Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Głośny, pojedynczy huk podczas gwaltownego hamowania silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od niecałego roku jestem posiadaczem Audi A4 B6 1.8t BEX. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że podczas hamowania silnikiem (w trakcie puszczania sprzęgła na niższym biegu) z centralnej czesci samochodu słychać bardzo głośne uderzenie. By sprawdzić co się dzieje pojechałem na kanał z kolegą, który po włączeniu wstecznego biegu gwałtownie zrywał sprzęgło a ja w tym czasie obserwowałem spód samochodu. Okazało się, że problemem jest skrzynia biegów, która uderza o podwozie. Pierwsza diagnoza padła na poduszkę skrzyni biegow. Niestety po jej wymianie problem nie znikł. (ani nie jest lepiej ani gorzej). Zaprzyjaźniony mechanik doradził mi by sprawdzić rownież poduchy silnika co tez zrobiłem. (Nie wymieniłem ich, tylko wzrokowo sprawdziłem czy nie ma pęknięć i wycieków). Czy poduchy silnika mogą powodować taką usterkę? Samochód nie drży na wolnych obrotach. Przejrzałem schematy w Etce i nie znalazłem innych mocowań poza właśnie poduszką skrzyni, dwiema silnika i przednim odbojem gumowym. Czy skrzynia nie powinna być jakoś zamocowana rownież od góry? Co o tym sądzicie?

Dodatkowo ostatnio zauważyłem, że pierwszy bieg coraz ciężej wrzucić. Po wciśnięciu sprzęgła muszę odczekać ok 1,5 sek by bieg włożyć bez zgrzytu i szarpnięcia samochodem. Nie wiem czy te dwa problemy są ze sobą powiązane, ale im więcej informacji tym lepiej.

Proszę o opinie i pomoc.

Opublikowano

tuleje na saniach? sprzęgło? przegub wewnętrzny?
Musisz szukać bo nic innego Ci nie zostanie.
Dziwne jest, że jak pisałeś skrzynia uderza o podwozie, co by świadczyło o poduchach silnika/skrzyni ale to sprawdziłeś...

Opublikowano

Faktycznie. Przeoczyłem tuleje na saniach. Może tu tkwi problem. Zastanawiam rownież nad odbojem (tym z przodu). Zobaczyłem, że jest on regulowany i może powinienem go opuścić maksymalnie w dół tak by opierał się sile podrzucania skrzyni w górę (gdy skrzynia idzie w górę to silnik pewnie się opuszcza wnioskując po tym, że siła powodującą ten efekt pochodzi z kół)

Niestety nie wiem jak sprawdzić sprzęgło. Na pewno nie ma na nim uślizgu ponieważ samochód energicznie przyspiesza. Dodatkowo robiłem test z ruszaniem z trójki opisany na forum w innym wątku.

Dzięki za wsparcie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...