Skocz do zawartości
IGNOROWANY

17965 charge pressure control positive deviation


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc panowie mam takowy problem. Jakis miesiac temu przy wyprzedzaniu nagle wylaczylo mi sie turbo. Po odpaleniu silnika od nowa wszystko normalnie smigalo myslalem ze to tylko jednorazowa akcja. Teraz zdiagnozowalem kiedy to sie dzieje a mianowicie przy 3 biegu obroty okolo 4 tysiecy i turbo zdycha. Po odpaleniu silnika od nowa wszystko trybi. Blad na vagu to - 17965 charge pressure control positive deviation.

co moze byc przyczyna co jest do wymiany czy moze turbo do regeneracji.

czytalem na forum 1 chlopak radzil przepalic bo 'turbo brudne' a na to drugi napisal ze po przepaleniu zaraz sie rozleci. Prosilbym o jakies konkretne rade wielkie dzieki :)

Opublikowano

no sterowanie turbo zabrudzone i się zacina.

tematów w logach na ten temat jest cała masa.

jeżeli nie jest jeszcze tragicznie zabrudzone, to pojeździć dynamicznie.

btw ja też nieraz sugerowałem konkretne przepalenie na autostradzie ;p

Opublikowano

Autko dostalo dzisiaj buta. Niecale 200km trasa srednio 180-200, ze swiatel but do ostatniego biegu. Udalo sie bez mandatu, jak na razie problem zniknal, turbo sie nie wylacza. we wszystkich zakresach chodzi jak powinno.

Opublikowano

Problem zniknal ale prawdopodobnie na krotko. Najlepiej wyjac turbo na stol i wyczyscic sterowanie.

Opublikowano

hej panowie problem niedawno powrócił ale autko zaczęło łapać notlaufy coraz częściej bo na 4 biegu szedł do 3tys obrotow i d*pa, na piatce raz mi przy 120 zdechło, ale usterka została zlikwidowana

Teraz kiedy już wszyyystko wiem na temat tego błędu mogę wam trochę przybliżyć temat, może ten post pomoże komuś w przyszłości.

Błąd ten wyskakuje przeważnie w 2 przypadkach. Albo winny jest zawór n75, albo winna jest sama turbina która jest w miejscu, w którym sztanga się rusza zapieczona. U mnie akurat przyczyną był zawór n75. Znalazłem na youtubie filmik w którym gość pokazuje jak się do niej dobrać jak ją rozebrać jak wyczyścić, nie wklejam linku bo nie wiem czy jest to zgodne z regulaminem, ale po wpisaniu zawor n75 wyskakuje regeneracja zaworu coś takiego i jest 7 części po jakieś 2 minuty. Wymontowałem zawór po czym bardzo dokładnie go wyczyściłem, nie wymieniałem wężyków. Problem w końcu ustąpił mam nadzieję że na dłuuugo :))

Jeśli macie taki sam problem to możecie wyelimiować zapieczone miejsca w turbinie prostym sposobem. Na vagu wchodzimy w 01 engine, wchodzimy w basic settings wpisujemy grupę 11. Startujemy operacje silnik kręci się do 1407obrotów na minutę i cyklicznie rusza gruchą turbosprężarki. Wy wtedy możecie wysiąść z autka zajrzeć pod maskę czy sztanga wykonuje ruch. Właściwy ruch to ruch o jakieś 2/3 centymetry w miare energiczny. Jeśli widzicie, że np sztanga bardzo powoli wykonuje ruch albo ruch ten jest bardzo krótki to macie winowajce, turbo do rozebrania i WYCZYSZCZENIA nie musicie od razu go regenerować wystarczy rozebrac benzynka ekstrakcyjna przemyc tutoriali jest mnóstwo. A jeśli znowuż ruchy sztangi są OK a problem macie taki jak ja to znaczy że musicie dostać się właśnie do tego zaworka , rozebrac skurczybyka i go przeczyścić. Nie jest to jakoś ekstremalnie trudne, nowy zaworek kosztuje 160pln a lepiej te 160plnow zostawic w kieszeni, czyż nie ?! W razie pytań zapraszam na pw tyle co moge to pomoge pozdro :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...