kaczowka.m Opublikowano 11 Września 2015 Opublikowano 11 Września 2015 Cześć, Mam duzy problem z zapowietrzaniem się układu chłodzenia. Ubywa mi bardzo dużo płynu i muszę go dolewać nawet 2-3l po 20km jazdy. Wymienione mam już pół silnika a problem ciągle powraca. Do tej pory zrobiona uszczelka pod głowicą razem z planowaniem głowicy i bloku. Sprawdzona na szczelność wiec to odpada. Nowy rozrząd z pompą wody, czujnik tempreatury G2/G62 ori z aso, termostat ori z aso. Zauważyłem teraz powiększający się wyciek przy króćcu w który wchodzi czujnik temp. Myślicie, że to może być przyczyną tak dużego zapowietrzenia? Nagrzewica jest szczelna i wypłukana a mimo wszystko ciągle w samochodzie zimno. Wskaźnik temp. pokazuje 90 stopni. Chłodnica raz jest ciepła a raz gorąca i słychać klikanie jak dolewam płynu do zbiornika, wtedy chlodnica się napełnia, robi gorąca i przez chwilę jest ok. Mija kilka minut i problem powraca. Podłączany był pod komputer i ten nie pokazywał żadnych błedów.
piotrsob1 Opublikowano 12 Września 2015 Opublikowano 12 Września 2015 Musisz dojść którędy płyn ubywa w takich ilościach , bo nie są to krople tylko litry Rozum podpowiada mi że przy takiej wielkości ubytku to przyczyną może być tylko uszczelka pod głowicą i ciśnienie wywala chłodziwo przez zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego ( jego ujście jest pod zbiorniczkiem wyrównawczym ). Tłumaczyło by to też wieczne zapowitrzenie układu ogrzewania Nie wiem czy Twój silnik posiada chłodnicę spalin w układzie EGR-a, jeżeli tak to trzeba sprawdzić ciśnieniowo jej szczelność, albo wyłączyć ją z układu chłodzenia i przez jakiś czas obserwować poziom płynu w celu potwierdzenia lub wykluczenia jej udziałau w wyrzuczniu płynu chłodzącego Jak już będziesz pewny że te wszystkie elementy są sprawne , a płyn dalej wywala , to albo głowica pęknięta, albo jest problem z obiegiem cieczy chłodzącej ( obcięty napęd wirnika pompy wody) . Trzeba zauważyć jedną bardzo istotną rzecz, czujnik temperatury cieczy chłodzącej jak sama nazwa mówi nie pokazuje temperatury silnika ani głowicy, tylko z racji swojego umiejscowienia pokazuje temperaturę cieczy go omywającej, jak jej w silniku brakuje, to pokazuje co najwyżej temperaturę króćca w którym jest zamontowany, a ta może się znacznie różnić od temperatury silnika a w takim przypadku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się