Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pora zadbać o nadwozie mojej zabaweczki.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po doprowadzeniu auta mechanicznie do stanu perfekt , przyszła pora żeby troszkę zadbać o nadwozie i lakier. Auto nie jest bardzo zaniedbane raczej garażowane więc myślę że polerek mechanicznych nie trzeba używać. Jako że w temacie detailing jestem zielony i przyznam że jak czytam tematy to połowy rzeczy nie rozumiem ze skrótów i slangu kolegów którzy się wypowiadają. Od czegoś zacząć muszę więc zapytam jak i od czego się zaczyna. Wiem że należy dobrze umyć auto , potem się glinkuje , następie cliner , a na koniec wosk.

Lakier jest w kolorze LY7Q chciał bym żebyście mi polecili jakąś nie za drogą chemię może są już w zestawach takie rzeczy. Nie wiem ile trzeba wydać ale mam nadzieje że w 200zł da się zmieścić, Podpowiedzcie koledzy co kupić ile wydać i jak się to stosuje , może jakoś ogarnę temat.

Opublikowano

Ciężko powiedzieć cokolwiek na temat Twojego lakieru bez oględzin i inspekcji ale sądząc po wieku auta bez użycia maszyn i zrobienia korekty lakieru raczej fajnego i trwałego efektu nie osiągniesz - zwłaszcza jeśli uwzględni się Twój budżet. Jaki efekt tak naprawdę chcesz osiągnąć?

Opublikowano

Po doprowadzeniu auta mechanicznie do stanu perfekt , przyszła pora żeby troszkę zadbać o nadwozie i lakier. Auto nie jest bardzo zaniedbane raczej garażowane więc myślę że polerek mechanicznych nie trzeba używać. Jako że w temacie detailing jestem zielony i przyznam że jak czytam tematy to połowy rzeczy nie rozumiem ze skrótów i slangu kolegów którzy się wypowiadają. Od czegoś zacząć muszę więc zapytam jak i od czego się zaczyna. Wiem że należy dobrze umyć auto , potem się glinkuje , następie cliner , a na koniec wosk.

Lakier jest w kolorze LY7Q chciał bym żebyście mi polecili jakąś nie za drogą chemię może są już w zestawach takie rzeczy. Nie wiem ile trzeba wydać ale mam nadzieje że w 200zł da się zmieścić, Podpowiedzcie koledzy co kupić ile wydać i jak się to stosuje , może jakoś ogarnę temat.

  • Model:A4 B6
  • Nadwozie:Avant
  • Rocznik:2003

Zaryzykuję stwierdzenie że bez korekty lakieru to się nie obędzie ;)

Nie mniej jednak doprowadzenie lakieru do ładu to jedno, a utrzymanie go w takim stanie do już zupełnie inna historia.

Zacząłbym od zaznajomienia się z prawidłowym sposobem mycia auta, a następnie kompletowałbym potrzebne rzeczy: dwa wiadra, grit guardy, rękawica, szampon, ręcznik

Konkretnych produktów niestety Ci nie podam bo możesz np. na jedno wiadro wydać 10 zł albo 160, więc wszystko zależy od Ciebie którą drogą chcesz iść i ile funduszy chcesz przeznaczyć.

Opublikowano

mam nadzieje że w 200zł da się zmieścić

:shock3:

Opublikowano

To może jakiś temacik od czego się zaczynia i na czym się kończy. Myślałem że korekta lakieru to właśnie mycie , glinkowanie, i woskowanie a tu pewnie chodzi o polerkę mechaniczną.


http://allegro.pl/meguiars-restoration-zestaw-do-renowacji-lakieru-i5525179890.html

Może taki zestaw :D

Opublikowano

Wszystko fajnie ale ręcznie z lakierem Audi nic nie zrobisz bo to bardzo twarde lakiery i musisz mieć tego świadomość. Czasami maszynowo jest ciężko usunąć większość niedoskonałości a co dopiero ręcznie. Jak chcesz porządny efekt to lepiej dozbieraj funduszy i oddaj auto do kogoś w okolicy kto się tym zajmuje na co dzień i zrobi to jak należy a Ty później tylko zaopatrz się w dobry szampon, wiadra, rękawicę do mycia, ręcznik do osuszania oraz jakiś wosk i QD dla podtrzymania uzyskanego efektu i to co moim zdaniem najważniejsze czyli podstawową wiedzę na temat mycia zgodnie ze sztuką detailingową.

Opublikowano

+1

Opublikowano

Wszystko fajnie ale ręcznie z lakierem Audi nic nie zrobisz bo to bardzo twarde lakiery i musisz mieć tego świadomość. Czasami maszynowo jest ciężko usunąć większość niedoskonałości a co dopiero ręcznie. Jak chcesz porządny efekt to lepiej dozbieraj funduszy i oddaj auto do kogoś w okolicy kto się tym zajmuje na co dzień i zrobi to jak należy a Ty później tylko zaopatrz się w dobry szampon, wiadra, rękawicę do mycia, ręcznik do osuszania oraz jakiś wosk i QD dla podtrzymania uzyskanego efektu i to co moim zdaniem najważniejsze czyli podstawową wiedzę na temat mycia zgodnie ze sztuką detailing

Chyba masz kolego rację więc się posłucham bardziej doświadczonych , dopowied mi tylko co to jest QD oraz jakim szamponem oraz wosk w średniej cenie kupić i jak co ile tym robić.

Opublikowano

QD - quick detailer i tutaj zapożyczę definicję z opisu QD+ od Poorboya

QD+ to idealny produkt do stosowania po każdym myciu samochodu, dzięki niemu z łatwością pozbędziemy się śladów z wody po suszeniu, uzupełnimy powłokę ochronną i nadamy połysk.

W kwestii szamponu to nowym numerem 1 w moim arsenale okazał się Shampoo od ADBL. Z woskiem temat jest nieco bardziej skomplikowany. Jeśli planujesz oddać auto na korektę lakieru i zabezpieczysz go później powłoką, to na dobrą sprawę nie ma większego sensu późniejsze woskowanie - chyba że ktoś lubi.

Opublikowano

Kurka jakoś męczy mnie ta polerka dużo pracy jest z tym żeby zrobić to poprawnie , może jednak dał bym radę , mam taką niedrogą polerkę za 150zł i dostęp do past polerskich firmy wurth może ktoś tym robił i coś podpowie czy da się tym coś zadziałać.

Opublikowano

Tania polerka i pasty wurtha, a pady, garaz, odpowiednie oswitlenie, miernik lakieru, sprzet do przygotowania auta do korekty w postaci chociazby glinki, srodka na letna rdze, doswiadczenie w temacie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...