Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania podczas przyspieszania i na biegu jałowym ok. 1800 obr./min


bbarney_Szcz

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

mam problem podczas przyspieszania, w okolicach 1800 obr./min do 2200 czuć wibrację całego auta. Myślałem, że to przegób albo dwumasa ale te drgania występują też na biegu jałowym kiedy silnik osiąga 1800 obr. PD czy może rozrząd ? A może co innego. Jakie macie propozycję ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ok. 1800 obr/min przestaje działać mechanizm korekcji wtryskiwanych dawek do cylindrów, który to wyrównuje prace silnika .

Jeżeli na poszczególnych cylindrach korekcje są mocno rozbieżne , ale mieszczą się w tolerancji +/- 2,8, to powyżej tej prędkości obrotowej ( 1800 obr/ min) do ok 2300 obr/min występują właśnie wibracje zespołu napędowego :decayed:

Jeżeli korekcje w grupie 013 są książkowe, to zjawisko nie powinno występować :hi::P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książkowe nie są, na jednym cyl. mam 1,13 a reszta 0,5 ok. Z tego co napisałeś chyba już wiem co jest co. PD do regeneracji. Dzięki bardzo.

Edytowane przez bbarney_Szcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie rozpędzaj się z tą regeneracją :decayed:

Po co od razu ładować się w koszty, jak w 70-80 % przypadków wystarczy wymienić uszczelniacze na pompowtryskach, bo to zazwyczaj brak szczelności na nich odpowiada za takie rozjechane korekcje :P

Podczas wymiany uszczelniaczy zamień miejscami pompkę z największą plusową korekcją, z tą o największej minusowej korekcji .

Jeżeli po tej operacji korekcję nie wrócą do normy, to przynajmniej będziesz wiedział czy to wina pompki czy warunków wytwarzanych w cylindrze :hi:

P.S. zleć tą robotę komuś kto ma w PD-kach duże doświadczenie, chodzi o prawidłowe przeprowadzenie tej operacji, oraz o prawidłową weryfikację gniazd pompowtrysków, bo w przypadku mocnego ich zużycia sama wymiana uszczelniaczy może nie wystarczyć, może być konieczna ich regeneracja poprzez tulejowanie :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bipy jak powinno się sprawdzać ? To chyba blok 023 tak ? ale jak powinno się je sprawdzać ? na wolnych obrotach ? jak w ogóle vagiem dobrze sprawdzić pompki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vag bezpośrednio w żadnym kanale nie pokazuje stanu pompowtryskiwaczy, żeby postawić solidną diagnozę pompek , to trzeba umieć zinterpretować wartości grup 013, 018 i 023, w pewnych sytuacjach trzeba zamienić pompki miejscami , wymienić na nich uszczelniacze, sprawdzić stan ich gniazd w głowicy i dopiero wtedy można z większym prawdopodobieństwem coś powiedzieć o stanie pompek :decayed::P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grupie 013 mam -0,14 -1,22 0,49 0,85

w 018 0 0 0 0

w 023 wahało się od -6.0 -6.0 -11.0 -5.0 do 20.0 -44 -44 18.0


Co sądzicie o tych korekcjach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BIP-y się zmieniają w szerokim zakresie , a korekcje stoją jak drut ?, cały czas takie same wartości na wszystkich cylindrach? :decayed:

Sprawdź to dobrze, najlepiej jakbyś zapodał logi grup 003, 013 i 023 zrobione na biegu jałowym, przez kilkadziesiąt sekund, z lekką przegazówką w środku do max 1500 obr/min, na zimnym i na ciepłym silniku :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj robiłem logi 013 i 023:

http://vaglog.pl/log_230410.html

http://vaglog.pl/log_230411.html

W tygodniu zrobię komplet logów. Jak zrobię logi to umówię się chyba na wymianę uszczelniaczy PD. Po wymianie też zrobię logi.

Edytowane przez bbarney_Szcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tragedii jeszcze nie ma, ale też na Twoim miejscu zaczął bym od wymiany uszczelniaczy i zamienił pompkę pierwszą z czwartą miejscami :)

Ciekawy jestem jak będą po tej robocie wyglądały logi grupy 013 :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie, mam nadzieję, że wymiana uszczelniaczy coś da. Już nie mówię o tych drganiach bo to wcalne nie muszą być PD ale oby korekcje się poprawiły.

Jak drgania nie ustąpią to wtedy chyba dwumas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daje przynajmniej 70 % szansy, że po wymianie uszczelniaczy się wszystko uspokoi, korekcje wrócą do normy i drgania ustąpią :decayed:

Podczas wymiany uszczelniaczy zwróć uwagę na stan gniazd pompowtrysków w głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie będę tego robił, na warsztacie powiem żeby zwrócili na to uwagę i najlepiej jak mi zrobią zdjęcia jak uznają, że jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj tylko auto na wymianę uszczelniaczy do takiego machera, co to już robił nie raz, i ma trochę o tym pojęcia i sprzętu żeby to zrobić dobrze :decayed:

Ja na Twoim miejscu chciał bym być przy aucie podczas tej naprawy, szczególnie jak nie masz pełnego zaufania do mechanika, bo później może się okazać że dobre pompki nagle nadają się do regeneracji :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślę, żeby zrobić to samemu, są w necie filmiki jak to zrobić ale kurcze nigdy tego nie robiłem i boję się, że zrobię coś nie tak i będę żałował. Warsztat na który oddałbym auto jest całkiem dobry. Nie będę obecny przy tych pracach ale myślę, że zrobią to dobrze. Za zrobienie 4 pompek 440zł. Nie wiem czy to dużo czy mało. W cenie jest cały potrzebny materiał ( uszczelki, śruby itp.)

Edytowane przez bbarney_Szcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...