Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po rozgrzaniu klekocze jak stary dostawczak


mattimyck

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem właścicielem samochodu A4 b7 3.0 TDI ASB od 3 miesięcy i przejechałem 2 tys.
Dzisiaj samochód podczas ok 10 km trasy zaczął klekotać. Dźwięk mogę porównać tylko do starego dostawczaka. Podczas powrotu również klekotało, ale 2 3/4 odcinka przestało.
Przebieg 240 tys, stan rozrządu i turbiny nieznany.

Czytałem o klekotaniu tych silników na zimnym, ale o ciepłym nie znalazłem.
Powodem najczęściej pojawiającym się były napinacze rozrządu (wiem, oklepany temat w 3.0 TDI)
W tym przypadku będzie to samo?

Samochodem jeżdżę dynamicznie.
Wolałbym wiedzieć czy to coś za co brać się szybko, czy może trochę poczekać na lepsze czasy finansowe? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacze słychać podczas rozruch silnika, gdy silnik pracuje ciśnienie oleju rośnie i wypycha napinacze, ktore następnie napinają łańcuch rozrządu. W tym momencie juz ich nie słychać. Jezeli łańcuch się wydłużył można go też czasami usłyszeć ale to nie klekotanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpalaniu raczej pracuje poprawnie.
Z drugiej strony nie jestem profesjonalistą i może nie potrafię wyłapać tego dźwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mieszkasz w Warszawie, to mogę Cię zaprosić na odsłuch dźwięku jaki wydaje rozrząd przy rozruchu to sobie porównasz. Mam również kabelek do podłączenia kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mieszkasz w Warszawie, to mogę Cię zaprosić na odsłuch dźwięku jaki wydaje rozrząd przy rozruchu to sobie porównasz. Mam również kabelek do podłączenia kompa.

Odgłos rozrządu to nic innego jak łańcuch obijający o obudowę silnika, zanikający po pierwszych 1-2 sek. po uruchomieniu silnika. Najlepiej go zlokalizować albo przy pierwszym odpaleniu auta lub najlepiej po półgodzinniej przerwie od jazdy czyli odstawić auto na ok. 30 min i ponownie odpalić. Wtedy olej jest rzadki i napinacze straciły już w tym czasie ciśnienie. Łańcuch wisi i ociera o obudowę. Najbardziej to słychać gdy maska jest zamknięta bo odgłosy pracującego silnika to zagłusza. Czyli zamykasz maskę, siadasz na fotelu kierowcy zoztawiasz otwarte drzwi i startujesz silnik. Pierwsze 1-2sek. słychać łańcuch później wszystko znowu normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobna sytuacje.. tylko mi klekocze i drgania sa jakies 3 4 sekundy na 60 stopniach silnika i po 3 sekundach niby wszystko wraca do normy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...