Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomoc w zdiagnozowaniu luzu na kole


nike166

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka,

Panowie może Wy wpadniecie co może być powodem luzu na przednim kole od kierowcy otóż, gdy złapię za górę koła (opony) i zacznę energicznie bujać kołem to pojawia się już dość spory luz jakieś 1000km temu był mniejszy. Górne wahacze nie mają luzu jakiś czas temu wymieniane, dziś zmieniłem banana bo siedział jeszcze ori i owszem miał niewielki luz na sworzniu góra dół co pukało mi na "kocich łbach", założyłem wahacz ruville i po złożeniu luz nadal jest taki jaki był. Na końcówce kierowniczej nie wyczuwam luzu ale raczej nie takim luzem by się objawiała tylko na boki. Prosty wahacz został od kupna auta (rok czasu) go nie wymieniałem siedzi Febi i nie wiem czy go wymieniać w ciemno czy co ? Może na łożysku jest luz tylko nic nie huczy podczas jazdy... Byłem miesiąc temu na przeglądzie i nic nie wykazało... Ręce opadają, ktoś ma jakiś pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie huczy to nie łożysko. Przy dużym luzie i w dodatku powiększającym się to by wyło. Może faktycznie to wina tego Febi. Jeśli luz się powiększa to powinieneś go zlokalizować bo strach tak jeździć. Wyjdzie samo - jak to mówią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę mieć nowego ruville za 100zl, bo mam namiar na gościa który kupił kiedyś caly zestaw i wymienial pojedynczo i zostało mu kilka wahaczy , a sprzedal auto. Tylko nie mogę wyczuć żadnego luzu na tym prostym ani lapka , ani szarpaniem... Nie wiem sam.. a laczniki stabilizatora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że to nie wina łączników, ale sprawdź. Łączniki sprawdzisz bez problemu pod kątem luzu a w razie czego wymień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam oryginalne jeszcze LMO ze znaczkiem audi, są dość luźne bez problemu mogę je ruszać rękami, ale nie czuje żadnego luzu szarpiąc za nie czy czegokolwiek one powinny być tak luźne ?


A na piaście nie może być luzu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pięści właśnie luzu nie powinno być. Odnośnie łączników to jeśli się kiwają to już podejrzane ale skoro luzu nie mają.

To łączniki z gałką czy z simerblokiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z galka

Może na tej piascie sie buja ? Mam dystanse na kołach 30mm może to miało wpływ ?

Edit:

Wymienilem wczoraj ten prosty wahacz i dalej jest ten luz...sprawdzilem. dokładniej i jest on na lozysku/piascie przy zdjetym kole, jak ruszam za tarcze to właśnie jest wyczuwalny ten luz. Czyli co , łożysko czy na czym tam może byc luz jeszcze ?

Edytowane przez nike166
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno są dwa typy wahaczy dolnych prostych na gruby i cienki sworzeń
w zwrotnicach żeliwnych 21mm, a aluminiowych 16mm

sprawdzałeś jaki masz założony

pozdr.

Edytowane przez maniekaudia4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwrotnice mam zeliwna z gniazdem 21mm i taki mam Wahacz.przy zdjetym wahaczu tez byl ten luz jak szarpalem za piaste ....

Dodalem nowy temat w odpowoednim juz dziale bo wahachacze wyeliminowane takze zostalo lozyskolub przegub. ..

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/323322-luz-na-kole-lozysko-czy-przegub/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...