Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Diesle - wymiana nagrzewnicy w wersji z klimatronikiem


woj-o

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio mója A4 zaczyna mnie do szału doprowadzać - nie dalej jak 2 tyg temu po cieżkiej walce wymieniłem uszczelkę miski olejowej (bity dzień roboty z rozkrecaniem połowy dołu). Myśle sobie bedzie spokój.

Śmigam i szybki parują - no coż pogoda mglista może filtr przeciwpyłkowy się zapchał, no ale jak już klima nie dała rady ich osuszyć plus zaczęło sie skraplać tłuste na szybie no to spojrzenie na zbiorniczek a tam płynu ledwo ledwo. Szybkie "macanie" podłogi w środku - jezioro u pasażera -> nagrzewnica powiedziała DOSYĆ.

Nie mogła wybrac lepszego momentu:).

Chce to zrobić ale już wiem że to droga przez mękę (a nagrzewnica 55PLN ;) ).

Pytanie moje czy ktoś próbował to wymieniac w A4 B5 TDI z klimatronikiem? Da się to zrobc nie rozbierając kompletnie wnętrza?

I najważniejsze czy da sie wyciągnąć nagrzewnice nie rozpinając (a więc nie rozszczelniajac) układu klimatyzacji?

Wiem że obie (nagrzewnica i parownik) siedzą w tej samej platikowej obudowie (ze zdjęc na allegro) ale nie potrafię dojrzeć czy tą obudowe

da się na aucie rozłożyc na dwie części tak żeby wyciągnac nagrzewnicę?

Jezeli ktoś ma jakieś wskazówki (typu 'poduszek nie trzeba odpinać, kiery nie trzeba zdjejmować...) bardzo bym prosił o napisanie.

Cockpit rozbierałem już od przodu (kosolę środkową plus schowek więc tutaj spokój) ale jak trzeba góre dechy zdjąc to już jestem trochę zielony.

Kolejne pytanie - ponieważ tapicerka podłogi jest przyklejana - ma ktoś pomysł jak to wysuszyć? - zakładam około 2l płynu w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chce to zrobić ale już wiem że to droga przez mękę (a nagrzewnica 55PLN ;) ).

Pytanie moje czy ktoś próbował to wymieniac w A4 B5 TDI z klimatronikiem? Da się to zrobc nie rozbierając kompletnie wnętrza?

W A4 1,6 ADP ja rozebralem, wbrew pozorom najwiecej zamoty mialem jak spasowac schowek

I najważniejsze czy da sie wyciągnąć nagrzewnice nie rozpinając (a więc nie rozszczelniajac) układu klimatyzacji?

Wiem że obie (nagrzewnica i parownik) siedzą w tej samej platikowej obudowie (ze zdjęc na allegro) ale nie potrafię dojrzeć czy tą obudowe

da się na aucie rozłożyc na dwie części tak żeby wyciągnac nagrzewnicę?

teoretycznie da się ponieważ tunel złożony jest na spinki, które zreszta widzisz po zdjęciu schowka, ja jednak wczesniej opróżniłem klime

Jezeli ktoś ma jakieś wskazówki (typu 'poduszek nie trzeba odpinać, kiery nie trzeba zdjejmować...) bardzo bym prosił o napisanie.

w dziale wnętrze poszukaj parę dni odpisałem na wątek odnośnie rozbierania, podałem link do tutoriala jak rozebrac, i kilka własnych wskazówek

powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za wskazówki.

Schowek już u mnie 2 razy wyjmowałem więc z "dołem" deski nie przewiduje problemów.

Góra wygląda gorzej (szczególnie że to wzmocnienie spawane będzie zapewne przeszkadzać).

Szczerze mówiąc akurat teraz mam kilka sporo ważniejszych spraw, ale z drugiej strony robić to przy -10 na dworze mało mi się uśmiecha - tak samo jak śmigać w zimnym aucie w zimie.

Spróbuje go rozbebeszyć jutro (dół ile się da - zobaczymy co z tego wyniknie).

P.S. czy jeździć z odpiętym panelem klimatronika można czy raczej niewskazane? Spiąłem obieg wody na krótko rurką więc autko się porusza. A przydatne by było ;)

I jeszcze jeden szczegół - wężyk podciśnienia pomiędzy rurkami nagrzewnicy - u mnie wisi luźno - nie wiedziałem do czego on jest - gdzie go trzeba wpiąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde, mam to samo Szyby paruja momentalnie jak wlacze cieple powietrze, a na klimie zero reakcji, nic nie osusza.I plynu ubywa dosyc duzo, i tez mam mokro od strony pasazera pod dywanikiem. Czy to objawy padnietej nagrzewnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde, mam to samo Szyby paruja momentalnie jak wlacze cieple powietrze, a na klimie zero reakcji, nic nie osusza.I plynu ubywa dosyc duzo, i tez mam mokro od strony pasazera pod dywanikiem. Czy to objawy padnietej nagrzewnicy?

Po co Ci na Bermudach ogrzewanie przecież tam jest bardzo ciepło ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafis - jak jeździsz na płynie i to co masz na szybach jest "tłuste" no to czeka cie interesujące klika dni :D.

Ale na bermudach to bym to olał i spiął na krótko - u ciebie tylko klima się przydaje :>

Ja już jestem w trakcie składania tego cholerstwa :chytry:

Jedna uwaga - nie da się tego zrobić nie rozkręcając obiegu klimy... z ciężkim sercem wywaliłem zawartość w powietrze ; ;(

No i 150 zeta na lato pójdzie a taka fajna szczelna klima była ;)

Na śrubki od tego czujnika nasłonecznienia to nie kląłem - miałem ochotę go nie montować !!! Jedna śrubka wybrała wolność przy składaniu - szukał nie będę - wpadłem na pomysł bezśrbkowy.

Czy zdejmowanie dechy jest konieczne to nie wiem - tak z perspektywy to nie na 100% ale całe ogrzewanie cięzko wychodzi i może te 1-2 cm które decha zwalnia się przydają. Nie zdejmowałem kiery - dechę ciężko przez to zdjąć ale się da (za to tych dwóch śrubek co są pod zegarami nie da się przykręcić) .

Ogólnie kila śrub jest typu "mission impossible" - zastanawiam się jak oni to w fabryce składają (rozumiem kompletną dechę ale np tego czujnika nie da się bo jest częścią instalacja elektrycznej...).

Jutro plan skończenia autka - to się zbiorę i napiszę na dniach jakieś całościowe opowiadanie - foto story nie robiłem - w wątku poleconym jest doskonałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za wskazówki.

[...]

I jeszcze jeden szczegół - wężyk podciśnienia pomiędzy rurkami nagrzewnicy - u mnie wisi luźno - nie wiedziałem do czego on jest - gdzie go trzeba wpiąć?

Nie ma sprawy, sprawa wężyka się wyjaśni jak wyciągniesz cały tunel :] - to obieg zewnętrzny - wewnętrzny, tam zamiast silnika dali elektromagnes ciśnienie potrzebne do poruszania klapka ;)

powodzenia pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj tutaj ja się tez zabieram chyba za wymianę nagrzewnicy ;(

Ja wczoraj skonczylem u siebie wymieniac nagrzewnice - to nie robota na dwa zubry smiley

do pracy potrzeba conajmniej 1 chłopka - może być właściciel, oraz kluczy nasadowych 8, 10, 13, 17, płaska 8 może się przydać oraz kilku imbusów - nie pamiętam jakich

opis będzie uzupełnieniem już tu na forum umieszczonego wątku http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t9609.0.html;highlight=uruchomienie+klimatronika najlepiej zacząć od punktu 5

z hintów które mogę dorzucić to:

* od strony komory silnika należy zdemontować węże od nagrzewnicy, oraz wężyk podciśnienia idący pomiędzy nimi, po drugiej stronie na podszybiu od osłoną filtra pyłkowego znajdują się rurki od klimy - oba są razem skręcone za pośrednictwem większego imbusa, uwaga też na czujnik ciśnienia

* podczas demontażu deski opis podaje aby zdjąć kierownicę ja tego nie uczyniłem i też się dało choć odkręcenie i przykręcenie dwuch wkrętów pod licznikami nie było łatwym zadaniem wink

* Chłopaki w wątku cytowanym wyżej, nie demontowali ramy metalowej, natomiast kleli na przykręcenie nawiewu na szybę, do niej - ja zdjąłem ramę i było znacznie wygodniej, ale oprócz tych kilku śrubek więcej musiałem też odczepić wiązki elektryczne

* sam tunel przykręcony jest: mniej więcej po środku do ramy dwoma 10, z prawej strony za pomocą blachy, również dwoma 10, od strony kierowcy 3 wkrętami o łbie 8, jeden z boku jeden z góry jeden z dołu

co do przygotowania się warto zakupić trochę płynu do chłodnic, nagrzewnicę oczywiście, a przed zabawą podjechać na serwis celem spuszczenia czynnika z klimy - bo i tak ją rozszczelnimy wink

ja wspomniałem można to zrobić w pojedynkę ale z kumplem będzie raźniej i jeśli są dodatkowe klucze znacznie szybciej decayed

mnie w pojedynkę zabawa zajęła około 12h, ale zrobiłem to pod blokiem, pożyczonymi kluczami - ze mnie żaden mechanizator wink

no smiley mam nadzieję że się te wnioski komuś przydadzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafis - zapomnij o uszczelniaczach - u mnie nagrzewnica po prostu zardzewiała ;) (to nie była jego 1 nagrzewnica z tego co widziałem).

Wywaliło mi 3 litry płynu w 2 dni.

Co dziwne i niepokojące - temp. silnika w normie (wg wskaźnika) to jeszcze rozumiem bo jakiś "geniusz" dał czujnik nisko przy bloku.

A być powinien na głowicy bo tam przy braku płynu ma być mierzone...

Gorzej - mam czujnik ilości/obecności płynu w zbiorniku wyrównawczym - mimo że w zbiorniku sahara to żadnego alarmu ani błędu na VAG nie było.

Jak gdyby ten czujnik ciągle zwarty był - może ktoś napisać jak on ma działać? - jak już jest to powinien coś zasygnalizować (jak czujnik temp nie może bo on ma OK)

U mnie na obiegu jest silnik elektryczny ( wężyk wisi sobie luźno ;).

Czy to może się przy "lifcie" w '98 zmieniało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...