Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierówna praca , gaśnie itd.


mcemsi

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni jest problem. Auto jedzie i nagle chwila przyduszenia a po niej 3 komunikaty:

ESP malfunction

Parking Brake malfunction

TPMS malfunction

a wtedy silnik glupieje , wahania obrotow , potrafi zgasnąć itp.

w VCDS :

2672 - Throttle Position Sensor (G69)
P0121 00 [229] - Implausible Signal
MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 113205 km
Date: 2015.07.02
Time: 19:38:56

2748 - Throttle Valve Controller
P1545 00 [096] - Malfunction
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 113203 km
Date: 2015.07.02
Time: 19:07:46

najczęściej powyższe błedy sie pokazują ale niekiedy jeszcze do tego :

5649 - Throttle Control
P3078 00 [096] - Airflow at Idle too Low

2676 - Angle Sensor 2 for Throttle (G188)
P0221 00 [096] - Implausible Signal

niekiedy tez błąd przepływomierza :

5664 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0100 00 [104] - Supply Voltage

Coś z przepustnicą? Do czyszczenia ? Do wymiany ?

Najbardziej irytujące jest to , że np. po kilku godzinach postoju auto normalnie zapali i normalnie jedzie , jednak po kilku-kilkunastu km znowu to samo.

Wiecie jak jest - pojade na tzw serwis kiedy jak na złość auto normalnie chodzi , skasują błędy , podywagują , skasują $$$ twierdząc że wszystko OK , odjadę i za kilka km wracamy znów do problemu. Szlag potrafi trafić.

Edytowane przez mcemsi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakis specjalny sposób to nie. Jednak na MMI stan naładowania 100% , rozrusznik kreci bardzo żwawo.

Obecnie auto już ciężko normalnie używać - problem jest juz chyba cały czas, może i dobrze jak w końcu mechanik zobaczy to przynamniej będzie czego szukać w sensie widocznej a nie tylko sporadycznej choc częstej usterki.

Edytowane przez mcemsi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o podłączenie miernika do zacisków aku a następnie podejrzenie VCDS-em napięcia zasilania na modułach które zgłaszają błąd :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam (choć sie nie upieram) , ze będą normalne wartości.

Nie wiem dlaczego jest taka procedura tych błędów , zawsze w tej samej kolejności a wystarczy tylko np. odpiąć przepływomierz przy włączonym zapłonie i od razu te 3 komunikaty mamy natychmiast, chociaż nie wiem co ma wspólnego np. wyskakujący TPMS do błędów przepustnicy czy przepływomierza. Nie wiem i nie rozumiem tego.

Edytowane przez mcemsi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TPMS czy ESP jest w ABS ,do tego rozne sterowniki jak ABS czy hamulec postojowy caly czas komunikuja sie np. ze sterownikiem silnika ,wiec jak ECU zalapuje jakis blad to te pozostale tez pokazuja bledy ,ktore to wlasnie sa sygnalizowane rozniez na FISie.

Wszystkie te bledy sugeruja na przepustnice ,wiec do sprawdzenia okablowanie przepustnicy ,zrobic adaptacje ,jesli nie pomoze to pewnie do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dzieki.

Tak cos podejrzewałem właśnie tymbardziej , że błedy tychże systemów to 01314 - Engine Control Module: Check DTC Memory czyli cos w rodzaju "sprawdz sobie bledy w silniku."

A pytanie proste raczej - w którym miejscu w CDNB leży przepustnica ? Pytam jako dyletant w tej materii. Może cos tam nieprawidłowego optycznie dostrzegę. Okolice dolotu ? przepływomierza ? Filtra powietrza ? Przypomnę (inny post na forum) , że problem zaczął sie dość krótko po wymianie filtra powietrza , po zrobieniu na nim kilkunastu km.

*******************

Dodane 9:45

Czy to nr 13 ?

a4_5308.jpg

A jak zdjąć osłonę z silnika? Śruby jakies czy tylko mocniej wypiąć do góry ?

Edytowane przez mcemsi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czyli to co pisalem wczesniej ,blad 01314 - Engine Control Module: Check DTC Memory ,jest wywolany bledami w silniku i tam trzeba szukac ich przyczyny ,a blad ten w ABS czy hamulec postojowy robi rowniez choinke na zegarach

Jak sie zaczelo po wymianie filtra ,no to trzeba na poczatek przegladnac wszystko w tej okolicy ,wtyczki ,wiazki przepustnicy ,przeplywki ,sprawdzic czy nie ma gdzies jakichs nieszczelnosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jednak okazała sie tylko brudna przepustnica. Po wyczyszczeniu od 700km wstecz zero problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...