Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] 1.9 TDI - brak mocy, bierze olej


krzysiekok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem jest następujący:

Przejechałem 5km bez oleju. Była dziura w misce olejowej, po wymianie miski olejowej i wymianie oleju powstał duży problem, silnik nie ma mocy (max 70km/h) 4 litry oleju wyparowało po przejechaniu 15 km, silnik troszkę głośniej pracuje, strasznie dymi z tłumika białym dymem?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo kaput na 100% i nie wiadomo co wiecej :hi: Nie jezdzij tym wiecej (chyba ze nie zamierzasz go naprawiac) i szukaj nowego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Problem jest następujący:

Przejechałem 5km bez oleju. Była dziura w misce olejowej, po wymianie miski olejowej i wymianie oleju powstał duży problem, silnik nie ma mocy (max 70km/h) 4 litry oleju wyparowało po przejechaniu 15 km, silnik troszkę głośniej pracuje, strasznie dymi z tłumika białym dymem?

pozdrawiam

No to nie zadziałała sygnalizacja o niskim poziomie oleju??? Jak dostałeś ostrzeżenie a jechałeś dalej to sobie niezłego piwka nawarzyłeś przez bezmyślność. Gorzej jak nie było żadnego ostrzeżenia...

No tak czy siak faktycznie może być taniej kupić nowy (w sensie inny) silnik niż reanimować ten.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba turbinka odmówiła posłuszeństwa

Wszystko zależy od tego ile faktycznie auto przejechało kompletnie bez oleju. Jeśli tak jak kolega pisze, że 5 kilometrów to turbo jest tu najmniejszym problemem...

Skoro silnk wpierdzielił 4 litry oleju na dystansie 15 kilometrów to znaczy, że pierścieni uszczelniających już nie ma i pali olej aż miło. No bo nie przesadzajmy, nawet uszkodzona turbina nie wysra tego oleju w takim tempie. Biały dym o tym świadczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak mocy, biały dym, swiadczy ze i turbo nie dziala. Ono jest najbardziej wrazliwe na brak oleju, z uwagi na predkosc obrotowa wirnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak mocy, biały dym, swiadczy ze i turbo nie dziala. Ono jest najbardziej wrazliwe na brak oleju, z uwagi na predkosc obrotowa wirnika

Oczywiście, że turbina ze względu na to w jakich warunkach pracuje dostaje bardzo szybko po d*pie przy braku smarowania. Ale niewiele dłużej bez oleju wytrzymają tłoki i cylindy. Nie bez powodu wszędzie piszą, że przy palącej sie kontrolce oleju należy NATYCHMIAST wyłączyć silnik. Dlatego piszę, że turbina to w tej sytuacji najmniejszy problem.

Ja tam mam tylko nadziję, że nasz kolega dopisze trochę szczegółów o całym zdarzeniu i się dowiemy co dokładnie się stało. Bo narazie to jakoś same czarne scenariusze mi się piszą. Proponuję auto na lawecie zawieźć do dobrech warsztatu i tam muszą go rozebrać i zobaczyć w jakim to wszystko jest stanie. Inaczej to tylko gdybanie i tylko wystraszymy chłopaka jeszcze bardziej. Tak czy siak szkoda mi tego AVB, taki fajny silniczek....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer nic nie wskazywał na brak oleju, po przejechaniu tych 5 km samochod jeszcze stał zaparkowany przez 2 dni a po tych 2 dnaich była duża plama oleju pod miska (mysle ze tak ok 0,5 litra) , odpaliłem samochod po 2 próbach po ok 30 sekundach samochod autoamycznie sam się wyłączał (komputer nic nie wskazywał). Został wymieniona nowa miska i olej przejechalem 15 km i zapalił się wskażnik o niskim stanie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer nic nie wskazywał na brak oleju, po przejechaniu tych 5 km samochod jeszcze stał zaparkowany przez 2 dni a po tych 2 dnaich była duża plama oleju pod miska (mysle ze tak ok 0,5 litra) , odpaliłem samochod po 2 próbach po ok 30 sekundach samochod autoamycznie sam się wyłączał (komputer nic nie wskazywał). Został wymieniona nowa miska i olej przejechalem 15 km i zapalił się wskażnik o niskim stanie oleju.

No to trochę zmienia postać rzeczy. Nic mi jednak konkretnego nie przychodzi do głowy. Nie ma co gdybać dalej, do mechnika i koniec. Podstawowe pytanie teraz to co mogło sie stać podczas tych dwóch prób uruchomienia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie - nie ma co się straszyć odrazu. Ale będzie sporo roboty - miałem to samo :decayed:

Wstaw auto na kanał, zdejmij rure dolotową do turbiny i sprawdz wirnik. jeśli bedzie się ruszał na wszystkie strony ( wzdłużny i poprzeczny luz to odrazu możesz turbo regenerować albo szukac nowego ). jeżeli tak to wymontowujesz wszystkie rury (gumowe ) dolotu i trzeba je wymyć - nitro lub ekstrakcyjną.

IC też do czyszczenia.

Acha cały olej z silnika pewnie stoi w między suszarką a IC więc uważaj przy demontażu - walnie Ci sporo oleju po wypięciu kolanka.

W oleju ( jeżeli turbo zmielone ) bedziesz miał w pyte "brokatu" - w misce olejowej pewnie też więc silnik trzeba przepłukac czystym olejem a po zalaniu nowego wymienić filtr.

Koszta trochę wysokie ale jeżeli istotnie wywaliło sprężarke to trzeba to pozamiatac i jeździć dalej.

powodzenia :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjalem rure dolotowa i sprawdzilem wirnik jest ok, nie rusza sie na boki ale bylo w niej troszke oleju. Czy po podlaczeniu komputera powinno cos wskazac, bo nie weim czy jest sens kupowania interfejsu diagnostycznego?

Możesz podpiąć VAG-a może akurat wyskoczył jakiś błąd ale przy takiej awarii to powinien już chyba na FIS-ie cos konkrentego wywalić. Ja bym odpuścił samodzielne grzebanie, nie wiem na ile masz pojęcia o mechanice jak i samych TDI ale sprawa wydaje mi się dosyć skomplikowana. Poza tym uważam, że najpierw trzeba dojść do tego w jakim stanie jest sam silnik i czy jak pisał wcześniej jeden z kolegów jak wygląda przewód od suszarki do intercoolera, czy faktycznie tam zalega olej. Trzebaby to wszystko rozebrać, obejrzeć, wyczyścić i poskładać. A logów i tak nie zrobisz póki co bo masz niesprawny silnik więc wiele się z komputera nie dowiesz. Generalnie na tym forum panuje błędne przekonanie o tym, że VAG może wszystko. Co rusz ktoś wyskoczy z problemem to pojawia się wręcz żądanie logów. Trzeba trochę krytycznie do tego podchodzić bo za chwilę VAGiem będziemy próbowali dojść przyczyny powietrza schodzącego z koła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekaj czekaj ... po uszczelnieniu miski i wymianie oleju, ponownie wyparowało 4 L ???

skoro turbo OK i w IC nie stoi olej to niewiem gdzie jest :przebiegly: sprawdzałeś IC ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to chodzi ze nie mam pojecia wogole, tylko znajomi ktorzy troszke sie w tym grzebia, zawsze brat sie tym zajmowal ale niestety nie ma go na miejscu, a na warsztatch to wiem jak jest (brat kiedys pracowal) to wymienia mi pół silnika... Dlatego bym chciał się dowiedziec czy napewno turbosprezarka jest do wymiany,to bym od tego zaczal. W przewodzie od suszarki do intercoolera sprawdzałem dostaje sie olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to chodzi ze nie mam pojecia wogole, tylko znajomi ktorzy troszke sie w tym grzebia, zawsze brat sie tym zajmowal ale niestety nie ma go na miejscu, a na warsztatch to wiem jak jest (brat kiedys pracowal) to wymienia mi pół silnika... Dlatego bym chciał się dowiedziec czy napewno turbosprezarka jest do wymiany,to bym od tego zaczal. W przewodzie od suszarki do intercoolera sprawdzałem dostaje sie olej.

Mała uwaga do tego oleju w przewodzie, trochę oleju tam będzie bo taki jest urok tych silników pytanie ile tego oleju było i czy poleciał jak z kranu w drastycznej ilości czy też nie. Jak nie wiesz na co tam patrzeć to samodzielnie niewiele wskurasz a zaczynanie od turbiny to bardzo złe rozwiązanie. Po pierwsze to nie wiesz co i czy coś się z nią stało a nawet regenerowana turbina kosztuje sporo pieniążków. Po drugie jeśli przyczyna twoich problemow nie leży w samej turbinie to nową szybko doprowadzisz do śmierci. I znowu koszty. Podstawa to dobra diagnoza więc zalecam ostrożność i spokój, nie śpiesz się bo jeszcze przedobrzysz.[br]Dopisany: 23 Październik 2008, 14:29_________________________________________________

czekaj czekaj ... po uszczelnieniu miski i wymianie oleju, ponownie wyparowało 4 L ???

skoro turbo OK i w IC nie stoi olej to niewiem gdzie jest :przebiegly: sprawdzałeś IC ?

no własnie o to chodzi, też mnie to zastanowiło, że silnik tak naprawdę nawet za bardzo nie pracował na niskim poziomie oleju skoro niespecjalnie chciał sie uruchomić. Po naprawie wycieku i wymianie oleju zaczął go wpierniczać zamiast ON mówiąc obrazowo acz w przejaskrawieniu. W pierwszej chwili myślałem, że autko sie przejechało sporo bez oleju i szlag mógł trafić pierścienie i stąd dym i taki ubytek oleum. Ale ono wcześniej specjalnie nie jeździlo bez tego oleju jak zrozumiałem. No i jak jeszcze ten olej nie siedzi w przewodach to tym bardziej dziwne. Może jednak przepalił ten olej ? a to by raczej sugerwało coś z pierścieniami?

No chyba, że olej poszedł do silnika razem z powietrzem z turbiny a nie utknął po drodze gdzieś w IC. Ale czy to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to raczej możesz się powoli rozglądać za turbawką ...

IC pewnie nabity olejem na full.

Poszukaj jakiegoś polecanego przez znajomych warsztatu i niech czyszczą ...

ps. nie wiem też jak katalizator to przezyje :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...