toma085 Opublikowano 19 Lipca 2015 Opublikowano 19 Lipca 2015 Po doprowadzeniu auta mechanicznie do stanu perfekt , przyszła pora żeby troszkę zadbać o nadwozie i lakier. Auto nie jest bardzo zaniedbane raczej garażowane więc myślę że polerek mechanicznych nie trzeba używać. Jako że w temacie detailing jestem zielony i przyznam że jak czytam tematy to połowy rzeczy nie rozumiem ze skrótów i slangu kolegów którzy się wypowiadają. Od czegoś zacząć muszę więc zapytam jak i od czego się zaczyna. Wiem że należy dobrze umyć auto , potem się glinkuje , następie cliner , a na koniec wosk. Lakier jest w kolorze LY7Q chciał bym żebyście mi polecili jakąś nie za drogą chemię może są już w zestawach takie rzeczy. Nie wiem ile trzeba wydać ale mam nadzieje że w 200zł da się zmieścić, Podpowiedzcie koledzy co kupić ile wydać i jak się to stosuje , może jakoś ogarnę temat.
Animal Opublikowano 20 Lipca 2015 Opublikowano 20 Lipca 2015 Ciężko powiedzieć cokolwiek na temat Twojego lakieru bez oględzin i inspekcji ale sądząc po wieku auta bez użycia maszyn i zrobienia korekty lakieru raczej fajnego i trwałego efektu nie osiągniesz - zwłaszcza jeśli uwzględni się Twój budżet. Jaki efekt tak naprawdę chcesz osiągnąć?
Denis Opublikowano 20 Lipca 2015 Opublikowano 20 Lipca 2015 Po doprowadzeniu auta mechanicznie do stanu perfekt , przyszła pora żeby troszkę zadbać o nadwozie i lakier. Auto nie jest bardzo zaniedbane raczej garażowane więc myślę że polerek mechanicznych nie trzeba używać. Jako że w temacie detailing jestem zielony i przyznam że jak czytam tematy to połowy rzeczy nie rozumiem ze skrótów i slangu kolegów którzy się wypowiadają. Od czegoś zacząć muszę więc zapytam jak i od czego się zaczyna. Wiem że należy dobrze umyć auto , potem się glinkuje , następie cliner , a na koniec wosk. Lakier jest w kolorze LY7Q chciał bym żebyście mi polecili jakąś nie za drogą chemię może są już w zestawach takie rzeczy. Nie wiem ile trzeba wydać ale mam nadzieje że w 200zł da się zmieścić, Podpowiedzcie koledzy co kupić ile wydać i jak się to stosuje , może jakoś ogarnę temat. Model:A4 B6 Nadwozie:Avant Rocznik:2003 Zaryzykuję stwierdzenie że bez korekty lakieru to się nie obędzie Nie mniej jednak doprowadzenie lakieru do ładu to jedno, a utrzymanie go w takim stanie do już zupełnie inna historia. Zacząłbym od zaznajomienia się z prawidłowym sposobem mycia auta, a następnie kompletowałbym potrzebne rzeczy: dwa wiadra, grit guardy, rękawica, szampon, ręcznik Konkretnych produktów niestety Ci nie podam bo możesz np. na jedno wiadro wydać 10 zł albo 160, więc wszystko zależy od Ciebie którą drogą chcesz iść i ile funduszy chcesz przeznaczyć.
toma085 Opublikowano 20 Lipca 2015 Autor Opublikowano 20 Lipca 2015 To może jakiś temacik od czego się zaczynia i na czym się kończy. Myślałem że korekta lakieru to właśnie mycie , glinkowanie, i woskowanie a tu pewnie chodzi o polerkę mechaniczną. http://allegro.pl/meguiars-restoration-zestaw-do-renowacji-lakieru-i5525179890.html Może taki zestaw
Animal Opublikowano 21 Lipca 2015 Opublikowano 21 Lipca 2015 Wszystko fajnie ale ręcznie z lakierem Audi nic nie zrobisz bo to bardzo twarde lakiery i musisz mieć tego świadomość. Czasami maszynowo jest ciężko usunąć większość niedoskonałości a co dopiero ręcznie. Jak chcesz porządny efekt to lepiej dozbieraj funduszy i oddaj auto do kogoś w okolicy kto się tym zajmuje na co dzień i zrobi to jak należy a Ty później tylko zaopatrz się w dobry szampon, wiadra, rękawicę do mycia, ręcznik do osuszania oraz jakiś wosk i QD dla podtrzymania uzyskanego efektu i to co moim zdaniem najważniejsze czyli podstawową wiedzę na temat mycia zgodnie ze sztuką detailingową.
toma085 Opublikowano 21 Lipca 2015 Autor Opublikowano 21 Lipca 2015 Wszystko fajnie ale ręcznie z lakierem Audi nic nie zrobisz bo to bardzo twarde lakiery i musisz mieć tego świadomość. Czasami maszynowo jest ciężko usunąć większość niedoskonałości a co dopiero ręcznie. Jak chcesz porządny efekt to lepiej dozbieraj funduszy i oddaj auto do kogoś w okolicy kto się tym zajmuje na co dzień i zrobi to jak należy a Ty później tylko zaopatrz się w dobry szampon, wiadra, rękawicę do mycia, ręcznik do osuszania oraz jakiś wosk i QD dla podtrzymania uzyskanego efektu i to co moim zdaniem najważniejsze czyli podstawową wiedzę na temat mycia zgodnie ze sztuką detailing Chyba masz kolego rację więc się posłucham bardziej doświadczonych , dopowied mi tylko co to jest QD oraz jakim szamponem oraz wosk w średniej cenie kupić i jak co ile tym robić.
Denis Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 QD - quick detailer i tutaj zapożyczę definicję z opisu QD+ od Poorboya QD+ to idealny produkt do stosowania po każdym myciu samochodu, dzięki niemu z łatwością pozbędziemy się śladów z wody po suszeniu, uzupełnimy powłokę ochronną i nadamy połysk. W kwestii szamponu to nowym numerem 1 w moim arsenale okazał się Shampoo od ADBL. Z woskiem temat jest nieco bardziej skomplikowany. Jeśli planujesz oddać auto na korektę lakieru i zabezpieczysz go później powłoką, to na dobrą sprawę nie ma większego sensu późniejsze woskowanie - chyba że ktoś lubi.
toma085 Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Opublikowano 30 Lipca 2015 Kurka jakoś męczy mnie ta polerka dużo pracy jest z tym żeby zrobić to poprawnie , może jednak dał bym radę , mam taką niedrogą polerkę za 150zł i dostęp do past polerskich firmy wurth może ktoś tym robił i coś podpowie czy da się tym coś zadziałać.
Griffe Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Tania polerka i pasty wurtha, a pady, garaz, odpowiednie oswitlenie, miernik lakieru, sprzet do przygotowania auta do korekty w postaci chociazby glinki, srodka na letna rdze, doswiadczenie w temacie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się