Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z multitronikiem.


Eiten

Rekomendowane odpowiedzi

Musze zacząć od histori naprawy z ostatnich 6 tygodni. Skrzynia multitronic 7mio lamelowa, 6 wirtulanych biegów z trybem sport 2.0 FSI 150KM 2003r.

1. Stwierdziłem usterke - skrzynia przełącza się w tryb sport, nadal biegi zmienia płynnie tylko że w sport.

2. Po diagnozie stwierdzono do wymiany komputer, tak też zriobion (2 błędy czujników).

3. Po wymianie komputera skrzynia juz nie przełącza sie w tryb Sport jednak w gratisie dostałem tarke na biegu 5-6 gdzies przy 2300 obrotów, falowanie obrotow w zakresie 1800-2300 na każdym biegu.

4. Po reklamaci mój komputer został wymieniony na kolejny (przynajmniej tak mi powiedziano, na ręce nikomu nie patrzyłem)

5. Jednak podczas 2giej wymiany komputera mechanik stwierdził że w oleju jest płyn chłodniczy. Wywnioskował że rozszczelniła się chłodnica i do oleju dostala sie płyn stąd ta cała zadyma ze złą pracą skrzyni. Faktycnzie na oleju osadziła się cieńka błyszcząca warstwa czegoś, byc może był to płyn chłodniczy. Zaproponował zdjęcie skrzyni i wymiane oleju z 2000zł.

6. Całą sprawe oczywiście musiałem wykłucić, nie ufając juz temu mechanikowi (dobry warsztat specjalizujący się w skrzyniach automatycznych tylko automatycznych), postanowiłem że zmienie olej gdize indizej. Zdecydowąlm się jednak na mała wymiane czyli 5,5l z 8 do testów czy mnie nie ściemnia.

7 Faktyczni po tej zmianie jest troche lepiej, jednak duzo jeszcze brakuje do stanu sprzed usterki. I tutaj moje pytanie czy faktycznie te objawy mogą być skutkiem płynu w skrzyni, i czy dobrze zrobiłem. Może lepiej zdecydowac się na całkowitą wymiane. Nim okryliśmy ten płyn chłodniczy w skrzyni zrobiłme z 300km (powiedziano mi że musze jezdizć bo skrzynia się adoptuje do komputer) i czy w tym czasie szlak już jej nie trafił.

Wszelki rady będą cenne.

Obecne ojawy:

- falowanie obrotów w zakresie 1800-2200 (skaczą o 100rpm i wracaja) tak jakby skrzynia nie wiedziała czy ma zminic bieg. Tylko na płaski, przy bardzo spokojnej jezdzie, sporadyczne.

- tarka gdzies przy 100km/h w momęcie przyśpieszenia przy obrota 2300

- Stuknięcie w skrzyni w chwili zmiany biegu na wsteczny. Tylko jeśli jest to bardzo szybka zmiana z D na R. Gdy zmianiam biegi to wolno (z 1s przestojem na N) wszystko jest ok.

- po pierwszej zmianie komputera zrobiomo mi jeszcze diagnostyke, wywalało błąd czujnika obrotów skrzyni. Jednak mechanik stwierdzil że to nic takiego i ze nie należy się tym przejmować. Zupełnie ten fakt ignorując.

Edytowane przez Eiten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym komputerem zostałeś naciągnięty x2, problem pewnie leży gdzie indziej.

Czy czujnik obrotów skrzyni został wymieniony?

Falowanie obrotów występuje przy stałej prędkości i co oznacza dla Ciebie "tarka", bo ja nie wiem o co chodzi :banan:

Automat potrzebuje chwilę na zmianę biegu, tak samo jak wbijesz "Drive" i od razu wciśnij gaz, to skrzynia też dostanie strzała.... oczywiście nie polecam tego robić w żadnym automacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym komputerem zostałeś naciągnięty x2, problem pewnie leży gdzie indziej.

Czy czujnik obrotów skrzyni został wymieniony?

Falowanie obrotów występuje przy stałej prędkości i co oznacza dla Ciebie "tarka", bo ja nie wiem o co chodzi :banan:

Automat potrzebuje chwilę na zmianę biegu, tak samo jak wbijesz "Drive" i od razu wciśnij gaz, to skrzynia też dostanie strzała.... oczywiście nie polecam tego robić w żadnym automacie.

Naciągnięty, byc może ale jak juz to tylko raz. Kolejna wymian była w ramach gwarancji którą wykłuciłem. Tarką nazwąłem (a właściwie gdzies zaczytałem) to taka zmiana biegów np. z 5 na 6 in znów na 5 i znów na 6 etc... I tak aż nie zmienie obrotów, znacznie. Tak jakby nie wiedział który bieg ma wbić i sobie przełącza w efekcji mam mega szarpanie. Czujnik obrotów nie został zmieniony, ale wydaje mi się że jest to jedne z elementów właśnie komputera skrzyni. Chyba że sie myle? Fajnie by było się mylić, potencjalne rozwiązanie jak na dłoni.

Z opisu skrzyni który znalazłem wynika że:

Czujnik G182 mierzy rzeczywistą wejściową prędkość obrotową (prędkość zespołu tarcz).

Sterowanie przełożeniem jest nadzorowane poprzez analizę wiarygodności sygnałów czujników G182 (wejściowej prędkości obrotowej) i G195 (wyjściowej prędkości obrotowej) oraz sygnału prędkości obrotowej silnika. Te czujniki są elementami właśnie komputera.

Chyba że mówisz o czujniku obrotowym skrzyni, ten wiem że gdzies jest ale nie mam pojęcia gdzie.

Z tym komputerem zostałeś naciągnięty x2, problem pewnie leży gdzie indziej.

Czy czujnik obrotów skrzyni został wymieniony?

Falowanie obrotów występuje przy stałej prędkości i co oznacza dla Ciebie "tarka", bo ja nie wiem o co chodzi :banan:

Automat potrzebuje chwilę na zmianę biegu, tak samo jak wbijesz "Drive" i od razu wciśnij gaz, to skrzynia też dostanie strzała.... oczywiście nie polecam tego robić w żadnym automacie.

Naciągnięty, byc może ale jak juz to tylko raz. Kolejna wymian była w ramach gwarancji którą wykłuciłem. Tarką nazwąłem (a właściwie gdzies zaczytałem) to taka zmiana biegów np. z 5 na 6 in znów na 5 i znów na 6 etc... I tak aż nie zmienie obrotów, znacznie. Tak jakby nie wiedział który bieg ma wbić i sobie przełącza w efekcji mam mega szarpanie. Czujnik obrotów nie został zmieniony, ale wydaje mi się że jest to jedne z elementów właśnie komputera skrzyni. Chyba że sie myle? Fajnie by było się mylić, potencjalne rozwiązanie jak na dłoni.

Z opisu skrzyni który znalazłem wynika że:

Czujnik G182 mierzy rzeczywistą wejściową prędkość obrotową (prędkość zespołu tarcz).

Sterowanie przełożeniem jest nadzorowane poprzez analizę wiarygodności sygnałów czujników G182 (wejściowej prędkości obrotowej) i G195 (wyjściowej prędkości obrotowej) oraz sygnału prędkości obrotowej silnika. Te czujniki są elementami właśnie komputera.

Chyba że mówisz o czujniku obrotowym skrzyni, ten jet hydrauliczny w środku skrzyni. A ta nie była rozbierana podczas wymiane, więc dlaczego miałby przestac dzialać.

Edytowane przez Eiten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie czujniki o których pisałeś powinny być na skrzyni i dać się wymienić.

Komputer tylko zczytuje z nich potrzebne mu sygnały.

Po wymianie komputera zapisały się w nim jakieś błędy.

Czy tylko Ci wiadomo że któryś z czujników obrotów jest nie halo?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów brak. Po wymianie oleju (małej 6,5l z 8) i co ważne przejechaniu 500km, problem praktycznie znknąl. Wyczuwalne są mikro, mikro wachnięcia obrotów raz może na 50km. Jest to na 90% spowodowane jeszcze małą domieszką Pojezdze z miesiąc i wymienie olej raz jeszcze, tak aby całkiem pozbyc się domieszki płynu chłodzącego. Musze tutaj oddać honor Panom z warsztatu, jednak mieli racje. Moge spokonie polecić warsztat: Mechanik Rakowa 40a, Wrocław.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...