 018
Component: 1.8L R4/5VT G 0001
Coding: 0011581
Shop #: WSC 63351 000 00000
VCID: 2E53E833BAE29E6E36F-5072
No fault code found.
Readiness: 0000 0001
-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans Labels: 01J-927-156.lbl
Part No: 01J 927 156 CP
Component: V30 01J 1.8l5VT RdW 2011
Coding: 00001
Shop #: WSC 12345
VCID: 7CF7127B6C1EBCFEC8B-5072
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-517.lbl
Part No: 8E0 614 517
Component: ABS/ESP front 1326
Coding: 04279
Shop #: WSC 06435
VCID: E5C1D71F7F949D36875-5072
1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl
Part No: 8E0 820 043 A
Component: A4 Klimaautomat 0711
Coding: 00000
Shop #: WSC 63351
VCID: 1F4D05F79D4807E68D9-5072
1 Fault Found:
00826 - Passengers Seat Heating Element (Z8)
31-00 - Open or Short to Ground
-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. Labels: 8E0-907-279-8E2.lbl
Part No: 8E0 907 279 B
Component: int. Lastmodul RDW 1512
Coding: 00001
Shop #: WSC 63351
VCID: 3169F34FFBDC81962BD-4A3A
1 Fault Found:
00526 - Brake Light Switch-F
28-10 - Short to Plus - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 8E0-959-655-84.lbl
Part No: 8E0 959 655
Component: Airbag 8.4E 3001
Coding: 0010602
Shop #: WSC 63351 000 00000
VCID: F4E7BA5B944E74BE00B-5072
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel Labels: 8E0-953-549.lbl
Part No: 8E0 953 549 L
Component: Lenksáulenmodul 0306
Coding: 00041
Shop #: WSC 63351
VCID: 3C77D27B2C9E7CFE88B-4A3A
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 8E0-920-9xx-8E2.lbl
Part No: 8E0 920 900 H
Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D21
Coding: 00000
Shop #: WSC 00186
VCID: 29591B2FD30CF956E3D-5072
WAUZZZ8E82A031069 AUZ6Z0A0127581
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 8E0-959-433-MIN.lbl
Part No: 8E0 959 433 AJ
Component: Komfortgerát T9F 0619
Coding: 06768
Shop #: WSC 32719
VCID: 79F90B6F632C89D6D3D-4A3A
Subsystem 1 - Part No: 8E1959801B
Component: Tőrsteuer.FS BRM 4.11
Subsystem 2 - Part No: 8E1959802B
Component: Tőrsteuer.BF BRM 4.11
3 Faults Found:
01562 - Rear Right Door
59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01562 - Rear Right Door
61-00 - Won't De-Safe
00932 - Electric Window Motor; Drivers Side (V147)
35-10 - - - Intermittent
End ---------------------------------------------------------------------
Edytowane przez cichy85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko seria a temperatura w dolocie strasznie wysoka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak Marcin pisze temp. w dolocie wysoka sprawdz jak wyglada kierownica powietrza w zderzaku może nie ma albo połamana i nie ma dobrego przepływu powietrza na cooler, co do reszty to wygląda jakby turbina wolno wstawała i brakuje przpeływu jak na te 150 km, wiem ze w multi ciężko zrobić dobre logi :) dlatego zaczołbym od porządnego sprawdzenia szczelności dolotu i podstawowych elementów typu zawór dv przed wymianą czegokolwiek, sprawdz jeszcze jakie wartosci są na kanale 032, wystarczy odczyt bez logów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie udało mi się wykonać te nowe logi :)

Na obecną chwilę udało mi się ustalić, że kierownica powietrza jest OK. Mechanik stwierdził, że przepływomierz jest w kiepskim stanie dlatego (może trochę za szybko) ale wymieniłem go na nowy.

Ze względu na to, że wymieniłem przepływomierz na nowy, wszystkie logi wykonałem od nowa (każde dwa razy):

Grupy 002 + 033

http://vaglog.pl/log_221210.html

http://vaglog.pl/log_221211.html

Grupy 115 + 118

http://vaglog.pl/log_221212.html

http://vaglog.pl/log_221213.html

Logi statyczne dla kanału 032

http://vaglog.pl/log_221214.html

http://vaglog.pl/log_221215.html

Dodatkowo oczywiście ponownie zrobiłem pełen skan samochodu:

VCDS Version: Beta 11.3.0
Data version: 20110801


Monday,13,June,2011,14:51:02:10074


Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7
Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67
          69 75 76 77


VIN: WAUZZZ8E82A031069   Mileage: 295670km/183720miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: Redir Fail!
   Part No SW: 8E0 909 518 A    HW: 8E0 909 018 
   Component: 1.8L R4/5VT     G   0001  
   Coding: 0011581
   Shop #: WSC 63351 000 00000
   VCID: 2E570A8BC533


No fault code found.
Readiness: 0000 0000


-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans        Labels: 01J-927-156.lbl
   Part No: 01J 927 156 CP
   Component: V30 01J 1.8l5VT RdW 2011  
   Coding: 00001
   Shop #: WSC 12345  
   VCID: 7CF3F0C343CF


No fault code found.


-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 8E0-614-517.lbl
   Part No: 8E0 614 517 
   Component: ABS/ESP front       1326  
   Coding: 04279
   Shop #: WSC 06435  
   VCID: E5C535A75045


1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error 
            00-00 -  - 


-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC        Labels: 8E0-820-043.lbl
   Part No: 8E0 820 043 A
   Component:   A4 Klimaautomat   0711  
   Coding: 00000
   Shop #: WSC 63351  
   VCID: 1F49E74FB299


No fault code found.


-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.        Labels: 8E0-907-279-8E2.lbl
   Part No: 8E0 907 279 B
   Component: int. Lastmodul  RDW 1512  
   Coding: 00001
   Shop #: WSC 63351  
   VCID: 316D11F7D40D


1 Fault Found:
00526 - Brake Light Switch-F 
            28-10 - Short to Plus - Intermittent


-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags        Labels: 8E0-959-655-84.lbl
   Part No: 8E0 959 655 
   Component: Airbag 8.4E         3001  
   Coding: 0010602
   Shop #: WSC 63351 000 00000
   VCID: F4E358E3EB9F


No fault code found.


-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel        Labels: 8E0-953-549.lbl
   Part No: 8E0 953 549 L
   Component: Lenksáulenmodul     0306  
   Coding: 00041
   Shop #: WSC 63351  
   VCID: 3C7330C3034F


No fault code found.


-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments        Labels: 8E0-920-9xx-8E2.lbl
   Part No: 8E0 920 900 H
   Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D21  
   Coding: 00186
   Shop #: WSC 00186  
   VCID: 295DF997FCDD
   WAUZZZ8E82A031069     AUZ6Z0A0127581


No fault code found.


-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.        Labels: 8E0-959-433-MIN.lbl
   Part No: 8E0 959 433 AJ
   Component: Komfortgerát T9F    0619  
   Coding: 06768
   Shop #: WSC 32719  
   VCID: 79FDE9D74CFD


   Subsystem 1 - Part No: 8E1959801B
   Component: Tőrsteuer.FS BRM 4.11  


   Subsystem 2 - Part No: 8E1959802B
   Component: Tőrsteuer.BF BRM 4.11  


3 Faults Found:
01562 - Right Rear Door 
            59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01562 - Right Rear Door 
            61-00 - Won't De-Safe
00932 - Electric Window Motor; Drivers Side (V147) 
            35-10 -  -  - Intermittent


-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio        Labels: 8E0-035-1xx-56.lbl
   Part No: 8E0 035 186 
   Component: concert II  GRO    0004  
   Coding: 00001
   Shop #: WSC 63351  
   VCID: E4C328A35B7F


No fault code found.


End   ---------------------------------------------------------------------

Jeśli jest ktoś w stanie coś z tego wyczytać byłbym wdzięczny za wszelkie porady. Dodam, że głównie chodzi mi o zlikwidowanie tego problemu z drżeniem samochodu podczas ruszania, który opisałem w pierwszym poście.

Dodam jeszcze jedną sprawę, nie wiem, czy to może mieć coś wspólnego z tymi drganiami, ale w grudniu 2014 roku w aucie padła mi pompa paliwa (wcześniej było słychać długie piski pompy podczas odpalania i jazy autem). W związku z tym kupiłem używaną sprawną pompę paliwa i nowy filtr paliwa, które wymieniłem. Przez jakiś czas nie było słychać pisków.

Obecnie początkowo było słychać piski przy odpalaniu auta, a teraz także podczas jazdy (dzieje się tak już o miesiąca, może dwóch). Domyślam się że powodem tego może być jakiś syf który znajduje się w baku - muszę jakoś go wyczyścić (ale to temat na osobny wątek).

Edytowane przez cichy85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi wyglądają poprawnie mysle że nie ma sie co tutaj doszukiwać jakichś problemów, temp. w dolocie jest wysoka ale jak gorąco na zewnątrz to po kilku przejazdach może tak być, co do głownego problemu drgań to może problem nie tkwi w silniku a bardziej w przeniesieniu napędu czyli skrzyni? ja nie mam więcej pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Skoro te ostatnie logi wyglądają OK tzn że wymiana tego przepływomierza mogła coś pomóc?

Co do tych drgań to mam dwie koncepcje, może to wina koła dwu masowego lub woda bądź inne zanieczyszczenia znajdujące się w baku.

Ewentualnie może to także być wina wymiany sterownika w skrzyni biegów, robiłem to rok temu zaraz po zakupie autka. Niedługo po zakupie samochodu i dokonaniu wszystkich opłat zaczęły się pojawiać problemy ze sterownikiem w skrzyni (migające biegi, szarpanie, gaśnięcie auta i kilka innych). "Nowy" zregenerowany sterownik kupiłem od jakiegoś fachowca z Zielonej Góry. Po wymianie Audi od razu zaczęło jeździć prawidłowo. Nie pamiętam jedynie czy to szarpanie występowało od razu.

Pamiętam, że chyba gdzieś czytałem że po wymianie takiego sterownika czasem należy wykonać adaptację skrzyni biegów. Czy ktoś wie jak to zrobić? :) Może w tym tkwi problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...