Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przegub wewnętrzny - jaki?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z drgającą kierownicą i wibrującą podłogą w moim 1.8t BFB.

Z tego co widzę wiele osób na forum - w takim przypadku zaleca wymianą przegubu wewn.

Koła zmianiełem, wyważałem, różne komplety, różne śruby do kół i cały czas to samo. W przedziale 80-100km/h najgorzej telepie kierownicą.

Sprawdziłem luz - góra - dół - na półosi na przegubie wewnętrzym - z obu stron jest ale bardzo bardzo minimalny.

Mam pytanie - czy tam nie powinno być luzu wcale czy minimalny może być? Nie chcę stawiać złej diagnozy ale chyba nic mi nie pozostało jak to wymianić (oba przeguby wewn).

Problem tylko jest taki, że....

..przeguby wewnętrzne to z tego co widzę dostępne na rynku są tylko chińczyki.

Koledzy, doradźcie co kupić? Jak już tylko chińczyki to jakiej firmy ten chińczyk, żeby coś wytrzymał? A może lepiej kupić całe półośki z przegubami używki oryginały? Tylko nie wieadomo na co sie trafi...... :/

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Kup drugą półoś, najwyżej odeślesz sprzedawcy. Sprawdź jeszcze czy sama flansza nie ma luzu góra/dół, jeżeli jest to czeka Cię wymiana łożysk mechanizmu różnicowego.

Opublikowano

Kup drugą półoś, najwyżej odeślesz sprzedawcy. Sprawdź jeszcze czy sama flansza nie ma luzu góra/dół, jeżeli jest to czeka Cię wymiana łożysk mechanizmu różnicowego.

Obie półosie kompletne wymienione. Problem jest nadal, auto wibruje - tak jakby trochę słabiej ale wibruje dalej.

Dodatkowo pojawiło się tak jakby wycie ale tylko przy prędkości 110km/h. Czy to może wyć skrzynia?

Jak to jest z tą wymianą łożysk na różnicówce? Trzeba ściągać skrzynię, czy da się to jakoś w miarę zrobić łatwo?

Zmienię jeszcze dla pewności opony z przodu....

Opublikowano (edytowane)

Łożysk dyferencjału nie ruszaj jeżeli flansza nie ma wyczuwalnego luzu. Jeżeli będzie zauważalny procedura jest następująca:

Z lewej strony odkręcasz flanszę i pokrywę (wyleci olej), w tej pokrywie masz zewnętrzny pierścień łożyska, który trzeba delikatnie zbić, można naciąć szlifierką byle nie uszkodzić pokrywy. Pod nim jest podkładka, nie zgub jej. Drugą część łożyska ściągasz z wałka ściągaczem bez problemu, ale radzę się zaopatrzyć w porządny ściągacz bo łożyska ciasno siedzą.. Nie pogub podkładek bo zmienisz pasowanie dyferencjału.

Z prawej strony odkręcasz flanszę i wyłazi cały mechanizm, trochę zabawy jest z wyjęciem pierścienia łożyska, drugą część łożyska ściągasz z wałka.

Edytowane przez majkel_majki
Opublikowano

GPRally - wymieniałeś już te łożyska w mechanizmie różnicowym? Pomogło? Bo u mnie też samochód drży. Jak łapię ręką za półoś to ma luz z 2-3mm i jakoś tak wydaje mi się, że ten luz też pochodzi z wnętrza dyferencjału.

Opublikowano

Odświeżam temat.

Wymienialiscie ten mechanizm? Drgania dalej są czy ustąpiły? U mnie również drga podczas przyspieszania i przeguby wewnętrzne zostały wymienione co prawda drgania trochę ustaly ale jednak dalej są

.

Opublikowano

Ja będę to robić za kilka dni, jestem umówiony na 14.04. Udało mi się szczęśliwie kupić przeguby wewnętrzne SKF. Mechanik ma też rozgrzebać mechanizm i wtedy zobaczymy co z łożyskami i innymi jego elementami.

Dam znać za tydzień.


Dziś odebrałem auto od mechanika. Wymienione obydwa przeguby wewnętrzne i 2 łożyska mechanizmu różnicowego. Drgania zniknęły, zupełnie inne auto. Polecam taki zabieg wszystkim, którzy mają takie problemy.

Opublikowano

Ja u siebie jak drgania miałem i wymieniłem przeguby wewnętrzne na jakiś najtańszy zamiennik to co prawda drgania delikatnie ustaly ale jednak były dalej,zdecydowałem się kupić tutaj z forum od klubowicza polosie ori używane i problem znikł drgań :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...