Maszczu Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 (edytowane) Witam jak dam w palnik (dodam ze jeżdżę ostro od zawsze) moja niunia odcina mi turbo VCDS pokazuje taki bład: ( VCDS mam od 3 dni talk ze jestem lewy) Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.clbControl Module Part Number: 03G 906 016 JC HW: 03G 906 016 JCComponent and/or Version: R4 2,0L EDC G000CG 9537Software Coding: 0000076Work Shop Code: WSC 06335 000 00000VCID: 6DD12F3F746425764F5-80381 Fault Found:000564 - Boost Pressure RegulationP0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - IntermittentFreeze Frame:Fault Status: 00110000Fault Priority: 0Fault Frequency: 5Reset counter: 255Mileage: 217007 kmTime Indication: 0Date: 2064.00.00Time: 00:00:00Freeze Frame:RPM: 2709 /minSpeed: 93.0 km/hLoad: 90.6 %Voltage: 13.68 VBin. Bits: 00101000Absolute Pres.: 2315.4 mbarAbsolute Pres.: 2590.8 mbar dodam ze podczas spadania z obrotów delikatnie słychać dziwne charczenie jak na tym filmie ( wczesniej mysllem ze to dwumasa ale mam nowa od 4 miesiecy). Poczytalem w necie i znalazlem:Possible SolutionsCheck Charge Pressure Control SystemPerform Output Test (to check the Turbo Charger)Perform Basic Setting (to check the Charge Pressure Control)Perform Pressure Test to locate LeaksCheck/Replace Boost Pressure Control Valve (N75)Check/Replace Boost Pressure Sensor (G13)Check/Replace Turbo Charger Czytalem wiekszasc postow ale nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie jakie Logi zrobić żeby sprawdzic 4 pierwsze punkty i zobaczyć czy to lopatki ,N75 ,G13 ? .. jezeli chodzi o łopatki turbo to znajomy wsadził głowę pod maskę i na postoju sprawdzał ze niby otwierają sie mozna to jescze na VCDS sprawdzic ? Bede wdzieczyny za kazda porade ,podpowiedz.Albo moze ktos z Wroclawia z forum wie jak takie logi zrobic i mialo by chwile zeby to zemna ogranac za dobre piwko ...Pomożecie? Moj mechanik mowi zeby wyczysic turbo wymienic N75 ale jak sie go zapytalem ze jest mozliwosc sprawdzenia czy turbo niedomaga czy N75 do wymiany powiedzial ze nie wie jak to zorbic dlatego prosze Was o pomoc zeby uniknac nieskończonego wymieniana wszytkiego .... Edytowane 9 Sierpnia 2015 przez Maszczu
Homiczek Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 sterowanie turbo się zacina bo zazwyczaj zabite syfem - sadzą od zbyt delikatnego jeżdżenia ;p znajomy sprawdził na postoju bez vaga ?? normalnie to basic setting gr 11 zlogować oraz patrzeć na zakres ruchu sztangi przy turbo a logi to może być razem 03, 08 i 11, jak masz gdzie to 4 bieg, a jak nie to 3. 1500 do 4000 obr albo do odcięcia turbo - gaz w podłodze
Maszczu Opublikowano 6 Września 2015 Autor Opublikowano 6 Września 2015 (edytowane) sterowanie turbo się zacina bo zazwyczaj zabite syfem - sadzą od zbyt delikatnego jeżdżenia ;p znajomy sprawdził na postoju bez vaga ?? normalnie to basic setting gr 11 zlogować oraz patrzeć na zakres ruchu sztangi przy turbo a logi to może być razem 03, 08 i 11, jak masz gdzie to 4 bieg, a jak nie to 3. 1500 do 4000 obr albo do odcięcia turbo - gaz w podłodzeHi Prośba o analizę logów Logi statyczne http://vaglog.pl/log_231172.html http://vaglog.pl/log_231171.html http://vaglog.pl/log_231175.html http://vaglog.pl/log_231174.html http://vaglog.pl/log_231173.html logi dynamiczne z 008,010,011 (3 bieg i gaz w podłodze) : http://vaglog.pl/log_231142.html logi statyczne basic settings z kanałow (nie jetem pewien czy to dobrze zrobione logi ? czy nie powinienem odpalić testu ON/OFF?) 003, 011 http://vaglog.pl/log_231144.html http://vaglog.pl/log_231176.html Jeżeli potrzeba jakieś inne logi żeby ocenić co jest nie tak proszę o podpowiedz i wyrozumiałość, bo to moje początki z VCDS - Podziekował czy ktos ze speców od desli moze spojrzeć na logi zamieszczone powyzej i poradzic bede wdzieczny... Edytowane 6 Września 2015 przez Maszczu
Jarol Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 Masz spore przeładowane, do sprawdzenia w pierwszej kolejności turbo - czyszczenie geometrii
Homiczek Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 no przeładowanie spore co do Basic settings - tak trzeba włączać test, bo tak to są jak zwykłe statyczne i nic nie wnoszą. turbo do czyszczenia, albo spróbować je rozruszać - tj częściej wciskać na chwilę gaz do podłogi. A potem przelecieć autostradą jadą ze 150 z kilkanaście km. A na koniec wbić 4ke i zrobić pełne przyśpieszenie od 2 do 4 tyś obr z gazem w podłodze.Tylko ty widze masz multitronic i nie wiem jak to zniesie...
Maszczu Opublikowano 7 Września 2015 Autor Opublikowano 7 Września 2015 (edytowane) no przeładowanie spore co do Basic settings - tak trzeba włączać test, bo tak to są jak zwykłe statyczne i nic nie wnoszą. turbo do czyszczenia, albo spróbować je rozruszać - tj częściej wciskać na chwilę gaz do podłogi. A potem przelecieć autostradą jadą ze 150 z kilkanaście km. A na koniec wbić 4ke i zrobić pełne przyśpieszenie od 2 do 4 tyś obr z gazem w podłodze.Tylko ty widze masz multitronic i nie wiem jak to zniesie... Dzieki za odpowiedz ! Mam nowy EGR Siemensa wsadzony jakies 6M teamu, pytanie czy go trzeba jakos adoptowac , i jeszcze wcozrja looknelem pod maske i przy przepustnicy widze delikatne slady oleju ..hmm skad ten olej tam moze byc jak EGR nowy ?? Myslisz zeby odkrecic przepustnice i ja wyczyścić?? .. dodam jeszcze ze jak gasze auto to troche nim trzepie Czy to przeladowanie turbo to tylko fizyczny temat samej turbiny nie ma na to wpływu np jakis czujnik doladowania bo zastanawia mnie czymu to oddcinanie turbo w 95% wystepuje po opadach deszczu?? Edytowane 7 Września 2015 przez Maszczu
Homiczek Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 Mam nowy EGR Siemensa wsadzony jakies 6M teamu, pytanie czy go trzeba jakos adoptowac , i jeszcze wcozrja looknelem pod maske i przy przepustnicy widze delikatne slady oleju ..hmm skad ten olej tam moze byc jak EGR nowy ?? Myslisz zeby odkrecic przepustnice i ja wyczyścić?? .. dodam jeszcze ze jak gasze auto to troche nim trzepie adaptować ? nie słyszałem ;p jak niema błędów egr to powinno być ok. ślady oleju to normalne w tdi, bo turbo w zasadzie zawsze puszcza troszkę oleju(Oraz czasem odma) i to potem przechodzi przez cały dolot, i w okolicach łączeń wychodzi. Kwestia tylko ile tego jest - bo jak mało to nic sie nie dzieje Czy to przeladowanie turbo to tylko fizyczny temat samej turbiny nie ma na to wpływu np jakis czujnik doladowania bo zastanawia mnie czymu to oddcinanie turbo w 95% wystepuje po opadach deszczu?? deszcz na pewno wpływa na powietrze - tj gęstość itp, ale nie powinno mieć to większego związku. No chyba że woda dostaje się do wiązki przewodów, ale to raczej by były błędy związane z elektryką danego czujnika - np '~short ground' itp, ale na pewno nie positivenegative deviation. a logi robiłeś w deszczu ?
Maszczu Opublikowano 16 Września 2015 Autor Opublikowano 16 Września 2015 Mam nowy EGR Siemensa wsadzony jakies 6M teamu, pytanie czy go trzeba jakos adoptowac , i jeszcze wcozrja looknelem pod maske i przy przepustnicy widze delikatne slady oleju ..hmm skad ten olej tam moze byc jak EGR nowy ?? Myslisz zeby odkrecic przepustnice i ja wyczyścić?? .. dodam jeszcze ze jak gasze auto to troche nim trzepie adaptować ? nie słyszałem ;p jak niema błędów egr to powinno być ok. ślady oleju to normalne w tdi, bo turbo w zasadzie zawsze puszcza troszkę oleju(Oraz czasem odma) i to potem przechodzi przez cały dolot, i w okolicach łączeń wychodzi. Kwestia tylko ile tego jest - bo jak mało to nic sie nie dzieje nie oleju jest śladowa ilość to jeżeli mówisz ze to nic to nie będę się narazie tym przejmował ... przemyje to środkiem do czyszczenia hamulców i będę obserwował Czy to przeladowanie turbo to tylko fizyczny temat samej turbiny nie ma na to wpływu np jakis czujnik doladowania bo zastanawia mnie czymu to oddcinanie turbo w 95% wystepuje po opadach deszczu?? deszcz na pewno wpływa na powietrze - tj gęstość itp, ale nie powinno mieć to większego związku. No chyba że woda dostaje się do wiązki przewodów, ale to raczej by były błędy związane z elektryką danego czujnika - np '~short ground' itp, ale na pewno nie positivenegative deviation. a logi robiłeś w deszczu ? logi robiłem podczas słonecznej pogody ... teraz to juz jestem w stanie przewidzieć kiedy odetnie bo jak daje gazu tak na 2/3 to tak jak by auto nie mialo mocy potem jak dojdzie do 2700 obrotowy odcina, co dziwne nawet nie zapala się check engine a jak podepne VCDS to bład jest turbo na stole zapieczone łopatki geometrii .. wyczyszczone i wszytko smiga
Rekomendowane odpowiedzi