Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obieg zamkniety oraz slaba klimatyzacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dzisiaj zauwazylem problem z klimatyzacja. Na postoju lub przy wolnej jezdzie klimatyzacja chlodzi ale bardzo slabo, a gdy jedzie sie szybciej to przestaje chlodzic. W zeszlym roku bylo wszystko ok wiec pomyslalem ze wystarczy ja dobic i bedzie znow dobrze. Jako ze dzis niedziela to zabardzo nie mialem wyboru i wybralem sie do norauto na dobicie cieczy. W ukladzie bylo bardzo malo czynnika bo tylko 150g... Dobili tyle ile ma byc ale juz sami stwierdzili ze mimo to klimatyzacja nie dziala jak powinna i prawdobodobie przyczyna bedzie osuszacz... Po wyjezdzie od nich niestety okazalo sie ze dobicie klimy kompletnie nic nie pomoglo. Dalej dziala jak przedtem... W domu podpialem auto pod vaga i przy trybie auto i temp ustawionej na LO temperatura na postoju wg czujnikow w kratkach jest w granicach 17-20 stopni... A z tego co udalo mi sie wyczytac to niektorzy maja temp nawet w granicach 3 stopni... Sprawdzalem rowniez cisnienie w ukladzie to na wylaczonym silniku jest 6bar a podczas pracy klimatyzacji ok 15-17 przy czym po dodaniu gazu cisnienie spada... Patrzylem jeszcze na metalowe rurki wchodzace do kabiny i sa zimne. Wentylator na chlodnicy wlacza sie wraz z zalaczeniem klimatyzacji.

Ktos moze cos powiedziec na podstawie powyzszych informacji? Czy to faktycznie wina osuszacza?. A moze to gorszy problem i czeka mnie wymiana sprezarki?

I tak jeszcze przy okazji, gdy sprawdzalem rozne rzeczy w zwiazku z niesprawna klimatyzacja to wyciagnalem filtr kabinowy. I pod nim jest klapka od obiegu zamknietego. Jak auto jest wylaczone to klapka jest otwarta. Jak tylko przekreci sie zaplon i nawiew jest nawet na OFF to klapka sie zamyka. Po zalaczeniu klimatyzacji klapka jest caly czas zamknieta. Niewazne czy jest na panelu wcisnieta strzalka czy nie. Klapka otwiera sie tylko i wylacznie w momencie przejscia na tryb ECON. I w trybie ECON jak wcisne strzalke to klapka sie zamyka. I zastanawia mnie czy wszystko jest ok. Czy klapka nie powinna byc otwarta przy klimatyzacji gdy strzalka nie jest wcisnieta? A moze tak juz jest w tych autach ze klimatyzacja dziala tylko w trybie obiegu zamknietego?

Auto to a4 b7 2.0 TDI. Przy diagnostyce vagiem nie ma zadnych bledow.

Z góry dziekuje za pomoc.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Nie mam pojecia czy dzialo bez czynnika. Raczej nie powinno. W zeszlym roku robilem caly serwis klimy czyli nabijanie, odgrzybianie itp. I z tego co pamietam to nie bylo duzego ubytku w ukladzie. W tym roku teraz pojechalem na nabicie i okazalo sie ze bylo tylko 150g. Tylko gdzie sie to podzialo? Czy jest mozliwe ze przy wymianie rozrzadu w serwisie mogli spuscic czynnik i nie nabili go ponownie? Bo rozrzad wymienialem pod koniec listopada zeszlego roku...

Opublikowano (edytowane)

Ogolnie patrzylem dzisiaj po powrocie do domu czy nie ma czegos nie tak i na pierwszy rzut oka niczego nie zauwazylem. Będę chcial jutro podjechac do jakiegos serwisu ktory zajmuje sie typowo klimatyzacjami a nie wszystkim po trochu. Moze tam znajde kogos bardziej kumatego niz w marnym norauto.
Co do obiegu wewnętrznego to wychodzi na to ze wszystko jest jak byc powinno bo teraz sprawdzalem u znajomego w b6 i dziala tak samo jak u mnie...

Klimatyzacja juz naprawiona.

Auto oddalem do salonu seata w bielsku, ktory zajmuje sie pogwarancyjnym serwisem audi. Najpierw podjechalem do nich i nabili mi klimatyzacje czynnikiem wraz z barwnikiem aby zobaczyc czy jest wyciek. Bezposrednio po nabiciu niczego nie stwierdzili wiec wydali mi auto i powiedzieli ze jezeli klima nie bedzie dzialac jak nalezy to zeby do nich podjechac. Na poczatku wydawalo sie ze wszystko jest ok ale na zewnatrz temperatura w tych dniach nie byla zbyt wysoka. Na weekend zrobilo sie goraca i niestety klima nie chlodzila. Umowilem sie na serwis i stwierdzili wyciek z osuszacza oraz wyciagneli sprezarke aby ocenic w jakim jest stanie. Niestety okazalo sie ze sprezarka jest zatarta...

Ogolnie do wymiany poszla sprezarka + dławnik + osuszacz + chlodnica. Dodatkowo caly uklad zostal wyczyszczony/wyplukany z syfu. Przy okazji kazalem wymienic filtr pyłkowy i odgrzybic klime. Przed chwila odebralem auto i wszystko dziala ale i tak poczekam na temperatury 35+ zeby zobaczyc jak wtedy bedzie. Podlaczylem vaga i sprawdzalem temp. na kratkach nawiewu to przy LO temp waha sie miedzy 5,0 - 6,0. Niektorym te temperatury schodza do 2-3 stopni ale mysle ze ta niewielka roznica nie oznacz nic zlego...

Autoelektronika bardzo dziekuje za zainteresowanie sie moim problemem i za pomoc.

Edytowane przez FishBB

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...