krole Opublikowano 12 Października 2015 Opublikowano 12 Października 2015 Cześć. Czy ktoś wie jaka jest optymalna prędkość jazdy / obroty silnika, aby spalanie było w miarę niskie? Może ktoś z was posiada licznik ze wskazaniem spalania chwilowego w A4 B5 1.8 ADR? Otóż jadąc ostatnio w nocy totalnie pustą drogą, mając duży zapas czasowy do miejsca docelowego, zastanawiałem się z jaką prędkością jechać najlepiej. 80, 90, 100 km/h ? Można powiedzieć, że w tamtym momencie włączył mi się emeryt-style wg. danych technicznych, max. moc jest przy 5800 obr/min, max. moment przy 3950 obr/min. Ale to chyba za duże obroty, dla spokojnej jazdy. Na jakich obrotach utrzymujecie swoje maszyny jadąc spokojnie w trasie?
Olszak86 Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 Ja smigam okolo 100-120 km/h jadac szybciej spalanie znacznie wzrasta. Moze inaczej jadac na 5 biegu spalanie przy 3 tys obrotow jest okej ale 4 tys i wzwyz jest wyzsze Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 15 Października 2015 Opublikowano 15 Października 2015 jak chcesz jezdzic tanio to LPG i emerycka jazda do max 3 tys, czy wstawiam czy nie paliwo tak samo znika z baku to stary motor, który +/- bierze dyche jakbyś nie jechał, jakbyś nie kombinował, jak chcieliscie zeby palil wam 5-6 to trzeba było lupo kupić w 1.4 a nie stare 1.8 wolnossące, które trzeba kręcic żeby jechało
Olszak86 Opublikowano 15 Października 2015 Opublikowano 15 Października 2015 jak chcesz jezdzic tanio to LPG i emerycka jazda do max 3 tys, czy wstawiam czy nie paliwo tak samo znika z baku to stary motor, który +/- bierze dyche jakbyś nie jechał, jakbyś nie kombinował, jak chcieliscie zeby palil wam 5-6 to trzeba było lupo kupić w 1.4 a nie stare 1.8 wolnossące, które trzeba kręcic żeby jechało +1Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
booolek Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 (edytowane) jadac trasa srednio 3 tysiace obrotow to 9 litrow mi pali (gazu).ale wg moich spostrzeżeń to ich optymalna praca miesci sie w przedziale miedzy 2,5 a 3,5 tysiaca Edytowane 17 Października 2015 przez booolek
krole Opublikowano 25 Października 2015 Autor Opublikowano 25 Października 2015 (edytowane) jak chcesz jezdzic tanio to LPG i emerycka jazda do max 3 tys, czy wstawiam czy nie paliwo tak samo znika z baku to stary motor, który +/- bierze dyche jakbyś nie jechał, jakbyś nie kombinował, jak chcieliscie zeby palil wam 5-6 to trzeba było lupo kupić w 1.4 a nie stare 1.8 wolnossące, które trzeba kręcic żeby jechało wiedziałem, że zaraz będzie text aby kupić coś mniejszego, to będzie mi palił mniej. Że jak chcę sobie jeździć jak emeryt, to kup sobie Lupo... NIE O TO zapytałem. Zapytałem: jadę w trasie, w środku nocy, zapas czasu mam nawet ok.1 godziny. Mogę jechać np. 120km/h i czekać później na mrozie, ale mogę też i wolniej bo mi się nie spieszy a droga jest pusta. Nie mam FISa w zegarach, nie znam chwilowego spalania, więc nie wiem czy jak się nie spieszę, to lepiej jechać 2k obr/min, 2.5, 3, 3.5 4? Dzięki ma merytoryczne odpowiedzi pozostałym Edytowane 25 Października 2015 przez krole
ŁukaszA4avant Opublikowano 25 Października 2015 Opublikowano 25 Października 2015 Przy 100 km/h jest delikatnie poniżej 3tyś obrotów.(o ile dobrze pamiętam).myśle ze do w miare ekonomicznej jazdy to 100-110. Jeżdze do pracy odwodnicą.Odcinek około 10 km,predkość stałą około 140 i nie powiem że pali mało bo już swoje obroty trzyma.
maf10 Opublikowano 25 Października 2015 Opublikowano 25 Października 2015 Audice mam od tygodnia Wczesniej vw bora (diesel) 6 biegowaTam przy zmianie biegu na wyzszy mialem 1200 obr dajmy a przy 2000-2500 zmieniałem na kolejnyteraz przy zmianie biegu na wyzszy mam prawie 2000 obr i jeszcze taki odruch mam że od razu chce zmieniać na wyższy. 3000 obrotow to dla mnie szok Mam 3k obrotów to mam wrazenie ze już tak wszystko wyje i spalanie jest chyba z milion ale to chyba kwestia przyzwyczajenia.
Wojtek1995 Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 (edytowane) powiem tak wszystko zależy od warunków czy hamujesz często jak się poruszasz jak trzyma się prędkość 120-130 spali 7-8 nawet mniej ,chociaż wracając z wakacji 315km wyszło mi 7,6l/100 średnia 140-150 + klima cały bagażnik 3 osoby obr 4000 + tylko że pusta droga 0 ciężarówek bez hamowania itp itd nie jak to na typowych drogach pomieście sam zauważyłem ostatnio że mniej pali jak poruszam się na 3 niż na 4 tak od 1800 do 2500 pomieście gorzej wygląda jak jest 5 osób i cały bagażnik wtedy już 8-9l/100 Edytowane 4 Listopada 2015 przez Wojtek1995
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się