Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Traci moc i szarpie na wolnych obrotach


lukirks83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakładam nowy temat bo czytałem na forum inne tematy ale nie znalazłem podobnego do mojego problemu.Otóż pacjent to audi a4 b5 2.4 benzyna+gaz silnik ALF z 1998 roku, skrzynia tiptronic. Parę dni temu wymieniony rozrząd i termostat. Przez jeden dzień wszystko ładnie pięknie chodziło. Na drugi dzień jeździłem jakieś 20 km po czym posprzątałem samochód i wymieniłem na nowy filtr powietrza mann. Dodatkowo odkurzaczem wyczyściłem wnętrze obudowy filtra powietrza i z kratki metalowej odkurzyłem parę paprochów. Odpaliłem auto i zaczęło strasznie szarpać autem, obroty spadały i gasł. Jak już odpalił to strasznie go muliło i nie miał siły. Z rury wydechowej wydobywał się dym kolory białego. Działo się to na gazie a na benzynie trochę lepiej. Wieczorem jechałem autem na benzynie jakies 15 km i dalej go muliło. Przez noc nie odpalałem auta. Dzisiaj rano jechał dobrze na benzynie i na gazie. Wczoraj wieczorem podjechałem do kolegi i wykasował mi błędy. Dzis po trasie ok 100 km podłączyłem kompa i wyskoczyły błędy:

16505 Czujnik położenia przepustnicy zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17535 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
dodatkowo załączam screeny z poszczególnych bloków
nie mam pojęcia od czego zacząć aby sytuacja się nie powtórzyła, zauważyłem że ciągle kopci na biało i czuć spaliny benzyny czyli za bogata mieszanka.
Proszę o porady

Witam, zakładam nowy temat bo czytałem na forum inne tematy ale nie znalazłem podobnego do mojego problemu.Otóż pacjent to audi a4 b5 2.4 benzyna+gaz silnik ALF z 1998 roku, skrzynia tiptronic. Parę dni temu wymieniony rozrząd i termostat. Przez jeden dzień wszystko ładnie pięknie chodziło. Na drugi dzień jeździłem jakieś 20 km po czym posprzątałem samochód i wymieniłem na nowy filtr powietrza mann. Dodatkowo odkurzaczem wyczyściłem wnętrze obudowy filtra powietrza i z kratki metalowej odkurzyłem parę paprochów. Odpaliłem auto i zaczęło strasznie szarpać autem, obroty spadały i gasł. Jak już odpalił to strasznie go muliło i nie miał siły. Z rury wydechowej wydobywał się dym kolory białego. Działo się to na gazie a na benzynie trochę lepiej. Wieczorem jechałem autem na benzynie jakies 15 km i dalej go muliło. Przez noc nie odpalałem auta. Dzisiaj rano jechał dobrze na benzynie i na gazie. Wczoraj wieczorem podjechałem do kolegi i wykasował mi błędy. Dzis po trasie ok 100 km podłączyłem kompa i wyskoczyły błędy:

16505 Czujnik położenia przepustnicy zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17535 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
dodatkowo załączam screeny z poszczególnych bloków
nie mam pojęcia od czego zacząć aby sytuacja się nie powtórzyła, zauważyłem że ciągle kopci na biało i czuć spaliny benzyny czyli za bogata mieszanka.
Proszę o porady

nie mogę dodać pliku word w którym mam wszystkie screeny. Sytuacja jest tragiczna, na gazie nie jedzie szybciej niz 40 km/h na benzynie trochę lepiej.

Parametry jakie odczytałem poprzez VAG 4.9

-czas wtrysku:1,350ms

-napięcie akumulatora:1,984ms

-temperatura zasysanego powietrza 12,6 g/s

-obciążenie silnika: 9,0 g/s

-otwarcie przepustnicy:3,04 stopni

-kąt wyprzedzenia zapłonu przed gmp:16.0

-wypełnienie impulsu zaworu EVAP;1.100ms

-wartość korekcji mieszanki:5 tekst

-sygnał antystukowy cyl. 1:3,91 stopni

-sygnał antystukowy cyl. 2 przed gmp:16,0

-sygnał antystukowy cyl. 3: 51stopni

-sygnał antystukowy cyl. 4 przed gmp:16,2

blok 26:

0,63 volt

0,94 volt

0,63 volt

0,63 volt

To wszystko co udało mi się zczytać. Proszę o ocenę parametrów i poradę

Edytowane przez lukirks83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek spróbuj na 15 minut odpiąć akumulator

odpięcie nic nie pomogło, dzisiaj rano pojawiły się nowe błędy:

17535 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17537 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17547 Mieszanka za uboga strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17545 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16505 Czujnik położenia przepustnicy zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16534 Sonda lambda obwód (strona 2 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16514 Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
518 Potencjometr przepustnicy -G 69
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
526 Włącznik świateł hamowania -F
nieprawidłowy sygnał
dzisiaj odpiąłem bezpiecznik instalacji gazowej, skasowałem błędy i narazie pojeżdze na benzynie, nadal odczuwam na benzynie słabe zbieranie się auta ale przynajmniej nie gaśnie i obroty nie falują. Strasznie dużo mi pali gazu wychodzi po mieście ok 21 litrów w automacie a zobaczymy ile benzyny łyknie

Na początek spróbuj na 15 minut odpiąć akumulator

odpięcie nic nie pomogło, dzisiaj rano pojawiły się nowe błędy:

17535 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17537 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17547 Mieszanka za uboga strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17545 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16505 Czujnik położenia przepustnicy zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16534 Sonda lambda obwód (strona 2 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16514 Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
518 Potencjometr przepustnicy -G 69
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
526 Włącznik świateł hamowania -F
nieprawidłowy sygnał
dzisiaj odpiąłem bezpiecznik instalacji gazowej, skasowałem błędy i narazie pojeżdze na benzynie, nadal odczuwam na benzynie słabe zbieranie się auta ale przynajmniej nie gaśnie i obroty nie falują. Strasznie dużo mi pali gazu wychodzi po mieście ok 21 litrów w automacie a zobaczymy ile benzyny łyknie

po odpięciu bezpiecznika instalacji gazowej na komputerze 0 błędów, czyli gaz powoduje zakłócenia silnika. Także trzeba podjechać do gazownika i zrobić porządek z gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mojej mamy byly podobne bledy i objawy nie równa praca silnika slaba moc i wogole spalanie 3x naszczesie okazalo sie ze przewody sie skonczyly i nie palila na dwa gary po wymianie jak reka odjol moze i u ciebie wystarczy przewody wymienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mojej mamy byly podobne bledy i objawy nie równa praca silnika slaba moc i wogole spalanie 3x naszczesie okazalo sie ze przewody sie skonczyly i nie palila na dwa gary po wymianie jak reka odjol moze i u ciebie wystarczy przewody wymienic.

dzięki Bartek, jutro jadę po przewody :)

u mojej mamy byly podobne bledy i objawy nie równa praca silnika slaba moc i wogole spalanie 3x naszczesie okazalo sie ze przewody sie skonczyly i nie palila na dwa gary po wymianie jak reka odjol moze i u ciebie wystarczy przewody wymienic.

jakie przewody kupiłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wiem dokladnie jakie bo to ja nie kupowalem tylko mechanik mamie wymianial z tego co pamietam to kupil bosha ale nie pasowaly i cos tam innego ale chyba ponad 500 zl kosztowaly


a i jesli nie wymieniales swiec to tez bym je wymienil, sprobuj w nocy sciagnac plastikowe oslony z silnika i wez od mamy psikacz do mycia szyb nalej wody i psikni na przewody i zobaczysz czy iskry lataja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam przewody w plastikowym oplocie to ciezko bedzie sprawdzic. Jutro auto idzie do mechaniora i zobaczymy co powie bo ma wszystko posprawdzac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej napisz co tam mechanik wynalazl. :P

świece sprawdzone i są ok, poprawił przewód podciśnienia, wymienił przewód odmy oleju, uszczelki pod deklem zaworów i dalej to samo, wywala błąd 17535 i 17537

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przewody sprawdzal ? powiem ci ze mama byla o dwuch mechanikow i tez nie wiedzieli o co chodzi dopiero trzeci odrazu powiedzial ze przewody do wymiany i je wymienil i smiga, jak znajdziesz rozwiazanie to daj znac co bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przewody sprawdzal ? powiem ci ze mama byla o dwuch mechanikow i tez nie wiedzieli o co chodzi dopiero trzeci odrazu powiedzial ze przewody do wymiany i je wymienil i smiga, jak znajdziesz rozwiazanie to daj znac co bylo.

przewody będe miał w przyszłym tygodniu tylko jeszcze sondy sprawdzę czy są ok

a przewody sprawdzal ? powiem ci ze mama byla o dwuch mechanikow i tez nie wiedzieli o co chodzi dopiero trzeci odrazu powiedzial ze przewody do wymiany i je wymienil i smiga, jak znajdziesz rozwiazanie to daj znac co bylo.

byłem u gazownika i po wstępnej diagnozie jest coś nie tak z podciśnieniem, prawdopodobnie go nie ma i dlatego tak muli. W poniedziałek jedzie do warsztatu i będą szukać przyczyny. Dzisiaj chciałem sie dostać do przepustnicy i zauważyłem że wężyki podciśnienia dochodzące do zaworu podciśnienia są obtarte strasznie i chyba tu tkwi problem bo może któryś pękł. Przez przypadek ruszyłem chyba regulator zaworu podciśnienia bo zaczął bardziej wariować a nie zauważyłem w którą stronę przekręciłem pokrętłem :)

człowiek na błędach się uczy. Jakby ktoś wiedział jakiej średnicy są te przewody podciśnienia to będę wdzięczny i z chęcią się wezmę za ich wymianę

Problem rozwiązany. Mój mechanik chciał zobaczyć jak wygląda przepustnica i wtedy wyszło że jest nieszczelność przy kolektorze ssącym od strony przepustnicy. Sondy nie działały bo głupiały od dawki powietrza jaką dostawał. Po uszczelnieniu sondy pracują i pali oraz jeździ. Dodatkowo skasował mapę i teraz mam jeździć na benzynie ok 300 km i później na regulację gazu. Może komuś pomoże w/w opis bo szczerze to już się załamywałem :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...