Skocz do zawartości

cichy85

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O cichy85

Informacje

  • Imię
    Piotrek
  • Miasto
    Pionki

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

272 wyświetleń profilu

Osiągnięcia cichy85

0

Reputacja

  1. Jak były sprawdzane jakiś czas temu wszystko było z nimi OK, jedynie tuż po zakupie auta wymieniana była poduszka silnika.
  2. Problem, który występuje w moim Audi trwa w zasadzie od momentu kiedy je zakupiłem lub pewien czas po zakupie - nie pamiętam teraz dokładnie. Chodzi o drganie samochodu podczas ruszania do tyłu lub do przodu, mam skrzynię automatyczną więc opiszę to tak, w momencie kiedy wrzucam bieg D (jazda do przodu), puszczam hamulec i samochód samodzielnie rusza do przodu, wyczuwalne są takie nieprzyjemne drżenia, podobnie jest kiedy wrzucę bieg R (jazda do tyłu). Czasem w ramach testów kiedy mam zaparkowany samochód na wprost jakiegoś krawężnika podjeżdżam kołami pod sam krawężnik, puszczam hamulec i gaz, wtedy samochód ma zblokowane koła i próbuje jechać do przodu lub tyłu - w tym momencie także drży samochód. Jednak jeśli podczas ruszania dodam "gazu" drżenie nie występuje. Czasem kiedy odpalam samochód pierwszy raz rano załącza się tzw. "ssanie" i obroty silnika są wyższe niż normalnie 1100-1200 obrotów (nie pamiętam dokładnie), w takiej sytuacji te drżenia są prawie niewyczuwalne lub dużo lżejsze.
  3. Witam wszystkich Właśnie przymierzam się do wymiany koła dwumasowego w moim Audi A4 B6, rocznik 2001, silnik 1,8T 150 km, skrzynia 6-stopniowy multitronic Może ktoś się orientuje jaki jest koszt takiej wymiany lub bardziej zakupu samego koło dwumasowego i wszystkiego co potrzebne do takiej wymiany?
  4. Dziękuję za odpowiedź. Skoro te ostatnie logi wyglądają OK tzn że wymiana tego przepływomierza mogła coś pomóc? Co do tych drgań to mam dwie koncepcje, może to wina koła dwu masowego lub woda bądź inne zanieczyszczenia znajdujące się w baku. Ewentualnie może to także być wina wymiany sterownika w skrzyni biegów, robiłem to rok temu zaraz po zakupie autka. Niedługo po zakupie samochodu i dokonaniu wszystkich opłat zaczęły się pojawiać problemy ze sterownikiem w skrzyni (migające biegi, szarpanie, gaśnięcie auta i kilka innych). "Nowy" zregenerowany sterownik kupiłem od jakiegoś fachowca z Zielonej Góry. Po wymianie Audi od razu zaczęło jeździć prawidłowo. Nie pamiętam jedynie czy to szarpanie występowało od razu. Pamiętam, że chyba gdzieś czytałem że po wymianie takiego sterownika czasem należy wykonać adaptację skrzyni biegów. Czy ktoś wie jak to zrobić? Może w tym tkwi problem?
  5. Wreszcie udało mi się wykonać te nowe logi Na obecną chwilę udało mi się ustalić, że kierownica powietrza jest OK. Mechanik stwierdził, że przepływomierz jest w kiepskim stanie dlatego (może trochę za szybko) ale wymieniłem go na nowy. Ze względu na to, że wymieniłem przepływomierz na nowy, wszystkie logi wykonałem od nowa (każde dwa razy): Grupy 002 + 033 http://vaglog.pl/log_221210.html http://vaglog.pl/log_221211.html Grupy 115 + 118 http://vaglog.pl/log_221212.html http://vaglog.pl/log_221213.html Logi statyczne dla kanału 032 http://vaglog.pl/log_221214.html http://vaglog.pl/log_221215.html Dodatkowo oczywiście ponownie zrobiłem pełen skan samochodu: VCDS Version: Beta 11.3.0 Data version: 20110801 Monday,13,June,2011,14:51:02:10074 Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7 Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67 69 75 76 77 VIN: WAUZZZ8E82A031069 Mileage: 295670km/183720miles ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Part No SW: 8E0 909 518 A HW: 8E0 909 018 Component: 1.8L R4/5VT G 0001 Coding: 0011581 Shop #: WSC 63351 000 00000 VCID: 2E570A8BC533 No fault code found. Readiness: 0000 0000 ------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans Labels: 01J-927-156.lbl Part No: 01J 927 156 CP Component: V30 01J 1.8l5VT RdW 2011 Coding: 00001 Shop #: WSC 12345 VCID: 7CF3F0C343CF No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-517.lbl Part No: 8E0 614 517 Component: ABS/ESP front 1326 Coding: 04279 Shop #: WSC 06435 VCID: E5C535A75045 1 Fault Found: 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-00 - - ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl Part No: 8E0 820 043 A Component: A4 Klimaautomat 0711 Coding: 00000 Shop #: WSC 63351 VCID: 1F49E74FB299 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 09: Cent. Elect. Labels: 8E0-907-279-8E2.lbl Part No: 8E0 907 279 B Component: int. Lastmodul RDW 1512 Coding: 00001 Shop #: WSC 63351 VCID: 316D11F7D40D 1 Fault Found: 00526 - Brake Light Switch-F 28-10 - Short to Plus - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 15: Airbags Labels: 8E0-959-655-84.lbl Part No: 8E0 959 655 Component: Airbag 8.4E 3001 Coding: 0010602 Shop #: WSC 63351 000 00000 VCID: F4E358E3EB9F No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 16: Steering wheel Labels: 8E0-953-549.lbl Part No: 8E0 953 549 L Component: Lenksáulenmodul 0306 Coding: 00041 Shop #: WSC 63351 VCID: 3C7330C3034F No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Labels: 8E0-920-9xx-8E2.lbl Part No: 8E0 920 900 H Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D21 Coding: 00186 Shop #: WSC 00186 VCID: 295DF997FCDD WAUZZZ8E82A031069 AUZ6Z0A0127581 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 46: Central Conv. Labels: 8E0-959-433-MIN.lbl Part No: 8E0 959 433 AJ Component: Komfortgerát T9F 0619 Coding: 06768 Shop #: WSC 32719 VCID: 79FDE9D74CFD Subsystem 1 - Part No: 8E1959801B Component: Tőrsteuer.FS BRM 4.11 Subsystem 2 - Part No: 8E1959802B Component: Tőrsteuer.BF BRM 4.11 3 Faults Found: 01562 - Right Rear Door 59-10 - Can't Unlock - Intermittent 01562 - Right Rear Door 61-00 - Won't De-Safe 00932 - Electric Window Motor; Drivers Side (V147) 35-10 - - - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 56: Radio Labels: 8E0-035-1xx-56.lbl Part No: 8E0 035 186 Component: concert II GRO 0004 Coding: 00001 Shop #: WSC 63351 VCID: E4C328A35B7F No fault code found. End --------------------------------------------------------------------- Jeśli jest ktoś w stanie coś z tego wyczytać byłbym wdzięczny za wszelkie porady. Dodam, że głównie chodzi mi o zlikwidowanie tego problemu z drżeniem samochodu podczas ruszania, który opisałem w pierwszym poście. Dodam jeszcze jedną sprawę, nie wiem, czy to może mieć coś wspólnego z tymi drganiami, ale w grudniu 2014 roku w aucie padła mi pompa paliwa (wcześniej było słychać długie piski pompy podczas odpalania i jazy autem). W związku z tym kupiłem używaną sprawną pompę paliwa i nowy filtr paliwa, które wymieniłem. Przez jakiś czas nie było słychać pisków. Obecnie początkowo było słychać piski przy odpalaniu auta, a teraz także podczas jazdy (dzieje się tak już o miesiąca, może dwóch). Domyślam się że powodem tego może być jakiś syf który znajduje się w baku - muszę jakoś go wyczyścić (ale to temat na osobny wątek).
  6. Nowe logi wykonane w dniu dzisiejszym http://vaglog.pl/log_216501.html http://vaglog.pl/log_216502.html Dodatkowo kolega przeprowadził mi jakieś skanowanie wszystkich podzespołów w samochodzie (nie wiem czy to fachowo określiłem) oto wyniki:
  7. Nie tym, tym razem, żeby nie przekraczać 4,5 tys obrotów przyspieszałem delikatniej. Za pierwszym razem po uzyskaniu 4,5 tys obrotów wciskałem pedał gazu do końca przez co szybko uzyskiwałem 5,6 lub więcej tys obrotów. Jak wspomniałem w pierwszym poście, zarówno Ja jak i kolega który posiada komputer z oprogramowaniem, wykonywaliśmy takie logi pierwszy raz - dopiero się uczymy Rozumiem, że do prawidłowego wyniku należy jednak po uzyskaniu 1500 obrotów wciskać gaz do oporu, a następnie koniecznie zwiększać obroty maksymalnie do 4500 obrotów? Czy może przekroczenie 4500 obrotów nie jest problemem? Jeśli te logi są źle wykonane, postaram się wykonać je ponownie.
  8. Łukasz13 dziękuję za szybką i konkretną odpowiedź. Dziś ponownie wykonałem logi o których pisałeś, oto one: http://vaglog.pl/log_216219.html http://vaglog.pl/log_216220.html Dodatkowo sprawdziłem, czy nadal występują jakieś "błędy", tym razem komputer nie wykrył już żadnych błędów. Jeśli ktoś jest w stanie proszę o przeanalizowanie tych dodatkowych dwóch nowych logów.
  9. Witam Czy ktoś z forumowiczów byłby tak miły, aby przeanalizować moje logi? Zostały wykonane w dniu dzisiejszym. Kolega który "tworzył" te logi robił to pierwszy raz, dlatego jeśli są błędnie wykonane proszę o informacje http://vaglog.pl/log_215853.html http://vaglog.pl/log_215854.html http://vaglog.pl/log_215855.html Badane autko to Audi A4 B6 1,8 T 150 KM z 2001 roku, skrzynia biegów 6 stopniowy multitronic. Z autem jest jeden problem, tzn kiedy ruszam do przodu lub do tyłu słychać spod maski metaliczny dźwięk i drgania. Udało mi się ustalić że tak mocno pod maską "drży" napinacz od alternatora. Mimo jego wymiany na nowy drżenie nie ustaje (mój znajomy mechanik zamówił nowy napinacz, ale z racji że jego wymijana nic nie poprawiła zwrócił go do sklepu). Co ciekawe kiedy dziś przytrzymał ten napinacz wspomniane wcześniej drgania i hałas podczas ruszania nie występował. (pasek od alternatora wymiony został na nowy). Nie wiem, czy to ważne, ale prawie rok temu (zaraz po zakupie) wymieniałem w aucie sterownik w skrzyni biegów. A to "drżenie" występuje w zasadzie odkąd mam ten samochód. Po podłączeniu dziś auta pod VCDS pojawiły się następujące błędy (udało się je skasować) lecz nie wiem za bardzo co one oznaczają.
  10. Mi udało połączyć się z moim Audi A4 B6 z 2001 roku Jak na razie testowałem ten gadżet jedynie (nie wliczając Audi) z Renault Laguna 1ph2 z 1999 roku - niestety w tym przypadku połączenie było niemożliwe.
  11. Kilka dni temu zakupiłem taki "gadżet" i przyznam szczerze, że nawet działa Dodatkowo wykupiłem płatną wersję oprogramowania Torque Pro (OBD 2 & Car) https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque&hl=pl Dzięki temu urządzeniu w połączeniu z tym programem można uzyskać informacje z wielu czujników w samochodzie. Potrafi obliczyć czas przyspieszenia od 0 do 60 km/h lub od 0 do 100 km/h, pokazać temperatura silnika, rejestruje przejechaną trasę, sprawdza czy wstępują jakieś błędy (u mnie się nie pokazały wiec nie wiem czy można nim je kasować). Reasumując jak na razie stwarza pozytywne wrażenia
  12. Tak jak napisałem, używam oprogramowania POLSKI VAG 2.5 Czy ten program vcds lite można pobrać legalnie z internetu? Jeśli tak prosiłbym o jakieś namiary. A jeśli nie ile kosztuje i gdzie można go kupić?
  13. Dokładnie moim interfejsem diagnostycznym POLSKI VAG 2.5 USB - OBD2 KK łącze się z innymi modułami, problem mam jedynie z silnikiem.
  14. Wracając do mojego problemu z początku tego tematu. Nadal nie mogę połączyć się w swoim Audi A4 B6 za pomocą interfejsu diagnostycznego POLSKI VAG 2.5 USB - OBD2 KK z modułem silnika. Miałem możliwość przetestowania tego interfejsu na samochodzie Volkswagen Passat (chyba 2000 lub 2001 rocznik) i w przypadku tego samochodu mogłem bez problemu połączyć się z modułem silnika. a także innymi. W związku z tym wybrałem się do warsztatu, gdzie zajmują się min. diagnostyką komputerową. Okazuje się, że facetowi bez problemu udało się połączyć z moim silnikiem. Do diagnostyki używał oprogramowana CDIF. Stwierdził, że tym moim interfejsem nie mogę się połączyć ponieważ VAG działa na innej szynie i nie obsługuje aut z szyną CAN. Jednak po pierwsze na stronie gdzie kupiłem ten zestaw pisał następujący komunikat: "zestaw nie obsługuje aut z szyną CAN (wyprodukowane w latach 2004/11)" - moje Audi jest z 2001 roku. Po drugie dlaczego mogę się łączyć z innymi sterownikami, np skrzynia, abs, liczniki, radio, klimatyzacja, itd, a nie mogę z silnikiem? Czy faktycznie tak będzie, że sam silnik w moim Audi będzie pracował na innej "szynie"? A może coś było u mnie kombinowane w tym samochodzie? Auto zakupiłem lipcu 2014.
  15. Witam Mam problem w moim Audi A4 B6 1,8T z 2001 roku z wskaźnikiem temperatury. Sprawa wygląda następująco, po odpaleniu samochodu wskazówka temperatury pokazuje losową temperaturę. np. pokazuje poniżej 50'C, 70'C, 90'C albo maksymalnie ile jest na wskaźniku. Podczas jazdy czasem wskazówka zmienia swoje położenie, czasem nie. Zakupiłem ostatnio oprogramowanie Polski VAG 2.5. Podczas przeprowadzania diagnostyki zegarów uzyskałem efekt jak na poniższych nagranych przeze mnie filmach: http://youtu.be/SFJFI2eXzDQ http://youtu.be/LuZz1sZfmEU Niestety z jeszcze nieznanych mi dokładnie powodów nie jestem w stanie połączyć się za pomocą tego oprogramowania z modułem silnika. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem lub wie jak go rozwiązać? Z góry dziękuję za wszelkie porady
×
×
  • Dodaj nową pozycję...