bertas0700 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Witam wszytkich;) Wczoraj podłaczyłem auto pod komputer wszedłem grupe licznik i tam pokazywało cisnienie oleju .N a zimnym silniku na biegu jałowym ,Cisnienie oleju 2 w porzadku " przy wyzszych obrotach,, Cisnienie oleju 2 w porzadku" nasomiast na rozgrzanym silniku przy obrotach biegu jałowego na poziomie 720-760 zmieniala sie informacja o cisnieniu i mniej wiecej co sekunde zmieniala sie informacja ze,, cisnienie oleju 2 w porzadku '' za chwille ,,cisnienie oleju 2<minimum"' jak zwiekszylem troche obroty nawet do 800 -900 to bylo juz na stale ,,cisnienie oleju 2 w porzadku'' i na wysokich obrotach,, cisnienie oleju 2 w porzadku'' . Czy mam sie tym martwic i gdzie szukac przyczyny ? dodam ze jakis czas temu zapalala mi sie pomaranczowa lapka na Fisie o poziomie min oleju srednio co 100 km choc olej w silniku byl na wlasciwym poziomie . Kumpel powiedzial mi ze moze to byla inspekcja serwisowa usunalem ja i od 200 km narazie spokoj .Lampka czerwona od cisnienia oleju nigdy mi sie nie zaswiecila . Chce kupic manometr i sprawdzic cisnienie oleju i stad moje pytanie wie ktos jakie powinno byc cisnienie oleju na biegu jałowym i przy wyzszych obrotach ? silnik 1,6 alz olej 5w 30 mobil formula esp zmieniany z filtrem 5 tys temu Pozdrawiam .
BeyerBrown Opublikowano 28 Czerwca 2015 Opublikowano 28 Czerwca 2015 (edytowane) Jeśli czujnik masz sprawny to tym co pokazuje VCDS na wolnych obrotach nie przejmowałbym się specjalnie, bo licznik piszczy i wywala czerwony komunikat o niskim ciśnieniu dopiero przy wyższych rpm (i np. do 1500rpm ignoruje wskazania czujnika) - w którymś z jego kanałów adaptacyjnych ustawia się ten próg zadziałania. Nie zalecałbym go zmieniać Manometr + ASO-wska procedura pomiaru prawdę Ci powie 1.6 (ALZ) 1. Temperatura oleju: ok. 90st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz) 2. Ciśnienie na biegu jałowym: minimum 1,2 bar - czujnik ciśnienia jeśli dobrze kojarzę ma próg zadziałania na poziomie 1,2...1,6 bar (jak widać występuje pewien rozrzut parametrów powstający z powodu działania temperatury oleju i/lub taką przyjętą tolerancję mają w fabryce), więc nic dziwnego, że po podłączeniu kabla widzisz czasem komunikat o niskim ciśnieniu 3. ciśnienie przy 2000rpm: minimum 3,5 bar Daj znać jakie uzyskałeś wyniki Jak możesz to pomierz też ciśnienie przy innych temperaturach oleju (80 i 100st.C), chciałem Twoje pomiary porównać z moimi... Edytowane 28 Czerwca 2015 przez BeyerBrown
bertas0700 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2015 ok, dzieki za pomoc ! jak pomierze to napisze:)
BeyerBrown Opublikowano 28 Czerwca 2015 Opublikowano 28 Czerwca 2015 (edytowane) Co do temperatury oleju w trakcie mierzenia ciśnienia to w ELSIE na początku strony napisano by był on rozgrzany do 90st.C a kilka akapitów niżej, że ma mieć ok. 80st.C. Bądź tu mądry... Proponuję pomierzyć przy 80, 90 i 100st.C, choć osobiście obstawiam, że wiarygodny wynik będzie przy 80st., bo przy tej temperaturze mierzy się ciśnienie w niemal wszystkich silnikach dostępnych w A4 Edytowane 28 Czerwca 2015 przez BeyerBrown
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się