Adrian355 Opublikowano 15 Października 2015 Opublikowano 15 Października 2015 Witam! Jestem posiadaczem Audi A4 B5 z silnikiem 2.4 V6 AGA i skrzynią TipTronic o oznaczeniu DES. W zeszłym tygodniu moja pompa wody powiedziała żegnaj. Więc wymieniłem rozrząd. Jak jechałem do warsztatu prócz kapiącego Borygo z pompy nic w aucie nie miało poważniejszych wad. A zwłaszcza skrzynia. Zmieniała biegi gładko.. Kick down działał natychmiastowo itd. Rozrząd poza ustawieniem robiłem sam. Była przestawiona po stronie kierowcy o dwa zeby. Po przeciwnej o jeden. I na wale o jeden. Wszystko ustawione, poskładane i auto wyjechało na drogę. No i za jakiś niedługi czas się zaczęło. W trybie ręcznym wszystko jest ok. Natomiast na Drive skrzynia zmienia biegi kiedy chce.. mianowicie.. jeśli ruszam spod świateł normalnie.. 1 i 2 bieg zmienia normalnie.. okolice 2000obr/min. natomiast z 3 na 4.. i z 4 na 5 dochodzi do 3000 - 3500 obr/min i tak trzyma.. aż nagle po 300 albo 3000 metrach zmieni bieg. Bez jakiś szarpań.. no może raz na 10 razy szarpnie. To samo jeśli daje w palnik.. kiedyś zdjąłem noge z gazu.. (bez trzymania kick downa) to obroty spadały ładnie.. teraz bardzo wolno spada z tych obrotów.. i zdarza się jej robić agresywne redukcje. I nie wiem już czy to sprawa oleju do wymiany.. czy przestawienie rozrządu tak wpłyneło.. ratujcie bo zgłupiałem a nie chce niepotrzebnie ładować się w koszta. Pozdrawiam!
Hezen Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Podepnij vaga i sprawdź błędy w sterowniku skrzyni biegów.
Adrian355 Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Opublikowano 2 Listopada 2015 Auto naprawione. Lekarstwem okazało się nie całe 7l. ATF 320 i filtr Knechta. Zlane 5 litrów bagne.. a reszta wygrzebana łyżką.. Przyznam że zbyt długo czekałem na wymianę oleju bo się tego bałem bo za wiele się naczytałem ile można zepsuć. Bez pośpiechu ok. 3 godzinki roboty. Koszt 240zł.. robocizna zero bo sam to robiłem z wujkiem. A skrzynia wróciła do normy. Pozdrawiam! Jednak problem powrócił.. skrzynia przeciąga ale tylko 3 bieg.. trzyma go do 3 tys. i nie zmienia jak powinna. Trzyma obroty. Po jakimś czasie bez reguły go zmieni. Tipem przełączy się od razu. Problem występuje tylko przy delikatnym ruszaniu. Błędów brak.
Hezen Opublikowano 2 Listopada 2015 Opublikowano 2 Listopada 2015 Usterka może być spowodowana ze strony sterownika hydraulicznego. Przy wymianie oleju należało podjąć także jego czyszczenie oraz diagnostykę, ale do tego najlepiej mieć manuala (dokumentacje serwisową), bo sterownik hydrauliczny już jest dość skomplikowanym elementem skrzyni. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Adrian355 Opublikowano 6 Listopada 2015 Autor Opublikowano 6 Listopada 2015 Nowosc: Blad na skrzyni: Wlacznik swiatel stop. Odkryty po dotoczeniu sie do mechanika, blad: potenciometr pedalu gazu. Czy to moze miec wplyw na zachowanie skrzyni?
Hezen Opublikowano 6 Listopada 2015 Opublikowano 6 Listopada 2015 (edytowane) Tak te czujniki/włączniki mają wpływ na poprawne działanie skrzyni. Dzięki włącznikowi świateł stop, komputer skrzyni odpowiednio steruje samą skrzynią jak i sprzęgłem hydrokinetycznym. Potencjometr gazu - tutaj chyba nic nie musze pisać, bo wiadomo od czego jest :> Pisałem w swoim pierwszym poscie żebys sprawdził błędy vagiem!... chyba że teraz się pojawiły. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 6 Listopada 2015 przez Hezen
Adrian355 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2015 (edytowane) Przepraszam za ta ilosc pytan. Orientujesz sie jaki ten czujnik może miec numer? Albo czy to tylko jeden rodzaj? To samo pytanie co do pedalu gazu. Mam nadzieje ze skonczy sie na tym.. Vagiem na tygodniu mysle ze go przeskanuje. Może komuś na przyszłość się przyda. Numer czujnika pedału sprzęgła: 811907343B. Co ciekawe.. ja znalazłem taki tylko w Volkswagenie.. 14 dni roboczych czekania. Kupiłem używkę na allegro za 30zł. Po wymianie błąd udało się usunąć. Na razie podczas przejechania 50km. skrzynia nie zawiesza już biegów, nie robi nagłych dziwnych redukcji oraz po zdjęciu pedału gazu z kick downa nie przetrzymuje tak długo biegu co owocowało hamowaniem silnikiem nawet do 2500obr/min zaczynając od 6000obr/min. Pozdrawiam! Edytowane 9 Grudnia 2015 przez Adrian355
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się