Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1,9 TDI AGR Log Dynamiczny - Proszę o opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o pomoc w interpetacji loga dynamicznego, auto z ogromnym trudem "dochodzi" do 4000 obrotów na 3 biegu. Ogólnie od jakiegos czasu jest słabsze. Od czego zacząć diagnostyke i naprawę aby wrocić do pełni sił. EGR, Turbina, Przepływomierz ???

http://www.directupload.net/file/d/4029/tublvwh2_png.htm

Opublikowano

podmień przepływomierz i szukaj dużej dziury w dolocie

Opublikowano

napewno przepływka zle mierzy, co do doładowania to jest za niske dlaczego trzeba poszukać.

Opublikowano (edytowane)

napewno przepływka zle mierzy, co do doładowania to jest za niske dlaczego trzeba poszukać.

Dziękuje Wam bardzo za podpowiedzi!!!

Lookaszooo, który parametry/odchylenia świadczą o tym przepływomierzu ? MAF Mass air flow, rozumiem, ale czy ten parametr to kwestia tylko i wyłącznie samego przepływomierza czy może to być spowodowane czym innym, co skutkuje takimi wskaźnikami. (Obroty silnika są równiutkie i niefalujące na jałowym.)

Edytowane przez Bionic
Opublikowano (edytowane)

Dla przeplywki robi się logi 3,8,10 głównym parametrem jest grupa 3 mass air actual czyli to co mierzy przepływka, mass air specific to wartość zadana przez ecu. Jest jeszcze parę parametrów które to potwierdzają, jeśli chcesz po powrocie z pracy podesle ci fajny artykuł i film jak zdiagnozować przepływke.

Prosze bardzo, fajny artykuł choć forumowi diagności rozgryzli to o wiele bardziej wnikliwie http://turbodiesel.hswg.pl/objawy-kiepskiego-przeplywomierza-w-1-9-tdi-pd/

Doskonały film jak sprawdzić i wymienić przepływke w dieslu.

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano (edytowane)

Pewnie, że chce, jak sie dowiem i naucze czegoś nowego, to pewnie mi nie zaszkodzi :) THX!

Z tym filmikiem zapoznałem się wczoraj i po jego lekturze zamówiłem nowy przepływomierz. Jutro będe mial prawdopodobnie i sobie wymienie. Myślałem, że cos jeszcze będzie.

Pytanie które mi się nasuwa jest następujące(może bez sensu ale..)... Zakładając, że po wymianie przepływomierza , parametry w tej grupie 003 się wyrównają się i MAF (actual) w zależności od obrotów będzię się pokrywał z porządanymi wartościami w MAF (specified) czyli z przepływomierzem wszystko będzie ok, to czy będzie to miało, lub może mieć swoje odzwierciedlenie również w grupie 011 w poprawie wskaźników w Actual MAP dotyczących turbiny, czy to całkowicie niezależne sprawy. I tak czy siak trzeba się będzie zabrać za robienie turbiny??...

Edytowane przez Bionic
Opublikowano

Przepływka jest bardzo powiązana z doładowanie ponieważ jesli turbo nie bedzie zasysało prawidłowo to przez przepływke nie przepłynie wymaga ilość powietrza mimo ze przepływka jest sprawna. U ciebie ta opcja odpada bo z logów wyraznie widać ze jest walnięta.

Co do samej grupy 03 nie chce mi sie tego tłumaczyć i poratuje sie instrukcją.

Grupa 03 dynamicznie

KOLUMNA 3. Masa zasysanego powietrza (rzeczywista)

• Powinna być nie mniejsza niż życzy sobie ECU w drugiej kolumnie czyli zazwyczaj 850mg choć dla słabszych aut np. 1Z/AHU może spaść do 750mg. Masa powietrza będzie tym większa im większe jest zapotrzebowanie na powietrze dla auta i z reguły im mocniejsze i z większą sprężarką jest auto tym masa może wzrastać czasami nawet i sporo więcej niż te minimalne zalecane przez ECU w drugiej kolumnie (nawet do 1250mg dla AFV/AWX -a), ale nie może więcej niż podają wskazania bloków dla konkretnego silnika

UWAGA: Ze względu na to że masa zasysanego powietrza jest zależna od doładowania sprężarki to dla prawidłowego odczytu wartości w trzeciej kolumnie, ciśnienie doładowania sprężarki (grupa 011 kolumna 3-a) musi być stabilne i tożsame z życzeniem ECU. W przeciwnym razie odczyt w 003 nie będzie się zgadzał z właściwymi wskazaniami dla bloku bo będzie za duży (gdy sprężarka przeładowuje), lub za mały gdy sprężarka ma problem z osiągnięciem prawidłowego ciśnienia, gdyż jest to uwarunkowane od pędu wirnika sprężarki a prawidłowe wskazania dla dynamicznego 003 są podane dla stabilnego/prawidłowego doładowania ciśnienia w kolektorze ssącym.

Wartość wymagana:
(ALH, AGR) -> 800 do 1100mg

Opublikowano (edytowane)

Heja,

Dzisiaj zamontowałem nowy przepływomierz Niemieckiej firmy AUTLOG, montaż banalny, żadna filozofia. Jest mega różnica!! Silnik kręci się pięknie (w porównaniu do tego co było wczesniej) . Jednak zrobiłem ponownie log dynamiczny 003-010-011 ktory dołączam. Według niego w dalszym ciągu tak jakby niedomagał. Szczególnie widac to powyżej tych tych 3500 obrotów. Mam racje, czy to może normalne ? Jakieś pomysły co może wpływać na taką sytuację i idczyty? Filtr powietrza owszem nie jest nowy, ale nie jest też zasyfiały , ma lekko inny kolor, a jakies tam paprochy wytrzepałem ostatnio.

http://www.directupload.net/file/d/4036/jg6r5kgn_png.htm

Przepływka jest bardzo powiązana z doładowanie ponieważ jesli turbo nie bedzie zasysało prawidłowo to przez przepływke nie przepłynie wymaga ilość powietrza mimo ze przepływka jest sprawna. U ciebie ta opcja odpada bo z logów wyraznie widać ze jest walnięta.

Co do samej grupy 03 nie chce mi sie tego tłumaczyć i poratuje sie instrukcją.

Grupa 03 dynamicznie

KOLUMNA 3. Masa zasysanego powietrza (rzeczywista)

• Powinna być nie mniejsza niż życzy sobie ECU w drugiej kolumnie czyli zazwyczaj 850mg choć dla słabszych aut np. 1Z/AHU może spaść do 750mg. Masa powietrza będzie tym większa im większe jest zapotrzebowanie na powietrze dla auta i z reguły im mocniejsze i z większą sprężarką jest auto tym masa może wzrastać czasami nawet i sporo więcej niż te minimalne zalecane przez ECU w drugiej kolumnie (nawet do 1250mg dla AFV/AWX -a), ale nie może więcej niż podają wskazania bloków dla konkretnego silnika

UWAGA: Ze względu na to że masa zasysanego powietrza jest zależna od doładowania sprężarki to dla prawidłowego odczytu wartości w trzeciej kolumnie, ciśnienie doładowania sprężarki (grupa 011 kolumna 3-a) musi być stabilne i tożsame z życzeniem ECU. W przeciwnym razie odczyt w 003 nie będzie się zgadzał z właściwymi wskazaniami dla bloku bo będzie za duży (gdy sprężarka przeładowuje), lub za mały gdy sprężarka ma problem z osiągnięciem prawidłowego ciśnienia, gdyż jest to uwarunkowane od pędu wirnika sprężarki a prawidłowe wskazania dla dynamicznego 003 są podane dla stabilnego/prawidłowego doładowania ciśnienia w kolektorze ssącym.

Wartość wymagana:
(ALH, AGR) -> 800 do 1100mg

Edytowane przez Bionic
Opublikowano (edytowane)

Napisałem ci w poprzednim poscie ze prawidłowy pomiar przepływki jest powiązany z prawidłową pracą turbiny. U ciebie turbina nie pracuje prawidłowo, sprawdz działanie podcisnienia i szczelność dolotu, z którego roku to twoje a3 ????

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano (edytowane)

lukaszooo problem właśnie miałem taki sam do rozgryzienia (sorki ,że podpinam się pod wątek) z przepływomierzem ,otóż wartość w bloku 003 "AIR MASS SPECIFIED" nie była od początku na 850 .Problem w tym ,że niby dziura w dolocie ...tak więc przetrzepany cały układ ssący i wydechowy wraz z regeneracją turbiny ,czyszczenie kolektora ssącego EGR ,nowe uszczelki na elementy łączone .... . Po całej operacji i logu poniżej widać ,że przepływka tnie dawkę ,ale nieszczelnośći brak a AIR MASS SPECIFIED nadal nie jest od poczatku wymagany czyli powiedzmy 850 mg... .Pomysłu na uzyskanie wartości "AIR MASS SPECIFIED" od samego początku logowania przyznam się szczerze już mi brak .

Ps.Na wolnych obrotach wartość wymagana trzyma na 850 .

http://vaglog.pl/log_225460.html - 003

Edytowane przez pawelek23
Opublikowano

850 jest tylko napisane w sterowniku, rzeczywiście kazdy silnik ma inny zakres masy powietrza, najprościej porównywać swoje logi z logami ze sprawnego auta. Posiadam dane dla wszystkich silników które występowały w b5 i b6. Podaj jak masz kod silnika.

Opublikowano

850 jest tylko napisane w sterowniku, rzeczywiście kazdy silnik ma inny zakres masy powietrza, najprościej porównywać swoje logi z logami ze sprawnego auta. Posiadam dane dla wszystkich silników które występowały w b5 i b6. Podaj jak masz kod silnika.

lukaszooo kod silnika to AGR - ale to jest A3 .Nie wiem czy były A4 o kodzie silnika AGR

Opublikowano

Jest napisane w temacie, gapa ze mnie.

STATYCZNIE

(AGR/ALH, AHF/ASV, AGP/AQM) -> 230 do 370mg

DYNAMICZNIE

(ALH, AGR) -> 800 do 1100mg

Opublikowano (edytowane)

Jest napisane w temacie, gapa ze mnie.

STATYCZNIE

(AGR/ALH, AHF/ASV, AGP/AQM) -> 230 do 370mg

DYNAMICZNIE

(ALH, AGR) -> 800 do 1100mg

Lukaszooo także moża zakładać ,że pomimo iż przepływka moja tnie dawkę to "AIR MASS SPECIFIED" przy sprawnym przepływomierzu powinien być idealny ...choc nawet na tym jak widać dużo nie odbiega od normy .

Ps.dzięki za info .Pozdrawiam

Edytowane przez pawelek23
Opublikowano

Nas nie interesuje specified tylko actual. Zrób logi dynamiczne grup 3 i 11 wstaw na vaglog.pl i powiem ci czy jest dobrze.

Opublikowano

Turbo późno wstaje. Co do przepływki to mierzy za mało, serwisówka w takim przypadku mówi:

Masa powietrza jest niższa niż życzy sobie ECU
->Za niskie lub za wysokie obroty silnika
->Zapchane doprowadzenie powietrza do obudowy filtra powietrza -> rozebrać i wyczyścić. Przeważnie zatyka się jeszcze przed obudową filtra, liśćmi kratka na początku całego układu ssącego. W MK4 jest ona stojąc przodem do kabiny z prawej strony w okolicy przedniej lampy/błotnika lewego.
->Zapchany filtr powietrza -> wymienić na nowy
->Dziura w dolocie na odcinku filtr powietrza/sprężarka
->Zbyt niskie ciśnienie doładowania (nie doładowanie) -> sprawdzić układ kontroli ciśnienia sprężarki
->Zbyt duża ilość spalin w dolocie -> sprawdzić układ EGR
-> G70 mierzy nie prawidłowo -> wyczyścić/wymienić na nowy

Opublikowano

Turbo późno wstaje. Co do przepływki to mierzy za mało, serwisówka w takim przypadku mówi:

Masa powietrza jest niższa niż życzy sobie ECU

->Za niskie lub za wysokie obroty silnika

->Zapchane doprowadzenie powietrza do obudowy filtra powietrza -> rozebrać i wyczyścić. Przeważnie zatyka się jeszcze przed obudową filtra, liśćmi kratka na początku całego układu ssącego. W MK4 jest ona stojąc przodem do kabiny z prawej strony w okolicy przedniej lampy/błotnika lewego.

->Zapchany filtr powietrza -> wymienić na nowy

->Dziura w dolocie na odcinku filtr powietrza/sprężarka

->Zbyt niskie ciśnienie doładowania (nie doładowanie) -> sprawdzić układ kontroli ciśnienia sprężarki

->Zbyt duża ilość spalin w dolocie -> sprawdzić układ EGR

-> G70 mierzy nie prawidłowo -> wyczyścić/wymienić na nowy

Tak więc z tego co napisałeś zostało mi jeszcze tylko : G70 mierzy nieprawidłowo,bądz za niskie lub za wysokie obroty .Czy możesz napisać co serwisówka mówi o obrotach jakie powinne być prawidłowo? (Dodam ,że na postoju przeplywka pokazuje 850 -czyli prawidłowo) .Obroty mam 900 z małym hakiem .

Opublikowano

Wyciągnij przepływke i sprawdz czy siatki przed nim nie są zapchane, czasem wywala sie tez jedną z nich. Praktykuje sie tez czyszczenie drucików przepływki ale z tym ostroznie bo mozna go dobić. Na postoju powinno byc ok 350-400

Opublikowano (edytowane)

Wyciągnij przepływke i sprawdz czy siatki przed nim nie są zapchane, czasem wywala sie tez jedną z nich. Praktykuje sie tez czyszczenie drucików przepływki ale z tym ostroznie bo mozna go dobić. Na postoju powinno byc ok 350-400

Witam ,piszę na forum bo tak naprawde nie wiem czy z autem moim jest wszystko OK czy tak naprawdę nie (1.9 TDI AGR) .Dodam,że trochę jest mulasty i muszę deptać ,aby jako tako to jechało .Momentami przy przyspieszaniu pedał mam praktycznie w podłodze,dopiero jak mocno docisnę gaz to auto dość mocno przyspieszy (tylko czy ,aż trzeba wciskać pedał w podłogę aby w miarę agresywniej przyspieszyć ?). Jako ciekawostkę dodam ,że turbosprężarka jest świeżo po regeneracji,kolektor ssący czyszczony ,EGR wyczyszczony,przepływomierz nowy ORG,filtr powietrza,paliwa nowy .Całe te ustrojstwo kolektor,turbo poskładane na nowych uszczelkach .Błędów na VAG-u brak

Zrobiłem logi ,być może wy coś podpowiecie co można by było jeszcze sprawdzić...za co będę wdzięczny.

Dynamicznie Pojedyńczo:

003 - http://vaglog.pl/log_232138.html

011 - http://vaglog.pl/log_232385.html

Dynamicznie Grupa:

001,004 - http://vaglog.pl/log_227803.html

003,011 - http://vaglog.pl/log_232392.html

008,010 - http://vaglog.pl/log_232393.html

010,011 - http://vaglog.pl/log_232394.html

003,008,011 - http://vaglog.pl/log_232391.html

Statycznie BS

000 - http://vaglog.pl/log_227791.html

003 - http://vaglog.pl/log_232413.html

004 - http://vaglog.pl/log_227792.html

011 - http://vaglog.pl/log_232414.html

Statycznie MS

001 - http://vaglog.pl/log_227798.html

004 - http://vaglog.pl/log_227800.html

013 - http://vaglog.pl/log_227799.html

Edytowane przez pawelek23

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...