thawk Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 (edytowane) Witam wszystkich, niedawno podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka check engine - po podpięciu i zczytaniu błędów miałem 2 wpisy: P0420: Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold P0299: Turbo/Super charger underboost mechanik do którego postawiłem auto po wymontowaniu zaworu DV stwierdził że zawór jest cały w oleju i stąd nie domyka i wywala błąd.Zdecydowałem się na wymianę odmy i rury BT (oryginalne ASO) - po przejechaniu około 1,5 tys km problem powrócił a do tego wzrosło zużycie oleju - ponad litr na 1000 km:/ Dodatkowo auto stało się mułowate - dopiero od 3,5 tys obrotów zaczyna przyspieszać.... czy miał ktoś podobne problemy? podejrzewam że turbo zaczyna puszczać olej - nie mam żadnego widocznego wycieku w komorze silnika... i czy to może w jakiś sposób mieć powiązanie z błędem P0420 ? z góry dzięki za pomoc Edytowane 30 Sierpnia 2015 przez thawk
tom4275 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 (edytowane) Moim zdaniem masz padnięty DV i dlatego auto muli, też miałem uwalony i po wymianie wróciło do normy, podmień jak masz od kogo i sprawdź spalanie oleju masz tragiczne, mój mimo lekkich luzów na ośce turbiny nie wciąga oleju, pewnie dobrze by było wyciągnąć turbinkę i sprawdzić jej stan, ale od razu Cię uprzedzę że jest upierdliwa w rozbieraniu przy takim zużyciu oleju to pewnie zawaliło Ci kata i stąd check sprawdź jeszcze drugą sondę w kacie Edytowane 31 Sierpnia 2015 przez tom4275
thawk Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2015 (edytowane) odnośnie spalania oleju to wcześniej miałem w normie jakieś 200-250 ml na 1000km dopiero teraz po wymianie zaworu PCV i rurki BT strasznie skoczyło... u mechanika jestem umówiony na 7.09 - on podejrzewa turbinę - zawór DV miałem wymieniany jakoś na jesieni, teraz po demontażu był cały zaolejony i ponoć temu się nie domykał... jeżeli to turbo pościło olej to lepiej kupić nową czy regenerować? jaki są koszty ? Edytowane 31 Sierpnia 2015 przez thawk
tom4275 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 jak chcesz od razu podnieść moc to bym celował w turbinkę K04, jak dobrze pamiętam u Sida jest za 4 z kawałkiem, K03 będzie niewiele tańsza, tylko do podniesienia mocy trzeba by było jeszcze intercoolerka centralnego i downpipa, właśnie nad takim zestawikiem sam się zastanawiam, w tej chwili mam 260 na programie, ale że właśnie turbinka już zaczyna luzy łapać to myślę nad takim rozwiązaniem
thawk Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2015 rozwiązanie fajne obawiam się trochę wycinanie kata - straszą teraz tymi szczegółowymi przeglądami i kontrolą emisją spalin... rozumiem że bez downpipa zmiana turbo na K04 za wiele nie da?
bartekzks Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Mam to samo od wymiany BT i PCV włączę ze spalanie oleju .... dzisiaj jadę zmienić BT na stary ORI niestety PCV wyrzuciłem ku.. głupi JA ... mam PCV z końcówka N niby do mojego auta dobrany zobaczymy ... bo teraz na aucie jest z R A Ty jakie masz BT i PCV ?? pozdrawiam
tom4275 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 jak masz zapchanego kata to i tak pójdzie na śmietnik, nowy to spory wydatek a używkę bierzesz w ciemno, wszyscy podnoszący moc, kata wywalają zobacz temat o 1.8T, tam koledzy to już nawet grupowe zapisy na downpipe'y robią , szmoc musi mieć ujście
thawk Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2015 (edytowane) Mam to samo od wymiany BT i PCV włączę ze spalanie oleju .... dzisiaj jadę zmienić BT na stary ORI niestety PCV wyrzuciłem ku.. głupi JA ... mam PCV z końcówka N niby do mojego auta dobrany zobaczymy ... bo teraz na aucie jest z R A Ty jakie masz BT i PCV ?? pozdrawiam właśnie sprawdziłem: BT i mam 06D103215A niestety PCV nie jestem w stanie sprawdzić bo numer mam zasłonięty a fakturę z ASO mam w drugim domu :/ Daj znać jak po zmianie BT na stary pozdrawiam Edytowane 31 Sierpnia 2015 przez thawk
bartekzks Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Zmieniłem BT na stary ori i PCV na N i zobaczymy jak pojeżdżę dam znać co się dzieje ale zauważyłem ,że PCV z R ma 2 w rogu czyli niby 2 zaworki a ten co wkładałem ma 1 czyli chyba jednak jest jakaś różnica mam nadzieję ,że to pomoże jak nie to idę w stronę TURBO ... choć wstaje pięknie , nie kopci ... Pozdrawiam
thawk Opublikowano 11 Września 2015 Autor Opublikowano 11 Września 2015 (edytowane) no właśnie auto też mi nie kopci, nie świszcze i nie ma widocznego wycieku na obudowie... jedynie jest mułowate do 3-3.5 tys obrotów ale to przez zalolejony zawór DV... w poniedziałek wyjmą mi turbine to będę wiedział co i jak - czy to ona puszcza olej czy zalewa ja z rurki BT.... Korzystając z chwili wolnego czasu sciągnąłem ta gumową rurę łącząca filtr powietrza z turbo i mam tam pełno oleju - leje się z BT :/ wiem już skąd zalewa mi zawór DV... może to być wina źle dobranego zaworu PCV ? Problem rozwiazany - wymiana pokrywy zaworow pomogla teraz mam nowa poprawiona z koncowka N i po prawie 500km ubytek minimalny i brak problemow z moca koszt: 880 pokrywa i 100 robocizna Edytowane 4 Września 2015 przez thawk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się